1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

piepende remmen eerste x kilometer elke dag

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Jaspov, 11 jan 2009.

  1. Een maand terug een focus II gekocht uit 2004. Elke ochtend piepen de remmen de eerste paar rempogingen, daarna blijven ze stil....tot de volgende ochtend. Volgens de dealer is het vocht, dat snachts voor wat roest zorgt op de remmen, en dat slijt je er dan weer af de eerste paar rempogingen.

    Toch vind ik het wat knullig. Is dit normaal? En is hier wat aan te doen met andere remblokken?
     
  2. Goh, klinkt heel bekend, wij hadden zelfs gehad dat na het wassen van de
    auto achter het huis, daarna zonder echt te rijden de schuur in, en dan de
    volgende ochtend een zwaar bonkend geluid.
    Blijkt aan beide zijden de remblokken volledig vast geplakt aan de
    schijven, moest echt een laagje voering met een beitel van de schijf af
    halen, daarna bleef het gepiep met de remmen.
    Dus ik heb een vermoeden dat de schijven een keer vervangen zijn door
    bagger schijven en blokken, daardoor dus ook dat gepiep bij vocht, ik
    gok dat de staalkwaliteit slecht is en de blokken ook (iig bij mij).
     
  3. Hier geen bonken, alleen piepen. Is in onderhoud geweest bij de dealer.

     
  4. Ik sluit mij helemaal aan bij DextelXL, zelf ook de ervaring gehad bij een vorige auto dat het opgelost werd door het vervangen van de blokken en de schijven. Ook heb ik onlangs de remblokken en schijven van mijn Focus II voor laten vervangen en totaal geen last van gepiep. Er zijn originele Ford onderdelen gebruikt.

    Nog een vraag, een Focus II uit 2004? Deze werden toch pas in januari 2005 geïntroduceerd?
     
  5. 1e demo modellen zijn dacht ik van nov 2004, begint met xx-PT-xx
     
  6. Dat klopt!!!
     
  7. Wij hebben open velgen dus kun je de remschijven zien zitten.
    Inderdaad roesten deze.
    1 keer remmen en het is weg maar het ziet er wel knullig uit.
    Zijn er schuiven die niet roesten?
     
  8. Ik ben ook heel benieuwd. Neem aan dat er nu originele Ford onderdelen onder zitten, maar elke dag dat gepiep en gefluit is best irritant.
     
  9. Ze roesten allemaal, dat komt vanwege de temperatuurwisselingen waaraan het metaal is blootgesteld. Maar het mag niet leiden tot gepiep.
     
  10. Ik weet wel dat de ene schijf sneller vliegroest heeft als een ander type
    of merk, maar waar het precies aan ligt weet ik niet.
    Vind iig wel dat bij onze schijven zeer snel vliegroest komt, zodra ik wat
    meer tijd heb en het weer wat beter word, dan vliegen die schijven en
    blokken eraf :roll: :wink:
     
  11. vliegroest? Dat is van slijpwerk afkomstig. Dit is gewoon oppervlakte roest. Niets tegen te doen. piepen mag overigens niet. Dat duidt mi meer op blokken die niet goed vrijkomen dus te dicht op de schij zitten. Dat is een kwestie van demonteren en schoomaken/gangbaar maken.
     
  12. Ze piepen alleen de eerste paar km. Alleen klinkt dat de eerste paar km alsof je in en gare bak zit.
     
  13. En als je even een paar meter hard remt?
     
  14. Carbon remmen roesten niet.....

    ;)

    :) TNT :)
     
  15. Mijn brembo max schijven piepen ook niet. Over dat piepen kan ik ook meepraten bij mij waren gewoon de blokken helemaal op en verkeerd afgesleten dit was bij mij ook van de één op de andere dag zo...

    Ik heb toen gelijk nieuwe schijven en blokken erop gezet en weg waren de piepjes!
     
  16. En van de BMW 1 en 3 serie (nieuwe type) niet.
     
  17. Jij altijd met je bmw, kan er voor dat woord geen filter geplaatst worden! :jerry:
     
  18. BMW - Bij Mercedes Weggegooid
     
  19. heeft iemand eenzelfde soort ervaring met de achterremmen van een wagon (trommelremmen).
    De voeringen zijn vervangen, de remcilinders ook. Elke ochtend een slepend/krassend/piepend geluid de eerste keren dat er geremd wordt.
     
  20. Kan alleen melden dat mijn Focus RE de laatste weken ook er veel last heeft gehad van schurende remmen, alsof er zand tussen de remmen zit. Maar idd, na een paar kilometer rijden is het weg, dus moet wel roestvorming zijn op de schijven dat er weer even afgeschuurd moet worden. Ik heb overigens rondom schijven.
     

Deel Deze Pagina