1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen brandstofsysteem

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FocusII, 30 apr 2018.

  1. Sinds een korte tijd krijg ik meldingen dat er een motorstoring is. Hij liep afentoe op 3 poten en draaide enorm beroerd stationair.
    Het bleek toen (tijdelijk) opgelost te zijn met een andere brandstofpomp.

    Maar nu verschijnen er weer 2 andere codes: P0092 en P0002. Wederom een brandstoftoevoer probleem, hij loopt nu normaal stationair maar als je bijv. iemand wil in halen op de snelweg begint ie te hotteren.

    De betreffende auto is een Ford Focus II 2.0 TDCI (2008). Verder op en top onderhouden auto.

    Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
     
  2. p0092 Fuel Pressure Regulator 1 Control Circuit Low
    p0002 fuel pressure regulator

    geen idee of ford dezelfde computer gebruikt als psa groep
    ga er even voorlopig van uit dat de kans aanwezig is het zelfde is.

    de storing is nog steeds op je hogedrukpomp. daarop zit je regelaar voor de druk. in dit geval zou ik de klemkracht van de connector bij de hogedrukpomp en bij de pcm controleren.
    als dit goed is. eventueel jutteren met de kabel kijken of je ergens een kabelbreuk kunt vinden, anders direct 2 nieuwe draden trekken net zo makkelijk.
    probleem blijft dan kan het zomaar in de pcm zelf zitten.
    buiten dit alles kan een defecte hogedruksensor dit ook veroorzaken, helaas kun je bij ford deze niet los bestellen en vervangen. dit is wel mogelijk bij peugeot. ook deze pinnen voor klemkracht controleren.

    hij start verder wel goed? heb namelijk keer gehad dat de andere klep probleem gaf waardoor hij niet starten. hoe stom het ook klinkt klap op de computer liet hem weer werken.
     

Deel Deze Pagina