1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pijlsensor tankje regeneratievloeistof

Discussie in 'Electronica' gestart door Steve, 16 aug 2020.

  1. Goedemiddag,

    In mijn Ford Focus 2.2 (wagon, 1.6 TDCI 2010) staat een storing.
    In het dashboard staat motorstoring. Na wat zoeken heeft mijn garagehouder de storing gevonden; de pijlsensor van het tankje voor de regeneratievloeistof. De storing is er niet uit te halen. Vloeistof zit er genoeg in, maar ook leeg of half vol, de storing blijft.
    Ik ben mij wezenloos geschrokken van de prijs voor dit tankje, bijna €800,-. Dat is nog zonder montage.
    En dat voor een tankje wat niet meer doet dan regeneratievloeistof opslaan.

    heeft een van jullie dit probleem al eens aan de hand gehad? Zijn er nog alternatieven of andere oplossingen om deze storing op te kunnen lossen?

    Alle tips zijn welkom!!
     
  2. Is zoiets niet op de sloop te krijgen?
     
  3. Daar is de monteur nu voor aan kijken. Hij had al rond gebeld maar er was nu niets beschikbaar.
     
  4. je bedoelt vlotter sensor in die tank??
    geen idee welke ford er onder heeft geschroefd, ivm er verschillende versies ervan zijn
    bij peugeot (zelfde motor) waren er verschillende versies.
    de gene die ik het vaakst tegen kwam was eentje waar alleen een pomp in zat, verder zat er namelijk geen enkel sensor in.
    was om de 120.000km bijvullen en dat was altijd een gedoe. deel van vloeistof kreeg je er niet in( tank vol) hierna met laptop teller reseten zodat computer weet dat hij weer vol is.
    meest makkelijke was met een zak kwestie van tank los schroeven zak vervangen en reseten.

    nu weet ik niet of het al een keer gereset is en/of uitgelezen hoeveel volgens de computer er nog in zit.
     
  5. volgens de monteur zit er geen vlotter in, maar een peilsensor. Verder ook geen pomp oid. De storing schoot er in Frankrijk in, daar hebben ze vanalles gecontroleerd en allen bleek te werken (vloeistof voldoende, pomp werkt, roetfilter niet vol).
    Mij is verteld dat ik om de 60.000 km de vloeistof moest laten bijvullen. Er zullen dus verschillende types van zijn!
    Storing resetten werkt niet. Schiet er gelijk weer in.
    Ik ben benieuwd of de tankjes van Peugeot goedkoper zijn dat die van Ford.
    Ik baal er flink van, want vind het een hoop geld!
     
  6. storing resetten werkt niet.
    je zou kunnen proberen om met de juiste diagnose apparatuur (van de Ford dealer) het systeem te resetten.
     
  7. Kun je mij uitleggen wat het verschil is tussen resetten of het systeem resetten?
    Wat kan de Ford dealer anders dan een niet- Ford garage?
     
  8. Storing reseten is storing verwijderen en opnieuw laten testen.
    Reset is systeem vertellen dat vloeistof bijgevuld is.

    Ford heeft anders gekozen dan psa groep dus vandaar dat op dat vlak een verschil in zit. Motorisch is wel hetzelfde.
    Is net waar voor ze kiezen.

    Je zou ford kunnen laten kijken of die tegen ststeem kunnen zeggen dat hij is bijgevuld.
    Zelf vaak gezien bij peugeot dat monteur teller was vergeten te reseten.
    Ivm peilsensor als daar echt gemeten kan worden dat het defect is. Kan van uit hier niet zien wat voor tank het is en of hij wel gelijk is aan peugeot.
    Peilsensor kan door middel van 2 draden en weerstand werken. Of er zit inwendig een controller erin. Die via lin systeem werkt, of zelfs can maar lijkt me sterk.
     
  9. Ik ga dit eens overleggen met mijn monteur. Volgens mij heeft hij na het vullen het regeneratiesysteem gereset, maar ik ga het navragen.

    blijft de vraag natuurlijk wel staan dat als Ford de storing ook niet weg krijgt, ik benieuwd ben naar alternatieven. Want nogmaals, bijna 800,- voor een tankje vind ik echt belachelijk veel geld!
     
  10. resetten is foutcodes weghalen
    systeem resetten vwb de regeneratievloeistof, is het systeem 'vertellen' dat de tank weer gevuld is.

    meer uitlezen in het systeem.

    en dat resetten kan dus alleen met Ford uitlees apparatuur.

    bij de storing zal een code staan.
    als die code betekent dat de tank vv moet worden dan zal de dealer dat adviseren.

    en 800 euro is wel heul veel geld indd, ik zou dan toch kijken voor een tankje van de sloop.
     
  11. #11 B3nder, 18 aug 2020
    Laatst bewerkt: 18 aug 2020
    Bij Volvo kost deze zelfde additief tank onderdeelnr: 31303293 €425,-. Bij Ford kost deze tank met onderdeel nr: 1674614 €808,-.

    Resetten is soms niet mogelijk i.v.m. een defecte niveau sensor. Ook een Ford dealer krijgt deze dan niet gereset. Er is trouwens ook een handmatige mogelijkheid om te resetten via de tankklep x aantal keer open en dicht of zoiets.
     
  12. Geen idee of je de niveau met tankklepje kan resetten.
    Enige dat ik weet is als tankklep keer eraf is geweest en weer erop zet. Wordt gemeten hoeveel diesel er bij is gekomen. Daarvoor wordt de additief dan bijgetankt in de dieseltank.

    Als idd sensor defect is helpt wissen en resten niet.

    Als ik de volvo en ford nr bekijk is deze tank totaal anders als van peugeot. Dus daar kun je hem niet bestellen
     

Deel Deze Pagina