1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Projector koplampen

Discussie in 'Exterieur' gestart door Berrychello, 24 nov 2018.

  1. oke, duidelijk (bijna althans :). maar je zei ook dat het ``uitlijnen`` van de retrofit nog een klus is?

    De lichtschakelaar, wat/of welke schakelaar bedoel je daarmee? Door wat voor een schakelaar word deze vervangen?
    Xenon zijn toch in sets verkrijgbaar tegenwoordig, met alles erop en eraan? lampen, ballast, CanBus bedrading enz?

    Oke, dus ik moet ze dan ook ``aanmelden`` , goed te weten.
     
  2. de originele licht schakelaar voor xenon heeft geen handmatige hoogte regeling, daarvoor zitten die sensoren op de voor en achter -as en wordt dit geregeld door de koplamp module. Als je originele xenon lampen monteert zonder de automatische hoogte regeling kun je de lampen dus niet meer verstellen, bij een afgeladen auto staan de lampen dan te hoog met alle irritaties van dien.
    Het is mogelijk om aftermarket xenon sets te monteren in originele xenon armaturen, maar dan moet je alsnog elektrisch en mechanisch het een en ander aan gaan passen in de koplamp....

    Het uitlijnen van de aftermarket projectors (de "scherpe" lijnen die je ziet als je op een muur schijnt) is wel even een klusje als je dit goed wilt doen, maar niet moeilijk. Eenmaal gebeurt hoef je dit niet meer aan te passen;

    [​IMG]
     
  3. Top man, bedankt voor deze informatie. Zo zie je maar dat, waar je eerder nog onderdelen kon vervangen, dit niet meer op gaat met al deze nieuwe technieken.
    Vooral dat CanBus een prachtig systeem maar wil je bijvoorbeeld een automatische lichtschakelaar monteren, zonder dat de auto over een gecombineerde regen/lichtsensor beschikt, dan is dit niet eens mogelijk, zo schijnt.

    Nog even over dat afstellen van die projectors: wat moet ik mij bij dit ``afstellen`` voorstellen? Moet ik denken aan het afstel wieltje, die neem ik aan ergens op of bij de koplampunit zit, waar je de lichtbundel mee kunt afstellen? Of moet er nog een aanpassing worden gedaan in de koplamp, los van de projector?

    Hoe zit dat eigenlijk met de verstelbaarheid, na inbouwen van de projectors, van de koplampen? Is dit nog steeds van binnenuit, met het stelwieltje, te regelen?

    Op hoeveel graden moet je de lampunit ``bakken`` voordat de kit/lijm zacht word zodat je de 2 helften van elkaar kunt halen? Ik zag dat jij, met een multitool, de de helften van elkaar afsnijd maar dan moet je de boel ook weer dicht lassen lijkt mij?
     
  4. Het afstellen na de ombouw met de projectors bedoel ik mee de "verdraaiing", dus om te zorgen dat de horizontale snij-lijn ook echt horizontaal is. De hoogte verstelling blijft gewoon werken, want je monteert immers de standaard halogeen armaturen (welke dan omgebouwd zijn) terug. De originele xenon armaturen hebben ook motortjes maar die worden op een heel andere manier aangestuurd (stappenmotor principe)

    Ford armaturen zijn dicht gelijmd met permaseal, vreselijk spul wat eigenlijk niet echt zacht wordt tijdens verhitten. De eerste set armaturen heb ik met de verfbrander warm gestookt en zo de permaseal eruit gesneden / gepeuterd. De volgende sets heb ik open gesneden met een mes wat op een gas soldeerbout past, ik heb het ook met een multitool geprobeerd maar dit gaf zoveel rommel dat ik daar maar mee ben gestopt. Na de ombouw heb ik het armatuur weer dicht gesoldeerd met speciaal daarvoor bedoelde plastic soldeer.
     
    JJB2016 vindt dit leuk.
  5. Ik vroeg mij al af hoe je de projector goed gemonteerd krijgt. Ik had de montagehandleiding kort bestudeerd daar staat o.a. in dat je de projector met een rubberen ring en een moer moet monteren en dat je verder moet bekijken hoe je boel weer in elkaar zet :)

    Hoe ``meld`` ik de lampen aan bij de auto eigenlijk? Moet dit bij een Ford dealer gebeuren?
     

Deel Deze Pagina