Ook banden slijtage vraag

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door kolere, 9 nov 2009.

  1. Mijn voorbanden zijn na 30.000 km voornamelijk snelweg alleen aan de binnen kant versleten. Dit geldt voor alle twee de banden. Dus alleen het buitenste randje aan de aan de binnenkant. De banden zijn nooit extreem zacht geweest of iets dergelijks.
    Als een foto handig is kan ik die maken. Het profiel is daar bijna weg terwijl de rest nog 10 mm heeft

    Het gaat om een:
    Ford Focus II fase I uit 2006 1.6 tdci 109 pk.
     
  2. dan lijkt mij dat de uitleining niet goed is ;)
     
  3. Moet je dat dan niet merken? De auto trilt niet en rijdt gewoon recht door. Ook is de auto bij het plaatsen van deze banden uitgelijnd door de dealer.
     
  4. tsja, ik denk wel dat je et merkt als ie goed uitgeleind is ;) dan rijd ie nog strakker namelijk ;)

    hieraan ben je gewent ;) en het hoeft niet te trillen ;)
     
  5. Kolere, de uitlijning moet op negetief camber staan. Anders krijg je nooit dat de banden aan de binnenkant zijn afgesleten. Misschien omdat je een diesel rijd, waarbij het blok zwaarder is als een benzine.

    Trillen heeft verder niet te maken met een verkeerde uitlijning, alleen als een wiel of wielen nodig moeten worden gebalanceerd.
     
  6. Is de auto intussen verlaagd en daarna nog uitgelijnt ????
     
  7. Op de voorbanden zijn bijna nooit problemen voor zover ik weet (in vergelijking met de achterkant).
    Ik gok op uitlijning
     
  8. Niet verlaagt allemaal standaard wel zijn de spoorstangen 25.000 km geleden door de Ford dealer vervangen.
    Ik rijd er even nog mee door totdat de wielen echt op zijn. Laat ze dan met nieuwe banden erop wel uitlijnen (weer). Nog een advies bij wie? Laat de banden meestal bij Profile Tyre center vervangen in Delft. Bij de dealer vroegen ze 140 euro:shock:
     
  9. Als je teveel toe-in hebt, dan krijg je dat ook hoor!
    Bovendien kun je camber niet afstellen bij ford (muv fiesta 2008)
     
  10. Heb het ook gehad en na uitlijnen was het weg. Ik merkte het vooral bij spoorvorming in het wegdek. De auto trok alle kanten op. Nu weer lekker stabiel.
     

Deel Deze Pagina