1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Originele Ford Focus mk2 LED achterlichten (2008-) in mk2 -(2007)

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door Tigershark, 12 jul 2009.

  1. Ik zag ze staan op een duits forum, maar ik weet echt niet meer waar.
    Het zijn gebruikte originele achterlichten; de eigenaar wilde iets anders vandaar dat ze te koop stonden.
     
  2. Wat is nu die onbekende draad?
     
  3. Die onbekende draad (pin) is hoogstwaarschijnlijk de 2e pluskabel. Maar die is helemaal niet nodig.
     
  4. Waarvoor dient een tweede plus draad dan?
     
  5. ben ook op zoek naar deze lichten voor de wagon...
     
  6. Ik heb overigens nog een set te koop met lampjes, kabelboom en fittingen.:)
     
  7. Welk soort kabelboom? :)
     
  8. De kabelboom die bij de achterlichten hoort. Deze kan ik ook plug&play maken, met stekker, zodat deze in een vfl past.
     
  9. Als je alles terugvindt wat nodig is, want zo te zien had je onderdelen nodig voor een Focus I en zo
     
  10. Ik had toen bij mij helemaal geen kabelboom en moest die dus zelf maken.

    Bij deze set zit de originele kabelboom erbij dus het is een kwestie van aanpassen (stekker) en klaar.;)
     
  11. #32 SpeedyG, 12 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2012
  12. denk het niet, die link die jij aangeeft is voor de facelift modellen, dus vanaf 2008.
     
  13. Zou er erg veel verschil zitten in achterlichten Fase 1 / Fase 2.

    Oftewel past een Fase 2 achterlicht in een Fase 1 Wagon??
     
  14. Lichten van een fase 2 passen niet op een fase 1 zonder aanpassing in de bekabeling.
     
  15. ja het past wel er moet alleen e.e.a. aangepast worden.
    Roadronner (ron) heeft dit ook gedaan en heeft ergens op het forum bij electronica wat gegevens staan voor zover ik weet.
     
  16. Bij de wagon zit er geen verschil in de stekkers van de achterlichten tussen de fase 1 en de fase 2. Hierbij is het (met de juiste gloeilampen) dus gewoon plug and play. In het buitenland is dit een veel toegepaste update. Onder andere op het Duitse forum is hier veel over te vinden.

    Bij de hatchback zijn de stekkers wel veranderd en ook het aantal draden is verschillend. Dit is op te lossen door adapterkabels te maken zoals ik zelf heb gedaan of door de fase 2 stekkers aan je eigen kabelboom te solderen. HIER kan je zien hoe ik het bij mijn auto heb gedaan.
     
  17. Gevonden in het topic van JW:

     
  18. Opgelost dus!
     
  19. Sjoerd ,
    Had jij geen last van knipperende lichten als je de knipperlichten aandeed door bijv slechte massa oid .
    Zou de massa van de led niet op de chassis van de auto moeten (eigen massa).
    Dit is ivm project die ik heb.
     

Deel Deze Pagina