Problemen met ford c max 1.8 2005.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Tenroc lecram, 31 jul 2021.

  1. Hallo ik rij al jaren met plezier ford.
    Momenteel rij in de focus c-max uit 2005 1.8 duratec. Met 280.000km
    Krijgt netjes zijn onderhoud.
    Druk aan het sparen voor een andere auto, wilde ik deze "oprijden
    Mijn airco pomp jankte al een poosje maar koelde nog wel.
    Echter een paar weken terug trapte ik door mijn koppeling heen. Diagnose was koppeling kapot dus drukgroep en platen vervangen.
    Maar gelijk de airco pomp laten meenemen kosten €1200. Maar de auto weer tip top volgens de monteur.
    Te mooi om waar te zijn begon er andere problemen te komen hij starten moeilijk en sloeg steeds af.
    Kreeg een storing melding wat betreft vacuum klepjes.
    Deze ook vervangen maar rijd een stuk beter maar bij koude start slaat hij af 2e keer starten blijft hij lopen maar als ik gas geef een plof in het luchtfilter en slaat weer (bijna)af.
    Dat duurt even dan kan ik met 2000 toeren wegrijden. In het begin bokt hij behoorlijk eenmaal rijdend een poos nergens last van.

    Garage zegt gaskleppenhuis meer garandeert niet dat het dan over is, en sluit computer problemen niet uit....
    Ik ben een beetje ten einde raad wil er geen 500 a1000 euro meer aan uit geven.
    Is er iemand bekend met dit probleem
     
  2. Marcel I presume, gasklephuis storingen of ECU storingen veroorzaken foutcodes die uitgelezen kunnen worden.
    Een beetje garagebedrijf kan dit uitlezen. Een plof in het luchtfilter lijkt backfire te zijn.
    Wat je zelf kan controleren is de staat van je bougies, eventueel ook de bobines goed bekijken of deze geen scheurtjes vertonen. Overigens heeft de auto na het vervangen van de koppeling etc. eerst wel goed gereden of direct al niet?
     
  3. Altijd lastig als je al kosten hebt gemaakt en de problemen soort van aanblijven. Waar trek je de grens en wanneer is het echt opgelost? Heb je een idee welke computer het om gaat? Ik ben zelf wel een voorstander om op zoek te gaan naar onderde6vsn de sloop om het te testen, nieuw kopen kan altijd nog en een gasklep kan prima volstaan uit een sloop auto.

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
  4. Zijn beide zaken die foutcoudes genereren en met uitlezen naar voren komen.
     
  5.  
  6. Heeft goed gereden. Heeft al jaren een beetje bokkerig gereden maar soms wel soms niet... beetje lastige klacht.
    Gaskleppenhuis kan ik zelf wel vervangen maar software inladen niet
     
  7. Sorry ik vind het via mijn mobiel deze topic te beantwoorden. Dan naar even zo.
    Bij uitlezen kwam naar voren dat de vacuumklepjes de storing veroorzaakte.
    Dit vervangen omdat dat plug and play was kom ik dit zelf.
    Nu heb ik wel het idee dan de auto beter rijd en harder trekt.
    Maar starten en wegrijden is hopeloos
    1e x starten slaat standaard af
    2e x starten loopt goed en blijft netjes lopen.
    Maar als ik gas geef duikt get toerental weg en slaat de motor net niet af(omdat ik maar kort gas geef)
    Ik.moet een beetje pompende gassen om het toerental uiteindelijk omhoog te krijgen.
    Maar moet dan enorm spelen met koppeling en eigenlijk iets te veel gas om weg te kunnen rijden.
    Het lijkt wel of de motor zich verslikt bij gas geven.
    Kom ik op een kruispunt dan hoop ik dat ik met het verkeer mee door kan rijden. Want weer van stilstand wegrijden geeft de zelfde problemen.
    Eenmaal op de grote weg kan ik uren rijden
     
  8. De uitgelezen storing was vacuumklepjes storing.
    Deze is vervangen oranje lampje is nu uit op mijn dashboard en storing is weg maar rottigheid blijft
     
  9. Vacuumklepjes storing, geen idee wat je daarmee bedoelt. Heb je foutcodes? En als er geen problemen worden uitgelezen mbt het gasklephuis, dan zullen die er ook niet zijn. Carterventilatie etc. is wel in orde?
     
  10. Dat zijn die klepjes die de vacuüm actuatoren van de wervel kleppen bedienen volgens mij.
    Als de klepjes nieuw zijn maar je nog steeds problemen hebt zou je een moeten kijken of je de actuatoren kan bewegen (en ook ziet bewegen als de motor draait)
     
  11. #11 Tenroc lecram, 3 aug 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2021
    Deze bewegen en waren ook goed. Vandaag kreeg ik weer een storingsmelding (oranje lampje) en bij uitlezen gaf hij aan "een te arm mengsel"
    Plan is nu om motor te ontgassen?(klopt dit) en gaskleppen huis schoon te maken.
    Wordt vervolgd
     
  12. Dat gaat de melding een te arm mengsel niet helpen want dan heb je benzine te kort of lucht te veel.
     
  13. Ik ben geen monteur...maandag gaan ze er naar opzoek.
    Maar ben er een beetje klaar mee onderhand.wat een rot klacht je valt van het ene in het andere
     
  14. Of zoek een andere garage op…
     
  15. Ben al bij 3 ford dealers geweest allemaal zeiden ze van "tsja het kan je gaskleppenhuis zijn maar ook je computer in de auto we weten het niet zeker.
     
  16. Update.

    Gaskleppenhuis is schoongemaakt
    Brandstofpomp is na gekeken.
    Distributie ketting is na gekeken.
    Klachten blijven.
    Storing die er nu in komt in een te arm mengsel....
    Verder geen storingen
    HELP ik weet het niet meer
     
  17. Oh ja. Motor is ontgaat geen lekkages o.i.d.
     
  18. Wat bedoel je met de brandstof pomp is nagekeken? Is er met een externe meter gekeken of de druk van de pomp goed is en of hij voldoende flow genereerd?

    Ik zou het in het brandstof circuit zoeken, pomp, druk regelaar en injectoren.
     

Deel Deze Pagina