1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

project clean escort (berg updates met foto,s)

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Cleanstyle, 6 nov 2011.

  1. Helemaal mee eens ik heb 4 en half jaar met plezier in m`n escort mk7 gereden.
    Het enigste wat bij mij kapot is gegaan is de lucht massa meter.
    voor de rest nog nooit problemen gehad!

    Dat kan ik van mijn huidige focus helaas niet zeggen:nocheer:
     
  2. Zekeringkast gemonteerd alles werkt nu weer behalve de startmotor die doet geen ene moer :( geen idee wat er nu weer aan de hand is . Belde 1 minuut over 5 naar de ford net de kast gehaald (betaald) enigste wat ik te horen kreeg tja iedereen is nu naar huis tis 5 uur geweest. Wat een k.t service bij ford zeg. Nu dus nog niet rijden:shooting:
     
  3. Berry , er zitten allemaal bruggetjes in de zekeringkast heb je er niet 1 per ongeluk vergeten ?
     
  4. De nieuwe kast schijnt 3 bruggen extra te hebben mischien ergens toch 1 te weinig ??? Geen idee waar er een ander in zou moeten . 2 bruggen van mijn oude kast moest ik ook overzetten. totaal 5 bruggen nu en relais en stekkers was plug en play paste op 1 manier erin. Moest nog wel zooi zekeringen bijprikken en er zijn er nog een paar leeg (had daar ook wat ingeprikt dacht je weet maar nooit) maar helaas. Hoor wel relai klikken bij maken contact alleen startmotor doet niks :(
     
  5. zou nog 1 ding kunnen verzinnen maar dan zou er efff iemand achter de zekeringkast moeten kijken wie een escort heeft aan de onderkant. Zitten 3 rode plus kabels volgorde nu is blauw rood midden dikke rode kabel en buitenste 3e dunne rode kabel mischien dunne met dikke omdraaien ???
     
  6. Misschien heeft de startmotor ook de geest gegeven.
     
  7. zou ff op je startmotor meten op de grote kabel of daar 12 volt op staat en dan op de kleine of er 12 volt op staat als je de sleutel bediend, als dat zo is dan is de startmotor overleden.
     
  8. startmotor is niks mee aan de hand het is iets met nieuwe zekeringkast denk dat er een andere verbinding gemaakt moet worden. Spanning is ok alleen niet op de ene die hem aan moet laten slaan zal een relai wezen die erbij moet of een extra brug die er nu niet inzit
     
  9. Olie verbruiken, ja dat doet mijn focus zeker wel. Heeft ook te maken met mijn rijstijl. Niet de hoeveelheid die jij zegt, maar doet het wel. Wat betreft die 1.6.... hahahahaha ik zeg niks.... de toekomst zal het uitwijzen hahahaha.... ;). En nee hoor de Fofo is echt niet heilig. Heb m ook weleens vervloekt.

    Geloof mij dat de Focus erg sterk is. Als ik zo had gereden in mijn Escortje, dan had ie het echt niet zolang volgehouden. Maar de Focus heeft inmiddels ook 250.000km gedraaid.... Zonder grote problemen. En krijgt echt wel op zijn lazer. De Escort begon al te donderen bij 150.000km.... Kop d'r af, tot twee keer aan toe de kleppen verrot gehad... Heb niet genoeg aan deze pagina om al de trammelant en ellende van dat hok uit de doeken te doen. Man die Escort was echt een bodemloze put.

    Hoeveel heeft jouw torretje gedraaid? Hoeveelste torretje is dit? En hoeveelste versnellingsbak heb jij er al onder?

    Wat betreft dat rijden in jouw wagen... Zoals ik al zei kan ik een mooie wagen altijd wel waarderen.... Ongeacht welk merk of type. Je moet je niet zo op p*k getrapt voelen. ;).
     
  10. @Berry wat doet ie wel wat doet ie niet? En wanneer?
     
  11. Alles werkt nu behalve als ik contact laatste stuk doordraai dus als startmotor moet gaan draaien hoor wel relai klikken maar er gebeurd verder niks
     
  12. @ Marco, wel jammer dat je niet verteld dat je Escort op gas liep. Daar moet je op koken, en niet op rijden!

    Laten we maar weer verder :ontopic: gaan, daar heeft Berry meer aan!
     
  13. ja want ik kom er efff niet uit zo :(
     
  14. Loopt hij wel als je hem aanduwd Berry ?
     
  15. geen idee staat in mijn loods krijg em er niet uit alleen maar zit hem echt in de kast auto liep ook gewoon nog toen kast eruit gehaald was nu niet meer en ik weet niet waar er allemaal bruggen horen te zitten op modkast dus kan niks nalopen zo. of jij zou zo aardig moeten wezen om standaart kast langs te brengen :mrgreen: trouwens nummer 93ag14a073aa
     
  16. chef onderdelen heeft ergens op t werk een lijst met welke brugjes waar moeten komen, kan ik nu alleen niet bij, waarschijnlijk morgen pas
     
  17. Ik denk ook echt dat er een brug mist omdat alles eromheen nu wel werkt hij stuurt gewoon niks naar de startmotor door of bij ford verkeerde plek een brug gezet maar weet ik morgen pas helaas
     
  18. Heb je wat aan deze foto's ?

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  19. Het is de bovenste kast niek alleen heb jij meer relais erin zitten dan mij en je bruggen zijn en zitten ook anders
     
  20. ik kan hier ook over meepraten.

    ik heb zelf een Escort 1.8 TD uit 1999 gehad, motortje bleef lopen, maar de carrosserie was zo rot als de koektrommel van me opoe. let wel, die auto werd apk afgekeurd op roest op de balken, in 2006, de auto is dus maar 7 jaar geworden....

    van een escort overgaan op een focus, in dat jaar begon ik op de kermis, en moest er dus ook elke week met een aanhanger mee rijden. aanhangers (kassawagen en caravan) van 1700 kg tot 3500 kg. die focus kwam uit 2000 en als ik het kenteken natrek, rijdt ie nog steeds (nu 11 jaar oud)

    de focus die ik nu heb, staat momenteel op 336000 km, op het koppeling en vliegwiel na: 0,0 problemen!!!!

    en dan kan je wel zeggen dat ik diesel rijd, maar de escort behoort tot de jaren 1980 t/m 1998

    want in 1998 kwam de focus om hem op te volgen...

    stop aub met de escort de hemel in te prijzen in vergelijking met de focus, want als ford niet was gekomen met de focus, was er ook geen escort geweest. (iets met failliesement)

    ik heb berry gister aan de telefoon gehad, en die zei zelf dat ie best graag zijn focus wel weer terugwilde....

    zoo, en nu weer :ontopic:
     

Deel Deze Pagina