1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Probleem lege accu

Discussie in 'Electronica' gestart door Maurice-88, 15 jun 2010.

  1. Hallo,

    Sinds kort het probleem van de lege accu.

    Heb 2 accu's die parallel geschakeld zijn zoals onderstaande afbeelding:

    [​IMG]

    De motor word door de voorste accu gestart en deze accu is doorverbonden naar de 2e accu. De volt meter op mijn dashboard geeft aan met een draaiende motor +/- 14V.

    Zodra ik de motor uitzet is dit nog +/- 13V.
    Na enige tijd loopt dit af naar +/- 12V, en na een dag start de auto niet meer.

    Iemand enig idee wat dit kan zijn? Misschien dynamo die het niet aankan?.


    Alvast bedankt :D
     
  2. Lijkt precies dat de ene batterij "afloopt"
     
  3. Ja ik heb het idee dat hij de stroom ergens naartoe gooit. Maar ik ben er toch 100% zeker van dat alles uitstaat.
     
  4. Laat de accu's eens testen. Als een van de 2 kapot is trekt hij de andere leeg. Heb dit bij onze racetruck ook gehad. Bleek er ook een kapot te zijn, en wou hij na 2 dagen staan ook niet meer starten.

    Gr fred
     

  5. Thanks, Ik ga ze v/d week is laten testen bij m'n garage :)!
     
  6. We horen het hier wel.
     
  7. Heb je er wel een relais tussen zitten dat regelt dat eerst tbv de auto geladen word en daarna pas de accu van (neem ik maar ff aan) de geluidsinstallatie?

    Kan ff zo snel niet meer op de specifieke naam van het relais komen:(

    Weet niet of dit iets uitmaakt voor jouw storing maar is wel beter voor je accu's en dynamo;)
     
  8. Das een brugceldiode. Dat is als je wil hebben dat de startaccu niet aangesproken wordt, zodat je altijd nog kunt starten.
    Ik zou eerst de accu's ff laten testen voordat je alles overhoop haalt.

    Gr Fred
     
  9. #9 Danny, 15 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2010
    het zou ook de interne weerstand kunnen zijn van beide accus.
    sommige accus zijn namelijk niet gemaakt om door te verbinden.
    als de interne weerstand van de ene accu hoger is dan de ander trekken ze elkaar leeg... (2 precies dezelfde accus moet geen probleem geven)


    ik heb zelf ook altijd dubbele accus in mn focus gehad voor mn geluidsinstall
    die trokken elkaar ook leeg door het weerstand probleem.
    ik heb zelf daarna een northstar nsb90 gelaccu geplaatst en nooit geen problemen meer gehad.
    deze accus zijn er gewoon voor gemaakt.

    ik zou het probleem niet direct bij de dynamo zoeken...
    op ten duur gaan je accus wel leeg omdat de dynamo simpel weg niet zoveel Ampere kan leveren, maar niet binnen 1 dag.
    de meeste mensen met dubbele accus laden ze meestal met een losse acculader bij.
     
  10. #10 BarryST, 15 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2010
    Ik weet het weer:cheer:

    scheidingsrelais:P

    Hier staat er een mooi, duidelijk stukje over:P

    Dit heeftt alleen betrekking op ontlading dus ik zoek weer verder:mrgreen:

    Edit:
    Was dus al geplaatst. Zoektocht gestaakt;)
    Maar idd eerst de accu's (laten) testen;)
     
  11. Je denk dat alles uit staat. Al aan airride gedacht hoop voor je dat alles via contact loopt. Anders blijf er nergens lampje branden ??????
     
  12. Ja air-ride is natuurlijk nooit 100% luchtdicht. Deze gaat automatische na zoveel uur de druk weer bijbrengen. Alleen ik kan me niet voorstellen dat deze even in 1x het zootje leegtrekt.
     
  13. Binnenkort toch maar eens even een schema van de bedrading gaan maken. Vind het allemaal een beetje raar in elkaar zitten. De voorste accu word gebruikt om te starten, en deze is doorgelust naar de andere accu. Tussen deze 2 accu's zit een on/off schakelaar. De 2e accu is voor de accesoires. Als ik de schakelaar op off zet, zou hij de 2e accu niet moeten laden. Auto start dan prima na 2 dagen. Denk dus dat het probleem hem bij de 2e accu zit.

    Echter de audio enzo werkt wel gewoon van de 2e accu....... Dus deze is ook niet leeg.....

    Kortom: Raar ; Als iemand er wijs uit wordt hoor ik het graag :)
     
  14. JIj wil niet weten hoeveel die compressors aan stroom trekken. Ik zet ze niet aan zonder lopende motor. Trekken binnen 2x aanslaan mijn accu leeg. Ik heb er 2 in staan 40 amp afgezekerd per stuk Als ze aanslaan met lopende motor zie ik zo mijn laadstroom naar beneden zakken. Verlichting brand ook gelijk zwakker zie zo een dip in stroom gebeuren. Ik heb er een extra schakelaar tussen staan bij mij staat alles uit.
     
  15. Oke ik heb nog eens een goede blik geworpen, en een paar foto's gemaakt.

    Zo zit het nu in elkaar:


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Voor zover ik kan zien zit alles goed in elkaar. Primary & Auxilary zitten goed, en geen kapotte zekeringen.


    Als de schakelaar op OFF staat, gaat alles prima :). Zodra ik de schakelaar op ON zet gaat het fout.
     
  16. Heb je de accu's al laten meten. Zeker omdat je zegt dat zodra de 2e ingeschakelt wordt het fout gaat.

    Gr Fred
     

  17. Nog niet, Heb het laatste tijd erg druk!. Maar de mogelijkheid is er dus dat de 2e accu de 1e leegtrekt?

    Ga v/d week even voor de test & laat het weten :)
     
  18. Probleem gevonden.

    Accu's zijn beide in orde. Relai is alleen niet in orde vrees ik. Als de schakelaar op "off" staat werkt alles. Als schakelaar op "on" staat worden allebei de accu's GELIJKTIJDIG opgeladen. Dus niet eerst de startaccu, en dan de accessoire accu.

    Vervangen van de relai kastje misschien een optie?
     
  19. Ja dan gaat het niet goed :mrgreen: Zou even voor een ander gaan kijken. Ik heb hier trouwens nog 1tje liggen een hele zware heb ik een keertje aangeschaft voor 2 de accu maar dat gaat wel even duren. Dus als je intresse heb laat maar even weten.
     

Deel Deze Pagina