1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met monteren Eibach pro kit

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Squiser3036, 19 mrt 2009.

  1. De veertjes heb ik nu al meer dan 2 maanden in huis, weet alleen niet hoe ze te monteren.

    Bij de garage stond mijn auto op de brug ( 1.6 ghia uit 1999 )om de achter de verlagingsveren te monteren.

    Blijkt dat de bouten in de draagarmen zo rot zijn dat ze op geen mogelijkheid los komen.

    De monteur adviseerde me om deze draagarmen door te slijpen en nieuwe te halen.

    Een andere oplossing hoorde ik van een vriend van me dat is de bouten heet stoken en dan de originele rubbers en bouten eruit slaan en vervangen door een polyurethaan bus en nieuwe bouten.

    Mijn vraag is heeft iemand dit probleem ook ondervonden? of er een oplossing voor?

    Groeten Rob
     
  2. Bekend probleem. Had ik ook.
    Ik heb de draagarmen mooi laten zitten, en de stabilisatorstang losgemaakt aan beide kanten.
    Dan de veer inkorten met een veerklem (rotklus!).
    Als je nu op de draagarm gaat staan zodat hij maximaal omlaag komt (zit een aanslag), dan zou een 2e persoon de veer eruit kunnen halen, mits genoeg ingekort.

    Plaatsen gaat herzelfde: eerst Eibach veer inkorten, dan plaatsen.
    Let erop dat de rubber boven goed zit, en dat de veer netjes tegen de aanslag valt. Was nog lastig...

    Succes met de klus, je zult het nodig hebben....

    :) TNT :)
     
  3. Hey TNT,

    Eindelijk iemand die weet waar ik het over heb!

    Als ze er op liggen post ik ff een foto!

    Greetz
     
  4. probeer iig niet de bouten die je onderste draagarm vasthouden los te krijgen, dat is bij mij vreselijk fout gegaan ook bij het monteren van verlagingsveren/schokbrekers.

    er moet ergens nog wel een topiq staan met de uitwerking ervan (niet te best iig).
    het resultaat was dat ik 2 nieuwe draagarmen heb moeten laten monteren.
     
  5. ik heb dit pas laten doen en had hetzeldfe probleem ....alleen de garage was zo slim genoeg om een andere manier te vinden ipv slijpen en warm stoken (wat dat werkte ook niet )
    Mijn draagarmen zijn gedeeltelijk los gemaakt vanuit het midden zodat de arm eigelijk verkeerd om zakt en zo heb je dan ruimte om de veer te pakken en te vervangen
     

Deel Deze Pagina