1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

probleempje met de focus

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door stephan-anne, 21 jan 2012.

  1. Hallo mensen, we zijn nieuw hier en ook net 3 dagen een focus.

    Nu al een probleempje,

    Gisteren kwam mijn vriendin thuis met de focus en zei dat de elek. ramen niet omlaag gingen, vervolgens begint het toerental onrustig te worden en zet ze hem uit. Ik denk oké, maar goed weer proberen te starten. TikTikTikTikTikTikTikTikTik maar geen start. Ik denk dat begint lekker, auto naar de parkeerplek geduwd en even gewacht, weer starten. Geen probleem starten lopen. Vanmorgen nog even gekeken, accu zit bij beide punten goed vast en weer starten lopen. Toeren blijven onrustig, vooral als ik de radio erin zet lijkt het haast of de motor uit valt. Radio eruit stukje rijden, bij rijden geen probleem maar zodra de koppeling ingedrukt word, is ie in de toeren weer heel onrustig. Het zijn geen grote schommelingen maar vervelend is het wel. Iemand een idee ??

    Alvast bedankt
     
  2. Ik denk een een dynamo storing.......... maar er zijn hier wel mensen die daar meer verstand hebben
     
  3. bedankt voor de reply, wacht het dan nog even af...
     
  4. Zou de dynamo kunnen zijn, bij mijn weten geeft dit vrijwel altijd een storing. Ook dat je tijdens rijden niks merkt duidt erop dat de dynamo het nog goed doet. Ik zou eerst de accu is laten testen, dit kost vrijwel niks en dan kan je in ieder gevalt iets uitsluiten.
     
  5. Idd even de accu laten doormeten;)
     
  6. Thnx mensen. Laat ik dat eerst is even doen maandag... word nu krap lastig, mocht dat het niet zijn dan kan er dus een storing zitten in de dynamo ? Kan je de dynamo uitlezen of hoe of wat ? Of moet er dan gewoon een nieuwe dynamo in ? Ben niet zo heel autotechnisch ;) In ieder geval bedankt
     
  7. Als ze je accu gaan doormeten, dan testen ze of je accu nog wel genoeg
    capaciteit levert om fatsoenlijk je auto te starten, daarna kunnen ze gelijk
    zien of je dynamo wel bijlaad.
    Thuis heb ik een hele simpele meter die dat ook doet, maar dat is meer een
    indicatie ipv een diagnose, je zou het thuis ook gewoon kunnen testen als
    diagnose, pak een multimeter, en meet op je accupolen.
    Dan zou je op het volgende uit moeten komen:
    - minstens 12 uur niet gebruikt, dan moet je minimaal 12.0vdc hebben
    - na 12 uur 11.5vdc of lager, accu slecht
    - na 12 uur 12.6vdc, accu vol en goed
    - tijdens stationair draaien motor 13.2vdc of hoger, dan laad je dynamo goed bij
    - tijdens stationair draaien motor 15.5vdc of hoger, spanningsregelaar defect
    - tijdens stationair draaien motor lager als 13.2 vdc, dynamo laad te weinig bij
     
  8. probeer ook te meten met alle opties ingeschakeld zoals licht, airco, voorruitverwarming, achterruitverwarming. Dan nog hoort de accu bij te laden...!
     
  9. Oke thnx. Heb zelf niet zon apparaat dus rijd wel even langs de ford dealer hier in ede. Kunnen ze het even nameten. Kost het me 20 euro dan heb ik dat er best voor over. Nogmaals thnx ik laat het jullie wel even weten wat eruit kwam
     
  10. Hij moet 13.8 volt laden tijdens het stationair lopen ,anders probeer het in het donker met lampen aanrijden,als dynamo kapot is of slecht ,dan heb je zwakke verlichting,gewoon laten doormeten ,dan kunnen ze gelijk zien of de accu of dat de dynamo stuk is ,is een kwaaltje,gr Petep:mrgreen::mrgreen::focus2:
     
  11. Meestal staat er tijdens het draaien van de motor er 14,4 volt op de accu...
     
  12. Episode 2. Vandaag opweg naar brabant bij veghel stil komen te staan. Motormanagement, abs en airbag/gordelspanner begonnen te branden. Vervolgens viel het hele display uit en het begon in te houden en te stotteren. Dus nu maar de anwb gebelt. Waarscheinlijk komen we nu dan achter het probleem. Balen met een dikke vette B

    Groetjes
     
  13. Zo dat is zeker balen om op die manier aan de kant van de weg stil te komen staan.
    Sterkte
     
  14. #14 stephan-anne, 22 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2012
    Nou het probleem is duidelijk. De dynamo is kadoek. Ook met de hamer erop tikken wilde niet meer werken. De anwb heeft de accu volledig opgeladen en we kOnden in ieder geval door naar bestemming. Vanavond terug met de auto van schoonouders en dan morgen weer naar brabant naar de garage aangezien we niet terug naar huis kunnen metde accu volgens de anwb. En dan morgen maar de accu laten vervangen. Hopelijk zijn de problemen dan verholpen.

    Edit
    Weet iemand wat het me zal gaan kosten bij de dealer ? Een nieuwe dynamo ?
     
  15. Mmm had ik dus toch gelijk met die dynamo, wel balen dat je er op die manier achter moet komen.
    Ik heb helaas geen idee wat de kosten zijn.
    Suc6 en houd ons op de hoogte
     
  16. Uberhaupt knap dat dat ding nog zo lang heeft gelopen op de accu. Wij hebben hier ook een auto gehad met kapotte dynamo afgelopen week (was wel een diesel). Maar die reed op de accu 50km en toen was het echt klaar. Kosten voor zo'n reparatie weet ik niet, auto van de "zaak" (lees garage) dus daar betalen we nop voor :P
     
  17. Bij Ardea auto tussen de 350 en 400 euro.
     
  18. De accu vervangen heb je niets aan als de dynamo kapot is hoor. Een nieuw dynamo bij de ford dealer kan aardig in de prijzen lopen.
     
  19. Oeps sorry bedoelde de dynamo laten vervangen. Maar das toch nog aardig aan de prijs maar wat moet dat moet. Idd wel vervelend dat dit al na 3 dagen is. Maar goed verder is de auto wel goed en rijd heel rustig voor 220k op teller. In ieder geval bedankt voor de info. Maar niemand bekend met onze auto ? Niet toevallig van iemand van hier geweest? De auto komt volgens mij uit omgeving naarden. Sinds er een factuur van ford visser geloof ik bij zit
     
  20. misschien kun je op de sloop een goedkoper exemplaar vinden........blijft natuurlijk altijd een gok
     

Deel Deze Pagina