1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe Versterker Met Nieuwe Bekabeling.

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door detonate, 15 aug 2010.

  1. #1 detonate, 15 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2010
    omdat mijn vorige versterker kapot is gegaan ben ik aan het kijken voor een nieuwe.
    ik heb hiervoor de Kenwood KAC-7404 gehad, een fijne versterker maar niet heel erg krachtig.
    de gene die ik nu op het oog heb is die Infinity Kappa Four, een versterker met behoorlijk wat meer vermogen http://www.infinitysystems.com/car/products/product_detail.aspx?prod=KAPPA%20FOUR&cat=KAP&ser=KAP&Language=ENG&Country=US&Region=USA
    daar komt dus bij kijken dat er ook behoorlijk meer stroom door de bekabeling gaat komen als ik de infinity nu zou aansluiten.

    op het moment zit er een 10mm voedings en massa kabel van de vorige eigenaar in.
    ik heb de informatie opgedaan op de site van http://www.12vhifi.nl maar het word mij niet helemaal duidelijk welke diameter kabels en wat voor zekering ik moet gebruiken.
    als ik de handleiding van de kappa four na lees moet er minimaal een zekering in van 120A.

    wie kan mij meer duidelijkheid geven over wat voor bekabeling ik moet gebruiken icm wat voor zekering en dat gaat het mij mede om de dikte van de kabels, dit is voor mij nu nog een raadsel mede omdat het om veiligheid gaat.
     
  2. volgens de handleiding kan er een stroom gaan lopen van 120A
    Dat is dus ook de zekering die je schijnbaar moet gebruiken.
    daar vanuit gaande, met de volgende formule in je hoofd:
    q = 0.035(100-n)LP/nU2
    Zou je een (minimale) kabel dikte van ongeveer 16mm2 nodig hebben.
    Maak daar 18mm2 van en je zit veilig (dan heb ik een kabellengte van 5M gebruikt met een verlies van 10 procent).
    Zorg ervoor dat je zekering dicht bij de accu zit!
     
  3. Detonate,

    Weet de leverancier van de versterker dit niet?

    Arjan
     
  4. Als je een accu hebt van 80A en een zekering van 120A, dan kan deze toch nooit klappen? Dan word de accu gewoon leeggetrokken zonder dat de zekering springt.
    Weet iemand hoe dit zit?
     
  5. ja zeker weet wel iemand hoe dit zit:

    op de accu staat 80Ah staat voor 80 ampere uur
    dus slaat niet op de piek spanning van de accu.

    als je de auto start trekt de stratmotor ongeveer een 200 ampere om de auto gestart te krijgen en daarna wordt alles opgevangen door de dynamo.
     
  6. Ter aanvulling:
    80ah betekent 80 ampere * uur.
    Je kan dus 'theoretisch' 80 ampere trekken, en dat 1 uur lang voordat de accu op is.
    Eeen lood/cadmium accu moet je over het algemeen niet leger trekken dan 40 procent. (bij gel en AGM is dit anders)
     
  7. [mod]
    heren, let een beetje op het quoten aub ;)
    [/mod]
     
  8. Ah, dus je kan tijdelijk een piek bereiken van 200A, maar geen uur lang dus.
    Thanks heren
     

Deel Deze Pagina