Onderhoudsbeurt

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door aaajeetee, 26 jul 2009.

  1. Binnenkort (september) ga ik met mijn Focus op vakantie naar Italië. De auto heeft voor het laatst een grote beurt (+ APK) gehad in februari dit jaar, toen ik 'm kocht. Dit is inmiddels een goeie 15.000km later (er staat nu iets van 123.000 op de teller).
    Nu wil ik voordat ik op vakantie ga de auto nog een beurt geven. Er moet even gekeken worden naar m'n voorwielen, daar tikt soms iets (volgens mijn zwager is dat waarschijnlijk een lager die stuk is) en verder natuurlijk the usual: olie, filters e.d.

    Waar ik nu mee zit: moet ik dit bij de ford dealer doen, of bij een kwikfit o.i.d.? Ik ben eigenlijk altijd voorstander geweest van een dealer, maar dat kost altijd weer veel euro's.

    Ik ben nog nooit bij een kwikfit geweest voor een beurt, enkel voor nieuwe banden (wat overigens goed is bevallen).

    Jullie tips / ideeën graag! :)
     
  2. Voor het behoud van je garantie op doorroesten zou ik de auto bij de dealer onderhouden. Je hebt immers 12 jaar garantie op doorroesten mits de auto dealer is onderhouden. Daarbij gebruiken ze daar originele onderdelen, en zijn de mensen over het algemeen kundiger dan bij de Kwik fit.
     
  3. Laat ik die post van Marco dan even aanscherpen, kwikfit is ronduit •••. Je gaat voor een oliewissel, je filter is niet vervangen, maar je uitlaat en banden zijn volgens de monteur zwaar aan vervanging toe.

    Een vakgarage (niet per definitie DE vakgarage) kan ook prima ipv de deale. Maar persoonlijk betaal ik liever iets meer en heb ik de Ford naar de Forddealer en de BMW naar de BMWdealer.
     
  4. Ik ga altijd naar de plaatselijke garage bij ons in het dorp, die heeft voor mijn auto's eerst altijd het onderhoud en problemen gedaan. Inmiddels doe ik de jaarlijkse beurt gewoon zelf, stelt allemaal eigenlijk allemaal niet zo veel voor.

    Ik ga in ieder geval niet naar de dealer, daar zit mij te veel prijsverschil in...

    Toen ik mijn focus een jaartje had, heb ik die vraag ook gesteld op het forum, ik zal zo eens ff kijken of ik 'm kan vinden.



    EDIT:
    gevonden Ik dacht eigenlijk dat er wat meer antwoorden in stonden waar je iets aan zou hebben :oops:
     
  5. Bedankt voor de antwoorden. Ik snap zelf de ballen van auto's, dus ik ga er zelf niet aan beginnen.
    Daarnaast heb ik 'm toch liever bij de dealer dan bij de plaatselijke garage (dealer is toevallig ook in dezelfde plaats, maar dat terzijde :p).

    Heb dus een afspraak gemaakt bij de dealer. Ben dan wel iets duurder uit, maar dan weet ik wel zeker dat de auto goed is nagekeken (althans, daar mag ik van uit gaan).

    Nog een laatste vraag: is het gemakkelijk om een sleutel bij te bestellen? Ik heb namelijk maar 1 sleutel en wil er graag een reservesleutel bij, zeker nu we met de auto op vakantie gaan.
     
  6. NOOIT naar de Kwit-Fit gaan! Dat die tent nog bestaat vind ik al een wonder.
    Gewoon naar de dealer gaan. Weet je zeker dat je garantie hebt op de dingen die uitgevoerd zijn. Je bent inderdaad iets duurder uit maar dan weet je dat het goed gebeurd.
    Voor een sleutel bij te laten maken moet je volgens mij een sleutelcode hebben.
     
  7. Je hoeft geen sleutelcode te hebben, maar het maakt het wel makkelijker,
    want dan kan je hem geslepen bestellen, anders moet hij ter plekke geslepen
    worden, inleren kunnen ze ook vrij simpel en snel bij de dealer, maar kost wel
    wat bij elkaar (als je met afstandsbediening wilt) dacht iets van €60,-
    voor de handzender, €20,- voor de baard en €40,- voor het slijpen en inleren
    uiteraard varieerd de prijzen onderling wel wat, ik was voor €80,- klaar omdat
    ik de sleutelcode had en het inleren kado kreeg.
     

Deel Deze Pagina