problemen met watermeter

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door wimke, 30 jul 2009.

  1. hallo,

    heb het volgende probleem met mijn focus wagon uit 2000.

    vandaag reed ik naar huis en de meter vloog helemaal in het rood en viel weer terug naar het midden en vervolgens een aantal km verders sprong hij weer in het rood.
    toen ik thuis kwam meteen gekeken of de koelvloeistof leeg was en dat was hij, meteen bijgevuld.
    kan het daar aan liggen dat de meter in het rood springt.
    Mijn auto heeft 6000km geleden een beurt gehad en is ook helemaal afgevuld dus de olie en ook de koelvloeistof.
    weet iemand waar dit aan kan liggen en wat de oplossing is?
     
  2. Ik denk dat het probleem niet aan je watermeter ligt zoals in je titel suggereerd. En ja het ligt aan het feit dat er niet genoeg koelvloeistof in je reservoir heeft gezeten. M.A.W. je meter functioneerd wel goed.

    Het feit dat je zegt dat 6000km geleden je koelvloeistof is bijgevuld
    is wel iets waar je op moet letten.
    - Of hebben de de koelvloeistof ververst en dat dankzij het ontluchten toch nog een luchtbel in het systeem heeft gezeten? Al zou je dat eerder hebben moet merken dan je aangegeven 6000km.
    - Of je hebt een lekkage in je koelvloeistof systeem. En dat zou vanalles kunnen zijn. Dus houd bij de volgende rit(ten) je meter in de gaten. Loopt hij weer op moet de auto naar de garage om een druktest uit te laten voeren.
     
  3. bedankt voor je reactie maar kan het niet aan de waterpomp liggen. Ik heb er ook een stuk karton onder de auto gelegd maar lekken doet hij niet.
    Hij begint wel vlug te koelen vind ik zelf.
    als stationeer loopt koelt hij meteen aan ook als de motor nog koud is?
     
  4. Oei, dan moet er zeker wel wat aan de hand zijn.
    Als de VAN gelijk bij stationair toerental gaat draaien dan is er te weinig koeling van de koelvloeistof. En inderdaad kan het aan de waterpomp liggen, als het water niet word rondgepompt dan word het spulletje snel te heet. Dus ik denk dat er bijv. ook een lekkage is bij je waterpomp. Eigenlijk zou ik je adviseren om hier niet mee te blijven rondrijden maar morgen direct naar de garage te gaan, dit om ergere schade te voorkomen.
     
  5. ga morgen meteen even bellen en bedankt voor je reactie
     
  6. Heb je de airco toevallig aan staan? Want wanneer deze aanstaat, slaat de koelvin ook direct aan.

    Bedenk verder wel dat wanneer je met te weinig of geen koelvloeistof rijdt je in het gunstigste geval alleen je koppakking eruit rijdt en in het slechtste geval help je je motor om zeep. Belangrijk is dus om te (laten) kijken waarom de auto zijn vloeistof verliest.
     
  7. gisteren is de auto op gehaald door de garage en heb nog niets gehoord hij had het razend druk met autos die de er al stonden.
    als ik iets weet laat ik het weten
     
  8. auto is weer gemaakt er waren twee slangen lek die zijn gemaakt. Het waren kleine gaatjes die groter werden zeg maar als de moter warm werd, dan zette die slangen uit.
    probleem is nu hopelijk opgelost.
     
  9. Gelukkig dat het iets relatief kleins is. Hopelijk blijft het inderdaad daarbij.
     

Deel Deze Pagina