1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onderhoudinterval 2ton km mk3 ST

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door DaanST, 18 jul 2023.

Tags:
  1. Beste Ford liefhebbers,

    Zodat de titel al zegt, komt er voor mijn 2013 mk3 ST de 200.000 km in zicht.
    Wat is jullie mening over wat te doen/vervangen bij deze km stand?
    Ketting in het blok staat op vervangen bij 200.000 km of 10 jaar, maar ik lees ook vaak dat vervangen niet nodig is.

    Graag advies wat te doen,

    Mvg,

    Daan
     
  2. Zolang je geen gekke bijgeluiden hoort zou ik 'm lekker laten zitten.
     
    DaanST vindt dit leuk.
  3. Ketting staat geen vaste interval voor. Lekker laten zitten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
     
    gerardTDCI en M.Blaak vinden dit leuk.
  4. Bij mijn auto staat er ook geen termijn voor.
    Heb zelf wel uit voorzorg de kettinggeleiders gecontroleerd en 1 exemplaar vervangen samen met de kettingspanner.
    Had geen bijgeluiden maar het was wel echt nodig.
     
    DaanST vindt dit leuk.
  5. Misschien even bekijken hoe vervuild je inlaattraject is, aangezien dit directe injectieblokken zijn
     
    DaanST vindt dit leuk.
  6. Dank voor de adviezen. De ketting geeft totaal geen bijgeluiden/geratel, dus ik laat hem checken en ga niet vervangen.
    Inlaattraject is een goede, ik heb al wat opgezocht mbt walnutblasting. Lijkt mij een goede om preventief te laten doen.
     
    Edgar Focus, M.Blaak en Frank Focus vinden dit leuk.
  7. Idd eerst even met een goede endoscoop kijken of er vervuiling te zien is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
     
  8. Nou en of het nodig was!!! Zie de voor en na foto's. Merk nu vooral het verschil met een rustiger stationair lopen van de motor. Verbruik zou ook beter moeten zijn, maar dat zal pas op termijn meer blijken.
    Ik heb het walnutblasten laten doen bij Chip Performance in Maasland, grote aanrader! Ontvangst is vriendelijk, en het zijn echte motorsport pro's met een grote liefde voor auto's en motorsport. Een echte snoepwinkel daar.[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
     
  9. geen idee of jij dat ook weet Daan maar zou deze behandeling ook goed voor mijn Diesel ST zijn?
     
  10. Ik denk t niet eerlijk gezegd maar je zou ze eens kunnen bellen?

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  11. Heb je de EGR nog actief?
    Dan zit de inlaat zeker weten vol met aangekoekte rommel
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  12. @gerardTDCI kennende blaast die m regelmatig schoon:schater:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  13. :schater::schater:Inderdaad, maar volgens was die afgedopt en uitgeschreven bij hem
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. ja, die is nog actief.

    bij mijn vorige Focus MK2,5 gaf de EGR problemen en toen is die afgedopt, bij deze (nog) niet.
    gaan we eens doen :thumbup:
     
    Edgar Focus en DaanST vinden dit leuk.
  15. Stevig gasgeven of niet maakt bijzonder weinig tot geen verschil.
    Gewoon eruit met die rommel :mrgreen:
     
    Edgar Focus, gerardTDCI en bws723 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina