1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen terugkomende storing roetfilter

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Bossie, 18 dec 2017.

  1. Goedemiddag allen,

    Vandaag ben ik bij de ford dealer geweest, en heb mn voertuig laten uitlezen. Er is uitgekomen volgens de monteur, dat de 'brandstofinjector' stuk is. Doordat deze geen diesel inspuit kan het voertuig niet regeneren. Omdat deze niet regenereerd, komt er roetophoping in de filter en krijgt daardoor een storing.

    De volgende codes ga die aan;
    - P244C (Katalysatortemperatuur te laag tijdens regeneratie, cilinderrij 1)
    - P2463 (dieselroetfilter ophoping)
     
  2. dus de verdamper moet vervangen worden, wat we als eerste zeide klopte dus,laten we hopen dat na vervangen het opgelost is. wel slordig van de monteur dat ze eerst de roetfilter wilden vervangen terwijl we hier als eerste de verdamper de schuld van geven
     
  3. beste,
    ik heb een Ford Focus III Wagon Combi 1.6 TDCi ECOnetic
    nu heb ik het zelfde probleem met bovenstaand, roetfilter is schoongebrand
    om de 2500km ongeveer hebben we de zelfde melding weer
    roetfilter verstopt.

    nu hebben wij ook de verdamper al vervangen, dus deze is ook prima nemen wij aan (nieuw onderdeel)

    ook zijn wij bij de Ford dealer geweest die komt niet verder dan ons, dan allen maar geforceerd regenereren
    of de (vrije gok nemen) nieuwe roetfilter plaatsen

    iemand die nog een idee heeft of tips wat wij na kunnen kijken ?

    kilometerstand is inmiddels 182100
     
  4. Hoe zijn de ritten die je rijdt.
    Roetfilter wordt namelijk alleen geregenereerd als je boven ong.60kmh tijdje rijdt. Dan loopt brandstofverbruik iets omhoog maar wordt het wel schoongebrand. Dit gebeurt alleen in deellast, dus niet bij volgas.

    Stadsritten raakt hij verzadigd en te korte rit boven hogere snelheid zou het niet reinigen.
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  5. Beste,
    Bedankt voor de reactie
    De ritten die worden gereden met de ford zijn veel snelweg kilomters dat begin bij de 100 tot max een uitschieter van 130 (wij zijn geen hard rijders met deze auto)
     
  6. Als je dan constant hebt gereden met de zelfde snelheid zou het juist niet zo mogen.
    helaas kan ik de meting gegevens niet zien van de auto en weet ik niet uit mijn hoofd bij deze motor of er een vervangingsinterval op zit.
    Degene waar additief bij wordt gebruikt, die worden wel tussen de 160.000 en 240.000km vervangen. dit ivm intern verzadigd is van additief.
    echter hededaagse filter durf ik het niet zo te zeggen.
     

Deel Deze Pagina