Tourrit “in het Zuiden” en meeting

bij Van Mossel Ford Breda

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Op-internet-gespotte-Focus-te-koop topic 2021

Discussie in 'Focus Gespot?' gestart door peter482, 13 jan 2021.

  1. Ze mogen bij dat bedrijf wel eens de instellingen van de camera nakijken..
    Foto's zien er niet uit.
    En is idd geen ST-line, die zijn er pas vanaf 2016/2017
     
    montagne vindt dit leuk.
  2. Hallo iedereen, bedankt voor de snelle reacties. Dit is dus een bumper pakket die er later op gezet is. Moet ik het beschouwen(ford rs bumper pakket) zoals ik het destijds op mijn focus mk1 centennial heb gehad. Of is dit in kwaliteit niet te vergelijken.
     
  3. het is van MS Design die dit ontwikkeld heeft voor Ford dus met de kwaliteit zit het wel goed echter geloof ik dat MS Design deze artikelen niet allemaal meer nieuw levert maar dat weet ik niet zeker.
     
    SanderdeHaan vindt dit leuk.
  4. #64 Equazor, 13 mei 2021
    Laatst bewerkt: 14 mei 2021
    Hallo,

    Ik heb bij mijn huidige Ford dealer een mooie Ford focus gezien waar ik een proefrit mee wil gaan maken.
    Deze dealer staat goed aangeschreven en ik heb ook altijd goede ervaringen m.b.t. het onderhoud van mijn huidige focus bij hun.

    Het gaat om deze advertentie.
    https://www.wensink.nl/fo...inchem/detail/occ16390254

    Nu heb ik geen problemen met Import auto's maar de BPM lijkt met 1081 euro aan de lage kant, zou volgens een rekentool van autoweek rond de 1917 moeten liggen.
    VIN nummer weet ik momenteel niet dus ik kan nog niet opzoeken of deze schade geeft gehad in het buitenland.

    De auto wordt standaard met 6 maand bovag garantie geleverd, en eventueel is verlengen naar een jaar ook geen probleem.
    Nu weet ik dat je met een import auto wellicht problemen krijgt als je hem wil inruilen, de meeste dealers hebben het er niet zo op en geven je dan een laag bedrag.
    Dit zou voor mij geen probleem zijn, tegen de tijd dat ik hem zou vervangen zijn we zo 10 jaar verder en ligt de waarde toch al een stuk lager.

    Een vergelijkbaar NL model is toch al snel 3000 duurder,

    mvg,
    Christian
     
  5. Ik heb ook een import auto die uit 2012 komt en inderdaad ook paar k goedkoper was dan vergelijkbare modellen.
    De prijs die zij vragen is neem ik aan gewoon de prijs die je betaalt, ongeacht hoeveel de BPM is dus waarom druk maken als zij een te lage BPM rekenen?
    Of heb ik iets over het hoofd gezien?
     
  6. @Edgarcmax

    Daar heb je wel gelijk in, je leest alleen veel dat een te lage BPM vaak te maken heeft met import auto's met schade.
    Als de schade netjes hersteld is en je tijdens een proefrit niks merkt dan zou het wel goed zitten.
    Ik ga er ook een beetje van uit dat een Officiele ford dealer zijn naam ook hoog heeft te houden.
     
    Edgarcmax vindt dit leuk.
  7. AH op die fiets, zo ver had ik nog niet gedacht maar ik snap hem. Tijdens een proefrit kun je natuurlijk ook even de VIN noteren en dan nakijken.
     
  8. Ik stuur je zo een pb met het vin nummer.
     
    Edgarcmax vindt dit leuk.
  9. #69 Focus Migi, 15 mei 2021
    Laatst bewerkt: 15 mei 2021

    Ja dat is een goed iets om altijd even te checken. ;) Kwam onlangs een focus st mk3 tegen uit 2016 voor ruim 20k met 89 euro aan bpm, wel iets om dan ff achter je oren te krabben .
     
    Edgarcmax vindt dit leuk.
  10. Volgens mij moet je bij een schadevrije auto altijd de oorspronkelijke bpm, dus vanaf nieuw terug kunnen zien, ook bij een import. Bij mij staat er in ieder geval 2300 euro en ik heb iets minder dan 15% daarvan betaald. Dit komt overeen met de afschrijving tabellen van de belastingdienst voor een auto van 7.5 jaar oud.
     
  11. van een NL auto wel maar van import weet ik het niet zeker.

    EDIT, even nagekeken:
    bij mijn huidige diesel (import) staat nu 1006 euro en is een herberekening omdat dit een import voertuig betreft.
    (heb ik trouwens bij lange na niet betaald :))
    bij mijn vorige diesel die origineel NL is staat 6493 euro en is dus het BPM bedrag wat betaald is toen die nieuw in NL is geleverd.

    het rest BPM bedrag zegt dus niets over de schade.
     
  12. Rest BPM is idd niet echt van belang. Als er bij import een zeer laag bedrag aan BrutoBPM staat en dan in de zin van erg laag tov vergelijkbare auto's. Dan is deze vrij zeker met schade ingevoerd.
    Je wilt niet weten hoevaak dat gebeurt.

    Zo had ik eens een Ford Fiesta die maar 150 euro bruto BPM had.. Nou, daar kan ik je vertellen dat dat niet OK is.
     
  13. ben ik niet met je eens Martijhn,
    op mijn ST heb ik een rest BPM betaald van 299 euro en staat nu op 1006.
    hoe dit komt? niet door schade maar door een bedrijf i n de hand te nemen die weet hoe de regels zo gunstig mogelijk te benaderen.
    er zijn van mijn auto 60!!!! foto's met "schade" gemaakt.
    even een voorbeeld, 2 puntjes steenslag op de motorkap, overspuiten 300, tot 400 euro.
    lichte stoeprandschade op de velg, nieuwe velg, 375 euro
    slijtage op stuur, nieuw stuur en ga zo maar door en die bedragen worden allemaal in mindering gebracht op de nieuwwaarde.
    (want de rest BPM wordt altijd berekend over de nieuwwaarde en dat is een 2e hands auto natuurlijk niet ;))

    en op deze manier haal je de waarde naar "beneden" en betaal je minder rest BPM wat in mijn ogen ook terecht is. (het gaat tenslotte niet om een nieuwe auto)
     
    RSBülent, Focus Migi en Edgarcmax vinden dit leuk.
  14. Morning,

    Ik heb een focus gevonden met de opties die ik zou willen (https://www.autotrack.nl/a/ford-focus-benzine-2017-51203356). Proefrit gemaakt en alles lijkt in eerste instantie prima. Echter ben ik nu door aan het kijken en zie dat er 426 bpm is betaald. Als ik kijk bij das import naar enigszins vergelijkbare auto's, dan kom ik al snel op 1000 tot 1100 rest bpm bij import uit Duitsland.

    Is het een terechte aanname van me dat het hier om een schadeauto zou kunnen gaan?
     
  15. Zou kunnen maar ligt er dus aan wie de import heeft gedaan, als elk krasje in de lak , elke kleine beschadiging aan de auto, interieur fo exterieur als schade is aangemeld en de herstelkosten daavoor zijn aangemeld kan de BPM heel weinig worden ls het geaccepteerd wordt.Maar het kan ook echte shade zijn. Je zou dus eigenlijk de aanvraag moete inzien.
     
  16. Dan zal ik morgen eens vragen of die aanvraag in te zien is. Tevens zag ik in het boekje de laatste stempel van een jaar geleden en 4K km minder. Leek me ook wat weinig, is dit nog iets wat rode vlaggen geeft?
     
  17. Of hij staat al bijna een jaar stil.


    Ford Mondeo MK4 2.3 automaat Ghia station.
    Gewoon heel lekker rijden.
     
  18. die 426 is BPM die betaald is aan de belastingdienst.
    het bedrag wat je bij DAS ziet zijn ook de kosten die hun maken als je hun de opdracht geeft.
    of denk je dat DAS voor niks werkt? kun je gelijk zien hoeveel hun er op verdienen ;)
     
  19. @SvenS Je zou ook een aankoopkeuring kunnen laten doen als je echt geïnteresseerd bent of twijfelt . Het enige wat je zou kunnen verliezen zijn de kosten van de aankoopkeuring mocht het toch een schade auto zijn en je deze laat staan.

    Maar mocht het een schade auto geweest zijn, dan is er nog een verschil in wat voor schade het geweest is.

    Succes met je zoektocht!

    Laatst kwam ik een ST tegen met lage bruto bpm en daar zouden wel alle alarmbellen moeten gaan rinkelen. Zie screenshot
    Screenshot_20210530-144220_Samsung Internet.jpg
     
  20. Nee ik begrijp dat ze niet voor niets werken, maar ik ging er eigenlijk van uit dat hun eigen kosten zouden staan onder import kosten of diensten.

    @Focus Migi, ik ben inderdaad voornemens een aankoopkeuring te laten doen. Moet alleen even zoeken waar, eigen garage heeft pas over drie weken tijd.
     
    Focus Migi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina