1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

P0234

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door khalid, 1 jul 2011.

  1. Hallo allen!

    Mijn ford focus 1.6 TDCI 109pk uit 2005 doet zijn werk niet. Namelijk normaal rijden.

    Mijn auto gaf eerst een EGR en luchtdruk(P0234) storing aan. De EGR is inmiddels vervangen. De turboslang bleek gescheurd te zijn en deze is vervangen samen met de luchtdruksensor, alleen blijft deze storing(P0234) terugkomen. Bij verdere onderzoek aan mijn auto bleek de vacuumslang niet goed te functioneren. Deze is vervangen alleen blijft de storing terugkomen en gaat de auto in noodloop.

    De turbo is niks mis mee. Bij de oude luchtdruksensor verschijnt de storing bij hoge toeren en gaat de auto in noodloop. Bij de nieuwe luchtdruksensor verschijnt er geen storing maar gaat de auto wel in noodloop als ik rond de 50-60 rijd.

    De storing geeft aan motor systeem storing.

    Ben ten einde raad. Zou zondag op vakantie gaan:nocheer:

    Greetings,

    Khalid
     
  2. P0234 betekent dat de turbodruk te hoog wordt.
    Meestal is dat een indicatie dat de schoepenverstelling van de turbo niet fris meer werkt. Reinigen is een goede optie, maar wel veel werk want het hele ding moet eerst uit de auto.
     
  3. Solenoide blijkt defect
     
  4. #4 kolere, 2 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2011
    De solenoid van wat?

    Edit:

    Ik neem aan van de vacuumregeling die de schoepen aanstuurt?
     
  5. Van de turbo
     
  6. Ik vraag me wel af of alle zaken die vervangen zijn dan nodig waren, overigens heb ik hetzelfde gehad bij 110.000km. Ik had daarvoor bij het afzetten 10sec er na een soort elektrisch geluidje.
     

  7. De turboslang was gescheurd en de egr gaf storingen aan. Nadat deze vervangen was waren de storingen ook verdwenen. De auto rookte ook en hield in op de momenten dat deze rookte. Dat probleem heb ik inmiddels ook niet meer.
     
  8. Hopen dat het dan nu voor een tijd allemaal goed blijft, zal niet goedkoop zijn geweest?
     

  9. Mijn vader heeft een vaste automonteur die al ruim 30 jaar voor opel werkt. Zolang repareert mijn vader ook zijn auto's bij hem. Ik heb dus wel een ervaren man achter elke probleem staan. Gelukkig heeft hij ook een goede kenniskring waardoor ik onderdelen wat goedkoper kan krijgen.

    Ik heb tot nu toe alleen de EGR betaald omdat ik daar toen bij was. Die heeft me 240 gekost en daarnaast heb ik 50euro aan statiegeld moeten betalen:nocheer:. Oude EGR inleveren en je krijgt je 50euro terug. Voor de rest volgt alles op krediet. Eind van de rit krijg ik de rekening. Denk dat deze rond de 4-500 zal vallen voor arbeid, turboslang, turbodruksensor(geloof ik, iig een sensor dat aansluit op de turboslang) en de solonoide die nog moet volgen.
     

Deel Deze Pagina