1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Passief antidiefstal Lock

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door J.l, 5 apr 2024.

  1. #1 J.l, 5 apr 2024
    Laatst bewerkt: 5 apr 2024
    Ford Focus mk3 van 2015

    Wie kan mij helpen.

    Sinds ik de accu vervangen heb van mijn Ford Focus wil de auto niet meer starten en zit er een lock op.
    Ik krijg een heleboel foutcodes.
    Er zit een sync 3 in en die schijnt problemen te geven, heb ik op een ander forum gelezen.
    Ik lees de gegevens uit met de forscan en UCDS Pro+ maar daar kom ik niet veel verder mee.

    Ik ben wel aardig op de hoogte van de elektronica van de auto maar met het programmeren ben ik nog aan het zoeken, maar ik doe alles zo veilig mogelijk. En ik maak ook altijd een back-up.

    De Ford dealer weet ook niet hoe dat komt en hebben daar de eerste weken geen tijd voor. Ze vonden het vreemd dat ik sync 3 had.

    Wie weet de oplossing?
     
  2. Zit de grote stekker in de zekeringkast wel goed vast.
     
  3. Alles zit goed ik ben al een maand bezig, voordat ik de accu verving deed ie het prima.
     
  4. Volgens mij zou het de eerste keer zijn dat een sync systeem de auto niet meer laat starten. Hoe kom je aan die informatie?
    Weet niet waar je woont maar er zijn genoeg leden door het hele land die zo een mysterie willen oplossen.
     
  5. Dat dat zou mooi zijn, er zijn al heel wat dingen nagekeken tot nu toe nog geen resultaat .
    Ik woon in Capelle aan de IJssel.

    Ik hoor het graag
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. Heb je al geprobeerd je sleutel opnieuw in te leren?
     
  7. Welke foutcodes krijg je? En welke lock bedoel je? Gaat auto op contact? Draait startmotor rond?
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  8. Alle stekkers en zekeringen heb ik nagekeken.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  9. Ik had dit bij een forum gelezen. Bij een reset kan de communicatie met sync 3 een storing veroorzaken, bij het vervangen van de accu. De bestaande software kan niet goed overweg met de sync 3.
     
  10. Die software heb ik helaas niet en ik weet ook niet hoe dat werkt, want bij een reset geeft ie een slotje met een sleutel erin.
     
  11. Heb je maar 1 sleutel? Als je 2de hebt heb je geprobeerd om daarmee te starten?
     
  12. Ik heb een heleboel foutcodes gekregen, maar dat komt ook omdat de communicatie met andere modules zoals de ipc en de bcm niet goed meer werken en de auto start ook niet meer. Bij de oude types zit de sleutel code in de ipc maar bij mij zit ie in de bcm. De sync 3 zelf werkt helemaal prima. De afstandbediening werkt ook prima om de deuren open en dicht te doen. Het dashboard werk ook nog.
    De startmotor draait niet meer rond.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  13. Ja dat heb ik geprobeerd maar dat werkt ook niet. Ik heb wel een sleutel met code.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  14. Ik kan met geen van beide sleutels starten.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  15. Ben verre van een automonteur maar je geeft aan:
    Is dat niet ronddraaien vergelijkbaar met het hebben van een lege accu of een accu welke te weinig vermogen kan leveren?

    Ik vraag dit omdat, voor zover ik weet, een anti diefstal beveiliging werkt als een start onderbreker. De startmotor draait wel rond maar de brandstofpomp levert geen brandstof. Op basis van deze wijsheid zie ik de opmerking dat de startmotor niet ronddraait als een aanwijzing dat de accu niet doet wat die moet doen, voldoende stroom leveren.
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  16. Ja als je al een maand stilstaat is ook een nieuwe accu een keer leeg.

    Je auto is van 2015 en daar zit standaard geen sync 3 in maar dat is alleen een andere apim en scherm en kan niet de issue zijn.

    Startsonderbreker werkt via brandstof pomp geloof ik dus je startmotor zou wel moeten draaien. In je sleutel zit een klein blokje dat communiceert met je auto en zorgt dat de sleutel herkent wordt. Het draaien van de startmotor zelf is een mechanische actie die daar los van staat.

    Beste om nu te doen is accu opladen zodat je in ieder de startmotor weer rond krijgt. Als dat ook niet werkt lijkt het aannemelijk dat de startmotor het heeft begeven.
     
  17. De accu heb ik pas nieuw gekocht en dit is het goede type. En de sensor heb ik ook vervangen. Als ik nu voor de test gewoon even mijn oude accu oplaad en die er even weer inzet, dan start ie nog steeds niet. En hiervoor werkte mijn oude accu nog wel maar hij was gewoon snel leeg, vandaar dat ik een nieuwe accu heb gekocht.
    Het start relay wordt niet in werking gezet omdat de startblokkering erop zit.
     
  18. Houd me ten goede ik ben geen specialist, maar volgens mij werkt de startblokkering dus op de brandstofpomp en gaat de startmotor gewoon rond. Misschien is er toch iets stuk bv het startrelais, een zekering, de startmotor zelf of geen goede aarding van de startmotor :shrug:
     
  19. Het klopt dat er standaard geen sync3 inzat. Dit heb ik zelf geïnstalleerd en dit draaide al 3 jaar prima. Gedeeltelijk communiceert ie wel degelijk met de bcm. In de apim kan je zien wat voor vin deze auto heeft.
    De accu wordt altijd op spanning gehouden met een acculader, als ik bezig ben met de auto. Startmotor is prima.

    Zoals hier op dit schema
    De PCM geeft de negatieve spanning niet aan het Starter Relay. Zoals op het schema, de 12v+ is wel aanwezig maar de - zijde niet.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina