Bij de scooter was een powerfilter voor extra lucht. Betere verbranding, extra vermogen. Toch moest hierbij de sproeier aangepast worden voor meer benzine. Is dit bij de auto ook het geval dat ik iets moet aanpassen als ik een powerfilter monteer? En scheelt het nog iets in vermogen of alleen in het geluid? tnx
Je hoeft niets aan te passen bij de Focus, het is puur voor het geluid. Ze zeggen dat je een aantal PK's pakt maar of dat zo is......
Heb gister even een powerfilter gemonteerd. Opzich wil ik helemaal niet broem broem maar bij een powerfilter is het wel anders dan met een uitlaat. Je hoort hem gewoon niet als je gewoon normaal rijd. Ga je hard rijden hoor je hem wel meer dus moet even kijken hoe het klinkt als iemand anders in mijn auto rijd en ik buiten de auto sta. Opzich merk ik wel dat ik meer koppel heb. Dat is dan wel weer fijn
Zet je raam maar open als je rijdt, dan hoor je het verschil wel al ;-) En meer koppel Ik weet het niet, volgens mij is het puur beleving...
Heb net getest, vind de herrie wel mee vallen hoor. Tenminste beter dan zo'n uitlaat die amper gedempt is. Maar ik kan er niets aan doen hij is echt wat feller hoor. Je zal niet meteen 100PK erbij krijgen maar denk dat hij gewoon iets meer lucht krijgt of iets.
De bedoeling van een powerfilter is om de verbranding te optimaliseren, uiteraard komt er meer lucht binnen, dit word opgevangen door je motormanegement, deze zal je stappenmotor verder en eerder los zetten, hierdoor krijg je onderin de toeren eerder je koppel en niet meer koppel, dit word ervaren als meer vermogen. Het filter maakt de verbranding beter waardoor je meer in de buurt komt van je originele aantal pk's en koppel, het word pas interessant als je de auto gaat tunnen, dan heb je wel extra lucht nodig :wink:
Ik heb een green twister gemonteerd en als ik gas geef maakt de motor veel meer geluid.komt misschien omdat het een ST is