Na al een paar keer EGR foutcodes te hebben gekregen (storingslampje en opeens een paar tellen inhouden) heb ik gisteren de EGR klep schoongemaakt. Eenmaal open viel het vuil mee, maar bleek dat een glij-busje kapot was gegaan waardoor ook de geleidebaan ernstig uitgesleten is. Dat wordt een nieuwe klep dus. Nu zie ik dat ik de keuze heb uit verschillende merken. Nu vraag ik me af welk merk ik het beste kan kiezen. Ik heb er natuurlijk geen zin in om dit klusje volgend jaar nog eens te herhalen, maar betaal liever ook niet teveel. Owja, die klem is echt een bitch (zonder juiste tang) Nu las ik over klemmen die je dichtschroeft, maar die zie ik nergens te koop staan. Is dit een universeel onderdeel of echt iets specifiek voor deze egr?
Een hele rits aan merken volgens onderdelen websites. Wat is er mis met een originele Valeo? Ze zijn ook nog is één van de goedkoopste.
[MENTION=317]kolere[/MENTION]: Bedankt voor je reactie. Origineel klinkt goed. (althans goed genoeg) Ik denk dat ik dan dus een Valeo ga bestellen. Iemand nog tips over de klem waar de EGR mee vast zit op de pijp die vanuit de uitlaat komt? Zowel tips over alternatieve klemmen als tips over het dichtklikken van de klem zijn erg welkom.
Nee die zul je nog moeten regelen. De nieuwe klem gaat niet makkelijker of moeilijker vast dan de oude dus die kun je gerust hergebruiken.
Waterpomptang + platte schroevendraaier. Zowel voor het losmaken (indrukken met de tang en met de schroevendraaier ontgrendelen), en het vastmaken (wederom indrukken en het lipje door het gat lepelen met de schroevendraaier).