Nieuwe accu

Discussie in 'Electronica' gestart door iFocus, 8 dec 2007.

  1. FF inhaken

    Het topic is al wat ouder, maar toch even een vraagje van mijn kant.

    Ik heb onze Focus Wagon 1.8 TDDi even voor een beurt naar de dealer gebracht, mede vanwege de dagteller die op nul gaat af en toe en de meters die uitslaan.
    De accu zou dus niet helemaal meer ok zijn volgens de berichten hier op het forum.
    Nu komt er een nieuwe in, maar ik vind de prijs wel stevig, wat moet een Ford accu voor onze Focus ongeveer kosten?
    Is waarschijnlijk nog afhankelijk van de capaciteit, maar ik heb de auto nog niet terug dus kan nog even niet checken hoeveel Amp er in is gezet.

    Grüsse aus Deutschland
     
  2. +- 95/110 euro
     
  3. Re: FF inhaken

    Hoi Paul,

    Ho uwel even in de gaten dat je voor een Diez, een zwaardere accu nodig hebt dan voor een benzine wagen, dit vanwege het gloeien en de zwaardere starter van een diesel, door de hoge compressie van een diesel heb je een hele zware starter nodig om 'm rond te krijgen.
     
  4. Accu

    Bedankt voor de respons.

    Zoals waarschijnlijk bekent komt ik met de auto uit Duitsland en heb hem daar even naar de dealer gebracht i.v.m. blauwe walm uit de uitlaat bij koud weer o.a.
    Daar hebben ze ook de accu getest i.v.m. de dagteller die op 0 springt en de accu moest worden vervangen.
    Nou kost dat ding daar zo'n 190 euri incl. BTW en inbouw en ik vond dat wel wat prijzig.
    Ik weet dus nog niet welk merk en welke capaciteit het ding heeft, maar ik weet wel dat je inderdaad voor een diesel een flinke accu nodig bent en dat een beetje meer capaciteit ook niet verkeerd is, dus ik hoop dat ze dat ook hebben gedaan.

    Ik laat nog wel even weten wat het is geworden.
    Thanx for now.
     
  5. Dure accu zeg,orginele ford is maar 110 euro !!!!
     
  6. Voor ongeveer 60,- erbij had je een Yellowtop kunnen kopen...
     
  7. Heb de Focus weer in eigen handen en even gekeken wat voor accu die gekke Duitsers er dan wel niet in hebben gezet.

    Komt ie: 80Ah 700A van Ford (Zilver/Cadmium geloof ik)

    Is dus wel een beste jongen, ben er wel blij mee moet ik zeggen.
    De beurs is wel gelijk wat leger, maar de accu gaat hopelijk ook een eeuwigheid mee nu.
    Koste trouwens 160 euri excl. BTW.
    Volgende keer ga ik trouwens wel zelf even shoppen, maar voor nu neem ik er maar gewoon genoegen mee.

    Ik leer steeds weer wat bij, met dank aan jullie allemaal.

    Greetz Paul
     
  8. :shock: :shock: :shock: :shock: t#ring :!: :!:
    Even terug rekenen in de oude gulden 418 gulden (371mark)voor een accu :!: :!: :!: :!: :grote ogen: :schnaepse:
    Weet je zeker dat er zilver opstaat en niet goud/cadmium :?:
     
  9. Hahahaha

    :D :lol: :lol!:

    Ach ja, hij is in elk geval weer klaar en rijd ook nog eens lekkerder dan de leenauto (Focus 2 1.6 benzine).
     
  10. Leuk zo'n topic uit 2008... :lol:

    Als je de accu vervangt kan je dan gewoon de polen losdraaien, accu eruit en de nieuwe erin zetten of komt er nog iets meer bij kijken??

    Ennn voor de 1.8tddi welke sterkte van de accu raden jullie aan?
     
  11. idd gewoon de oude eruit en de nieuwe er weer in. Je moet daarna wel ff een stukje rijden zodat de computer zichzelf kan inleren (en natuurlijk je dashklokje weer goed zetten :-P)
     
  12. En code van radio ingeven ;)
     
  13. Die lelijke fabrieksradio heb ik gelukkig niet...

    Op internet zie ik verschillende sterktes staan, is iets van 72ah genoeg?
     
  14. De ford accu's zijn duur, maar van zeer goede kwaliteit!
    Ze worden gemaakt door Varta, en je krijgt er 3!! jaar garantie op, dus bewaar de bon goed!
     
  15. De de accu in mijn vorige focus was na 9 jaar, toen ik hem verkocht, nog niet kapot. Dus goed zijn ze inderdaad.
     
  16. Nou vandaag bij de ATU een nieuwe accu gehaald, de ouwe hadden ze doorgemeten en het apparaatje zei: "omwisselen" en er stond iets van 60% bij. Braaf als ik ben doe ik dat dan ook. D'r zit nu een: Varta Blue Dynamic 12V 72Ah 680A in.

    Morgen maar eens kijken of de start problemen verholpen zijn. Overigens had ik bij de Ford garage geinformeerd en zij drukken er tegenwoordig een accu van 190 euro in. Deze was 139 euro, ook niet goedkoop ofzo. In de computer van ATU stond een melding van Ford dat er alleen nog maar Varta accu's inmogen. Weten jullie hier de reden van?
     
  17. Zijn dat al droogcel batterijen of niet?
     
  18. Geen idee of het een droogcel is, het was iig een 12v 80ah apparaat met zilver cadmium die ze bij de ford gebruiken
     
  19. Het is wel iets later geworden dan "morgen" maar de problemen waren nog niet voorbij. Ik merkte totaal geen verschil eigenlijk. Afgelopen vrijdag de auto naar de garage gebracht om eens te kijken bij een koude start, het probleem waren de gloeibougies, zij gloeiden niet echt meer vandaar de problemen. Deze zijn nu vervangen en vanmorgen haalde ik de auto weer op, heeft een paar dagen stil gestaan buiten in de kou, even voorgloeien, lampje gaat uit en starten, sloeg gelijk aan dus het probleem is gesolved! :) :thumbs:
     

Deel Deze Pagina