1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Parafaan verwijderen.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Kombikart, 14 mei 2009.

  1. Hallo.

    ik heb vanmiddag een nieuwe voorruit gekregen bij Carglass. Mijn vrouw had er een steen mee opgevangen en daar kon hij niet tegen.
    Resultaat een scheur er in.:lol!:

    Ze hebben de parafaan er natuurlijk ook af gehaald, alleen vind ik dat ze die niet echt netjes terug hebben gezet.
    Ik zie het net pas. Die soort kit die er onder zit zit erg slecht verdeeldt over de breedte.
    Op sommige plaatsen zit zo veel dat je het ziet zitten, en op andere plaatsen kijk je er zo achter, omdat er niks zit.
    Het is dus niet netjes verdeeldt.

    Zit er aan te denken om ze morgen te bellen of dat ze dat niet netter kunnen maken.
    Het ziet er niet uit.:crying:
    Eerst zag je helemaal niks van die soort kit maar nu dus wel.

    Weet hier iemand of die kit over de hele breedte zit of alleen aan de kant van de pollenfilter.
    Volgens mij namelijk wel als ik de oude ruit zag.

    Wilde het eerst zelf doen maar ze vangen er ook geld voor, dus ze komen maar.


    Gr Fred
     
  2. De afdichtstrip zit alleen bij de plaat aan de passagierskant. Dit is origineel een butyl (kit)strip. Ik haal deze altijd bij de dealer. Het is niet als onderdeel leverbaar maar in de werkplaats hebben ze het op de rol (voor eigen gebruik). Als de ruit vervangen is heb je grote kans dat er clips afgebroken zijn en ze de plaat gewoon hebben vast gekit. Bij mijn eigen focus 1 fase 1 uit 1999 zaten de parafan platen overigens volledig geschroefd en niet geklikt (origineel). Hierbij heb ik ook nooit lekkage gehad en ze sloten mooier aan op de voorruit omdat je ze net wat vaster kon zetten. Bij de focus 1 fase 2 uit 2003 van mijn ouders kreeg ik de platen ook niet mooi aansluitend op de voorruit (met nieuwe strip vanwege lekkage). Hier heb ik toen gaatjes geboord en de platen vastgezet met RVS schroeven.
     
  3. Die clips zijn allemaal vernieuwt. ik heb er bij gestaan dat ze dat gedaan hebben.

    Heb alles gezien alleen dat de parafaan terug gezet is dus niet.
    In die tussentijd heb ik op kantoor de papierwinkel gedaan.
    Toen ik terug kwam waren ze klaar.

    Ik dacht idd ook dat die soort kit alleen maar aan de passagierskant hoort te zitten.
    Morgen dus maar bellen en laten komen.

    Bedankt voor de info.

    Gr Fred
     
  4. Bij mijn focus is alleen de passagierskant gekit. De kit is eigenlijk niet zichtbaar, deze zit ver genoeg naar onderen. De restjes heb ik zelf voorzichtig weggehaald met een mesje en wat wasbenzine.
     
  5. Even een update.

    Ben net teruggeweest bij Carglass na gebelt te hebben.
    Kon meteen komen. Parafaan is verwijdert en er opnieuw opgezet.
    Deze keer goed zonder morren van Carglass.
    Nu zit hij weer als vanouds en sluit netjes overal aan.
    Kit is alleen aan de passagierskant er op gedaan.
    Kreeg zelfs nog een stuk mee onder het mom, "kan altijd van pas komen".

    Gr Fred
     
  6. :thumbs: Gelukkig Fred!
     
  7. Ja zeker Mark.

    Alles weer ok hier.
    Ben weer een happy driver.:rofl:


    Mzl
     
  8. Mooi dat het weer ok is. Mijn voorruit heeft ook een barst, dus moet die ook een keer laten vervangen. Zal meteen goed erop letten dat ze de parafaan netjes terugzetten.
     

  9. Weet niet of je er voor verzekert bent, maar die raam zelf was maar 147 euro.
    Daar komen de inzetkosten nog bij natuurlijk.
    Viel mij erg mee dus.
    Ik was alleen 70 euro eigen risico kwijt.

    Ze zijn er alles bij elkaar toch wel 2 uur mee bezig hoor. Je moet ook even wachten tot de kit een bepaalde tijd heeft kunnen aandrogen alvorens je er mee mag gaan rijden.

    Het is zeker niet zelf te doen net als vroeger met een touwtje.:mrgreen:

    Gr Fred
     
  10. Wou net zeggen dat ik geen fan ben van Carglas, vanwege het feit dat het daar meestal dus NIET goed gaat.

    Zo hebben ze het voor elkaar gekregen om bij de Volkswagen LT waar ik destijds mee reed, een kitlaag aan te brengen die zo dik was dat de voorruit compleet, in z'n geheel, 1 cm hoger lag dan dat hij hoort te liggen.

    Ook is het niet vreemd dat de gerepareerde sterretjes binnen de korste keren weer zichtbaar zijn, ALS ze al onzichtbaar gerepareerd zijn...

    Vandaar dat ik dus gewoon naar Autotaalglas ga. Altijd perfecte service en perfecte reparaties!
     
  11. Ik moest van de verzekering daar heen gaan omdat ze er natuurlijk een overeenkomst mee hebben.

    Moet zeggen dat die jongen die het gedaan heeft goed werk leverde.
    Hij zit er precies zo in als de oude. Je kan dat goed zien aan de sierlijst die er om heen zit. Die zit al op de nieuwe raam gemonteerdt, en daar kon ik aan zien dat hij overal op precies de zelfde hoogte er in gezet is als de oude. Daar heb ik echt wel op gelet.
    Ik ben namelijk zo iemand die er met zijn neus op gaat staan.:mrgreen:

    Ze doen echt niks aan mijn auto als ik dat niet wil.
    Dat van die parafaan zag ik thuis pas ( was de papierwinkel ondertussen aan het doen aan de balie) en heb meteen aktie ondernomen.
    Alles is nu naar wens en ben tevreden.

    Denk dat er overal wel eens wat mis gaat. Je leest vaak ook dat dealers lopen te blunderen.

    Gr Fred
     
  12. heeft iemand foto`s van hoe de parafaan hoort te zitten?
     
  13. Mijn ruit zal wel een stukkie duurder zijn (voorruitverwarming). Ben er voor verzekerd, ook alleen een eigen risico wat ik moet betalen.
     
  14. Met verwarming zal idd niet voor dat geld.

    Als het alleen 50% van het eigen risico is wat je moet betalen, zal het toch nog wel mee vallen.

    Gr Fred
     
  15. #15 Harold1, 18 mei 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2009
    Heeft iemand foto`s van hoe de parafaan vast zit? De mijne (Focus II `05) zit vast met een strip maar in het midden staat het open. Ik kijk zo tegen de carrosserie aan Het is niet gekit.

    Heb tot op heden nog geen lekkage kunnen ontdekken.
     
  16. Ik ben bij de garage geweest voor de openstaande niet goed tegen de ruit aansluitende Parven. Goed nieuws, ze zetten er bij mij een nieuwe op volgende week. Ik heb nog garantie dus het kost mij niks.
    Het kon trouwens geen kwaad zie de monteur. Er zit bij de Focus II namelijk onder de Paraven nog een bak waarin het water valt en dat wordt dan afgevoerd naar de zijgootjes. Kan iemand van jullie dat bevestigen? Ik heb de Paraven namelijk nog nooit losgehad.
     
  17. Klopt.

    Die bak zit onder de raam en voert het water idd af.
    Daar zit ook het mechanisme van de ruitenwissers.

    Bij een Focus 1 zit onder de raam aan de bijrijderskant de pollenfilter.
    Daar zit nog een extra gootje aan de parafaan om er voor te zorgen dat het water niet de filter en dus de auto in loopt.

    Hoe het bij een Focus 2 zit weet ik niet maar ik denk dat dat niet veel zal verschillen met de 1.

    Gr Fred
     
  18. #18 Harold1, 19 mei 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2009
    Ik lees op verschillende plaatsen op dit forum dat er wat dit betreft wel verschil is tussen de Focus I en II. De focus I heeft aan de bijrijderskant de pollenfilter zitten, daardoor zorgt dit vaak voor lekkages aan de bijrijderskant als de Paraven niet goed aansluit.

    Ik neem aan dat er forumleden zijn die de Paraven al een keer los hebben gehad en hier misschien foto`s van zouden hebben gemaakt. Ben namelijk benieuwd hoe dit in elkaar zit.
     
  19. Ook hier maar even vragen...

    Iemand die weet hoe je de paravan van een FoFO2 verwijderd?

    Btw: pollenfilter in een FoFo2 zit IN de auto.
     

Deel Deze Pagina