1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

"Opgelicht" of foutje bedankt?

Discussie in 'Electronica' gestart door RonA, 20 mei 2008.

  1. In maart was mijn accu van de Focus overleden, had er al iets van verteld hier.
    Nou ben ik vanmorgen bezig met het opruimen van een laatje en wat vind ik de bon van die accu en een folder van de Ford met prijzen erin.
    Men had inderdaad mijn accu vernieuwd, alleen had men er een 43 ah ipv van een 53 ah ingezet. Maar wel de prijs gerekend van de 53ah.
    Dus Schurer-Kamphuis gebeld en dit aan hun voorgelegd. Ja dan moet u maar eens langskomen. Nou won om de hoek dus was er zo.
    Mevrouw aan de balie zegt: Ja meneer maar de prijzen zijn veranderd. Ja mevrouw dat klopt, maar deze folder geeft de prijzen weer tot 01-04-2008 en mijn accu is gekocht op 01-03-2008. Dus wil ik graag de juiste accu hebben. Even overleggen. Mevrouw komt terug, loopt naar de kassa en komt aan lopen met 20 euro. Aub meneer, het verschil. Nee mevrouw ik wil de accu waar ik om heb gevraagd. Ja maar we nemen geen gebruikte accu in. Natuurlijk mevrouw maar das niet mijn probleem, ik heb een accu bij u gekocht en wil dan de accu die ik heb betaald. Dus de oplossing is heel makkelijk, gewoon de juiste accu in de auto zetten. Anders neem ik contact op met Ford-Nederland. Daar ging mevrouw weer, en kwam na enige tijd terug. Nou er komt de juiste accu in. Goh mevrouw is dat zo moeilijk om dat gelijk te regelen? Geen antwoord maar wel een blik die kon doden. Na enige tijd zat de accu er in en kwam mevrouw er aan: De accu zit erin. Niet iets van sorry meneer we hebben een foutje gemaakt, nee arrogant zijn. Maarja het is opgelost.
     
  2. Dat gaan we ze zaterdag eens even inpeperen :twisted:

    Gelukkig is het wel "netjes" opgelost! :D
     
  3. Ja, wat is arrogant :?:
    Mevrouw word ook maar gestuurd, en die vind misschien voor haar doen een arrogante klant tegen over zich :? .(en neem van mij aan dat klanten arrogant kunnen zijn) :evil:
    Je had ook naar de chef kunnen vragen, dan had je rechtstreeks kunnen praten en niet via via :blabla: .
    Maar het is uit eindelijk opgelost, toch :banana: .

    Maar gelukkig krijgen we van deze arrogante mensen zaterdag wel mooi de medewerking voor de poetsmeeting op hun terrein. :wave:

    Groetjes Ton.
     
  4. Sorry Ton, maar ik had mevrouw eerst aan de telefoon en toen zij ze komt u maar hierheen om er over te praten. Vervolgens is mevrouw naar de "chef"gegaan en heeft zij het geregeld. Ik kreeg niet eens de kans om met de "chef"te spreken. Maar waneer iemand een accu komt kopen en daar 99 euro voor betaald en men vervolgens met een staalhard gezicht een accu van 79 euro inplakt dan is dat niet gewoon een foutje. En ik heb haar om een gewone manier benaderd en niet arrogant. Neem van mij aan dat ik dan een geheel andere toon zou aanslaan. Maar daar was van mijn kant geen reden toe. En het is niet via via gegaan zoals je bovenstaande kunt lezen. Maar een sorry had er wel vanaf gemogen lijkt me. Ik maak ook in mijn werk wel eens een fout, net als iedereen, en dan zal ik dat ook moeten toegeven.


    Dus jullie zijn zaterdag daar aanwezig begrijp ik, hoe laat? Tis bij mij aan de overkant dus kan ik even langskomen.
     
  5. Mooi dat het alsnog opgelost is toch!

    :? Een tijdje niet meegelezen op het forum??? ;-)
    klikkerdeklik
     
  6. Ik vind dat de ""Mevrouw aan de balie" het vistite kaartje is van het bedrijf omdat zei toch het eerste aanspreek punt is als je binnen komt :!:
    Ik vind dus dat je niet kan/mag laten merken dat je je irriteert aan een klant!
    Klant is in mijn ogen nog altijd koning(als zou "Mevrouw aan de balie" Keizer zijn)Maar snap ook wel dat je niet over je heen moet laten lopen door onbeschofte klanten.Maar dat is hier niet aan de orde.
    Maar alsnog goed opgelost!
     
  7. Ik ben daar ook wel eens over de vloer geweest, even zoeken naar
    een andere Focus, daar kreeg ik die zoon die er rond loopt.
    Wat een naar kereltje is dat, ging gewoon een redelijk beschadigde
    Focus aan ons verkopen en toen ik vroeg of al dat spuitwerk bij de prijs
    in zat, werd ik toch min of meer uitgelachen.
    Ben gewoon opgestaan en weggegaan.....geen service en veel te duur,
    ze waren veels te druk met duurdere auto's te verkopen :?
     
  8. lekker dan. Van de andere kant, jij kunt ook een nieuwe 53 amp accu kopen, dan een maandje of wat rijden en een lichtere in je auto zetten en vervolgens deze actie uithalen...

    Niet dat jij dat zou doen, maar om even advocaat van de duivel te spelen. al met al netjes opgelost.
     
  9. Absoluut eens met je crown. Wat ik lees is zeeeeer herkenbaar voor mij(omdat ik dat werk 5 jaar heb gedaan). De werkplaatsreceptioniste was op zoek naar de juiste oplossing en ging dus overleggen. Maar ze werd van het kastje naar de muur gestuurd door de werkplaatchef zelf. Ze kwam terug met "waarschijnlijk" met de opdracht om de accu te "verrekenen". Want om een zwaardere accu te monteren kostte op dat moment meer geld voor het bedrijf. En merendeel van de nederlanders zijn zo dom dat ze geld terug willen. Dus die eerste oplossing was zo gek nog niet. Maar dat werd toch even anders. En dat vind ik een goede zet. Omdat ze zo zuur keek was omdat ze werd misbruikt door de werkplaatschef als loopvrouw cq aanspreekpunt. Mijn mening is in deze. In lastige gevallen dat je de schakels naar "beslissers" in het bedrijf zo kort mogelijk moet maken. Chefs hebben vaker beter kennis van zaken en kunnen dus beter en sneller naar de juiste oplossing zoeken. Dus de chef had zelf moeten komen. Ik heb ook heel wat keren zuur gekeken van alle niet commerciele gedachten van werkplaatschefs... Nou moet het ook niet zijn dat de chef om elk wissewasje naar voren moet komen. Maar in dit geval... Conclusie op afstand van mij is: Werkplaatschef heeft fout gehandelt door niet eerst goed te "peilen" wat de behoefte is van de klant. En een accu niet terug nemen van een maand oud............ in dit geval...... ik weet wel zeker dat die accu al vrolijk in een andere auto gemonteerd zit........misschien wel bij iemand van dit forum :lol:
     
  10. Ik kijk de balie mevrouw ook niet aan op het feit dat een ander een "fout"maakt. Maar waneer men dan bedenkt dat er een verrekening komt dan doe je dat wel in overleg met je klant. Daarnaast vind ik het vreemd dat men willens en wetens een verkeerde accu monteerd en vervolgens de prijs van het zwaardere model rekent. Terwijl in de prijslijst duidelijk staat wat de prijzen zijn die bij de accu's horen.

    En ik geloof ook zomaar dat die accu al ergens anders een baas heeft gevonden.
     
  11. Willens en wetens een verkeerde accu lijkt mij niet.
    Als een monteur tussen door opkrijgt om even snel een accu te vervangen en er gezegt wordt, daar staat de auto en daar staat de accu, en er word in de haast niet goed opgelet dan kan er wel eens wat verkeerd gaan(zoals je zelf al aangaf maak je zelf gelukkig ook fouten, da's nou eenmaal menselijk).
    Magazijn en receptie gaan er van uit dat de goede accu erin zit en maken een rekening voor de goede accu, welke er dan dus reeds niet in blijkt te zitten.
    En inderdaad na 15 jaar ervaring kan ook ik zeggen dat de meeste mensen het verschil terugbetaalt willen hebben.
    Dus was de gedachte daar nog niet eens zo vreemd.
    En zeg nou zelf, als heen en weer gestuurd word tussen een klant en je chef wordt je daar toch ook niet vrolijk van??? of wel soms.
    Ik weet ook wel dat de receptie het gezicht en het aanspreek punt is, maar volgens mij worden we allemaal wel eens ergens doodziek van of zijn we smorgens met het verkeerde been uit bed gestapt.

    In feite heeft de chef het waarschijnlijk te druk gehad of had geen zin of was niet goed aanspreekbaar en heeft het een ander op laten lossen waardoor die persoon ook weer niet vrolijker werd.
    Dus is in feite naar mijn mening de chef hier in gebreke gebleven en daarom had ik al aangegeven dat je ook zelf naar de chef had kunnen vragen.

    Maar zoals al eerder gezegt uiteindelijk is het toch nog opgelost en heb je de goede accu.

    Nou nog een paar uurtjes dan staan we daar voor naar ik hoop een hele gezellige meeting met medewerking van schurer-kamphuis en de medewerkers.

    Groetjes Ton.
     
  12. En natuurlijk Willem en Rene van de meetingcommisie.
    :D
    Bedankt. :!:

    Groetjes Ton
     
  13. Nou zaterdagmorgen om 09:30 was er nog geen klamt, oke ik dan, inhuis.
    Dus was geen haast klus ofzo.

    Maarja laten we het er maar ophouden dat het is opgelost. Maar hou er wel een nare smaak van over.
     

Deel Deze Pagina