1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe AB code moet overeenkomen?

Discussie in 'Electronica' gestart door emiletelkamp, 15 mrt 2011.

  1. Hey,

    Ik heb nu een originele CV module in m`n focus gezet en wilde er graag een 2e AB bij halen, nu hebben ze hier op de sloop een hele bak vol liggen, maar heb ergens gelezen dat de code in de sleutel overeen moet komen met de huidige sleutel?

    Zo ja, dan moet ik echt goed gaan zoeken, zo niet, dan haal ik me er gelijk 2 op want de huidige zender is niet helemaal netjes meer..

    Gr. Emile
     
  2. deze kun je inleren, staat op dit forum wel een topic over hoe dat moet ;)
     
  3. Als je de originele sleutel open maakt, kom je een code tegen. Er zijn er een stuk of 5 verschillende. Deze code moet overeen komen met de nieuwe sleutel, zodat deze in geleerd kan worden.

    Voorbeelden van de code zijn:
    98AG15K601 AA
    98AG15K601 AB
    98AG15K601 AC
    etc.
     
  4. Dat dacht ik inderdaad al, had de codevan mijn sleutel al opgezocht en vergeleken met die sleutels op de sloop, en geen 1 die overeen kwam.

    Misschien even een topic bij gezocht openen..
     
  5. whaha nice avatar
    zeker die babes daar achter ! :D!
     
  6. dat onderdeelnummer hoeft niet perse overeen te komen, als het aantal MHZ maar overheen komt, vaak is dat 315mhz of433 mhz.
    Verder moet je ze inderdaad gewoon in kunnen leren door de sleutel 4 x van stand 1 naar 2 te draaien.
     
  7. Ja.. en de pats chip moet fysiek ook overeen komen.
    Dus een glazen buisje of een plastic chip.
    Als je een plastic chip hebt, dan kan je eventueel wel een sleutel met glazen buisje gebruiken.
    Het verschil zit hem in de lengte van de code-string. De nieuwere sleutels met plastic chip hebben een langere code dan de oude.
    Oude ecu's kunnen niet met een lange code overweg. Nieuwere ecu's kunnen echter wel met een korte code overweg.

    typenummers zou ik niet zo op letten ;)
     
  8. Dit bovenstaande heb ik dus. Een originele sleutel met een chip en er eentje bij kunnen scoren met een buisje. Het inleren mbv het contactverhaal van de CV lukt wel, echter de PATS wil niet de-activeren.

    Dus kan ik er niet mee starten. Bij Ford zeggen ze dat alleen zij dat ook kunnen programmeren. Klopt dit?
     
  9. Je moet er dus 1 hebben met een chip. Deze kan langere codes aan;)
     
  10. Nee als het niet lukt moet hij bij de dealer geprogrammeerd worden inderdaad.
     
  11. Volgens het verhaal van Dutchguy dus niet. Vandaar dat ik mijn vraag stel.
     
  12. Voor de duidelijkheid: de ECU in de auto bepaald wat wel of niet werkt.
    Als je dus een nieuwere ecu hebt, welke af fabriek met plastic chip is geleverd, dan kan je eventueel een sleutel met glazen buisje ingeleerd krijgen.

    Ik zou niet weten of er verschil zit tussen inleren bij de dealer of zelf doen met de 2 originele sleutels.

    De vorige keer dat ik dit bij de hand had, was er sowieso maar 1 sleutel beschikbaar, dus hebben we bij de dealer een 2e sleutel (met glazen buisje) laten programmeren.
     

Deel Deze Pagina