Onderdeelnummer roetfilter (DPF)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Harjo8, 6 aug 2013.

  1. #1 Harjo8, 6 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2013
  2. Kijkend naar de opgegeven onderdeelnummers zou 1556097 en/of 1570372 voor jou juist zijn, dus de laatste advertentie.
     
  3. Bart,

    bedankt voor je snelle antwoord.

    Ik kom alleen de door jouw gegeven nummers bij beide advertenties tegen. :? Welke nummers zijn dit en waar komen deze vandaan?? Ik heb wel een onderdeelnummer van mijn huidige filter: RE7M5J-5H270-AA

    De website vraagd om een "aktuelle Ersatzteilnummer: wat ik vertaal als reservedeel / onderdeelnummer.

    De filters zien er het zelfde uit, alleen de een heeft er een met exta buisjes.
     
  4. Die buisjes zitten er bij de 1e ook op.
     
  5. Even nog een aanvulling. Ik heb de 100pk uitvoering, de filters zijn voor 90 en 110pk.

    Zou dit verschil maken???
     
  6. Waar staat dat?
     
  7. Hoi Antig,

    je hebt gelijk, dat kwam van een andere advertentie.

    Nu nog even uitzoeken of er een verschil in deze twee uitvoeringen zit.

    Ze zien er zo wel anders uit.

    De ford dealer vertelde mij dat ik de code 1556097 (zoals Bart al zei) moest hebben. Alleen deze staat bij beide filters.
     
  8. In de advertentie tekst zie ik alleen bij de tweede advertentie dit nummer staan...
     
  9. Hallo Bart,

    bij de eerste advertentie staat onder Specificatie een opsomming met al referentie nummers:
    1322558, 1346780, 1369469, 1369535, 1420895, 1421030, 1481209, 1556097, 1570372, 36000762, 36002207, 36002208, 36002799, 36050310, Y6022050XH, ...

    bij de 2de adv.

    Ford: 1322558, 1346780, 1369469, 1369535, 1420895, 1421030, 1481209, 1556097, 1570372

    vandaar dat ik het eigenlijk nog niet zeker weet.
     
  10. Ik zie na nogmaals gekeken te hebben dat er bij de 1e een gat zit onder het brede stuk voor een lambdasonde of temperatuursensor. Dit zit er bij de focus 100% zeker niet. Dat zou dus betekenen dat je de 2e zou moeten hebben, maar daarvan vind ik weer dat de pijpjes erg lang zijn. Maargoed, dat hoeft opzich geen probleem te zijn denk ik.
     
  11. [MENTION=12203]Harjo8[/MENTION]
    hoe kom je erbij dat je een 100pk hebt?? volgens je kenteken heb je een 109pk
    het enige nummer wat ik kan vinden is: 1512207
    echter is dit geen originele nummer, maar een "Mijn Grossier" nummer, misschien
    kan je nog alternatieve vinden met dit nummer;)
     
  12. #12 Harjo8, 7 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 aug 2013
    Hallo [MENTION=158]DexterXL[/MENTION],

    ook jij bedankt voor je antwoord.
    Volgens mijn papieren heb ik 74kW en omgerekend is dat 100pk.
    Ik kan het mis hebben hoor.

    Die staafjes van adv 2 heb ik ook op mijn filter zitten een daarvan loopt ook helemaan aar beneden, helaas kan ik dan niet zien waar die heen gaat.
     
  13. Volgens Ford ETIS zou het aan de hand van het kenteken inderdaad om een 109 PK TDCI gaan.


    Primaire eigenschappen
    Productiedatum: 14.05.2008
    Modellenserie: C-MAX 2007-2010
    Carrosserie: 5-d. UAV
    Versie: 50-reeks
    Motor: Diesel 1.6 l DOHC TCI (110 pk)
    Transmissie: Handg. versn.bak, 5 versn. - MTX75
    Aandrijving: LHD FWD
    Emissie: Fase IV + DPF emissies
    Airconditioning: Dual Zone autom. temp.reg. airco
    Exportland: (+)"NL"
    Lak: Panther Black (met.)
    Bekleding interieur: Gillos/Ebony



    Er zit dus of een fout in Ford ETIS of een fout in de RDW kentekenregistratie.
     
  14. Waarschijnlijk een fout op je papieren, want op de website van RDW staat het vermogen van de 1.6 TDCi goed. Er wordt daar 80 kW (= 109 pk) vermeld. Zie tab Motor & Milieu en dan onder Milieuprestaties. klik
     
  15. Ik zie net dat er een typefout zit in het kenteken.
    Het is 34GDT8

    :frusty::frusty::frusty::frusty::frusty:

    Productiedatum: 24.04.2008Modellenserie: Focus 2008-Carrosserie: StationwagenVersie: Serie 32Motor: 1.6L Diesel DOHC TCI (100 PS)Transmissie: Handg. versn.bak, 5 versn. - MTX75Aandrijving: LHD FWDEmissie: Fase IV + DPF emissiesAirconditioning: Handm.bed.airconditioningExportland: (+)"NL"Lak: Frozen WhiteBekleding interieur: Ecrin / Zilver/Ebony

    Wel toevallig, dat die andere ook een Ford is. maar een C-max.

    Ik heb ondertussen het onderdeel van adv2 besteld.
    ben dus benieuwd of die past.
    Anders maar terug sturen.

    bedankt voor de hulp zover.
     
  16. :schater:
    helaas dus geen C-max ;) was overigens ook een 1.6TDCi....

    Via Mijn Grossier kom ik dan nergens op uit, systeem kent geen uitlaatlijn
    voor jouw type:nocheer:
     
  17. Het blijkt dat bij de Focus II fase 2 de 1.6 TDCi met 66 kW/90 pk is vervangen door de 1.6 TDCi met 74 kW/101 pk.
     

Deel Deze Pagina