Nu menigeen hier een sport of open luchtfilter heeft is mijn vraag hoe en waarmee maak je die schoon? Ik zelf heb in de RS een J&R luchtfilter, werking is nagenoeg hetzelfde als die van K&N of GREENFILTER, ze zijn iig allemaal reinigbaar. Is uitblazen met perslucht voldoende of moet er nog meer gebeuren?
Filmpje van K&N http://www.youtube.com/watch?v=K5JtLLiBDbc En de instructies op hun website http://www.knfilters.com/cleaning.htm
Je kan ze gewoon omspoelen onder de kraan. Dan droog / schoon blazen met perslucht en vervolgens opnieuw in oliën en klaar.
Iedereen alvast bedankt voor de adviezen, zal binnen kort ff zo'n flesje olie gaan regelen. Drogen kan natuurlijk ook op de verwarming of lekker in het zonnetje, als die maar droog is voordat je de olie er weer op doet.
Ja dat had ik ook al begrepen Remco, THX, blaas hem nadien wel na met perslucht zodat het mooi verdeeld word.
Iemand een adres om het cleanersetje te halen? En wat is nou de interval op zo'n filter? Las bij K&N ergens een interval van 80,000km maar dat lijkt me wel erg veel?!
Overal waar je filters kan krijgen, kan je ook de bijbehorende onderhoudset krijgen. Mijn filter en onderhoudset komt bijvoorbeeld van GMB Tuning. Beste is om jaarlijks even te kijken hoe je inlegfilter eruit ziet. Voorbeelden van vuile filters: http://www.knfilters.com/cleaning-pics.htm
Het belangrijskte met het reinigen is: na het schoonmaken ga je hem in oliën, dit moet je goed uit laten dampen, dus niet direct terugplaatsen, maar lekker buiten laten uitwaaien/uitdrogen.
Ik doe tijdelijk ff het papieren ford oem filter erin zodat het ff alle tijd heeft Dennis, dus komt goed
Hoe lang duurt het voor het filter droog is? En kan dit eventueel bespoedigd worden door m op de verwarming te leggen? Dit omdat ik de auto 6 dagen per week echt nodig heb.
Hoe lang uitdampen??? ligt aan de olie, weet dat wij altijd bij de crossmotors ze een halve dag lieten liggen, monteerde je ze te snel, dat had je blauwe pluimen uit de uitlaat....maar daar zit dan ook geen LMM in, en juist daarvoor moet je hem goed uit laten dampen, bij voorkeur op een zeer goed geventileerde ruimte.....dus buiten onder een afdak ofzo
Ik zou ook niet met een lucht spuit e.e.a. af spuiten. Voorzichtig met het schoonmaakspul in spuiten, laten weken, en dan met lauw water uit spoelen. Daarna dunnetjes met de olie inspuiten.
Ik heb gisteravond het filter schoongemaakt met het speciale reinigingspul en de hele nacht/dag laten drogen. Vanavond heb ik hem ingesprayt met de olie, het zit tegenwoordig in een spuitbus dus dat is makkelijk te verdelen. Nu laat ik hem vannacht nog lekker uitdampen/drogen en morgen gaat die weer op z'n vertrouwde plekje. Vandaag gereden met het oem luchtfilter in de auto dus zo had ik mooi de tijd voor dit klusje. Zoals ik het nu zie hoef ik hem ook niet droog te blazen oid.
en? merk je verschil nu je met het OEM filter rijd??? vaak is het terugplaatsen juist beter merkbaar als dat je naar een K&N overstapt