Nieuw lid

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door bartjes999, 19 jan 2011.

  1. Hallo mensen,

    Ik zal me aansluiten bij iedereen in dit topic, ik ben nieuw op dit forum:
    Bart Rijvers, 35 jaar, woon in Eindhoven met vrouw en 2 kleine kinderen en we hebben ook nog een Labrador.
    Momenteel hebben we een Citroën DS uit 1972 en een Citroën Xantia break HDI uit 2000.
    Nou hoor ik jullie lezen, wat moet zo iemand dan met een Ford ?

    Om dit nader te verklaren: De Xantia hebben we gekocht om de ruimte en hydraupneumatisch veersysteem en dat we de DS in de winter te kunnen stallen. Aangezien deze auto binnenkort meer kosten gaat krijgen dan dat ie waard is, ben ik op zoek naar een vervangende auto. De eerste 2 modellen C5 vallen niet in mijn smaak en dat is daarmee het einde van ons dagelijks hydraupneumatisch geveerd vervoer.

    Een vervangende auto mag iets kleiner zijn maar moet vooral minder kosten.
    Met 20000 km per jaar die we de afgelopen 4 jaar hebben gedaan met de Xantia is alleen een kleine diesel interessant. Nu zijn de 1.4 en 1.6 HDI motoren niet zonder (dure) problemen en dan wordt benzine / LPG G3 weer interessant.
    Vanwege aanschafkosten (budget zo'n 6000 euro), gewichtsklasse (lees wegenbelasting) en ruimte kwam ik uit op óf een Citroen Xsara break óf een Focus break. Beide wil ik dan met 1.4 of 1.6 16V motor, waarbij we de 1.4 16V gaan proefrijden komend weekend.

    Als iemand tips heeft waar ik specifiek op moet letten, deze zijn welkom.

    Alvast bedankt,

    Bart
     
  2. :welkom: en als ik je een tip mag geven: een 1.6 is net iets vlotter. De 1.4 komt ook vooruit maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.
     
  3. #5 BarryST, 20 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2011
    Bart, welkom op het :ford::focus:-forum :thumbs:

    Het is maar net waarvoor je hem wil gebruiken;). Voor in de stad is het (ruim) voldoende.

    Kijk wel ff in het serviceboekje of alle stempels van de onderhoudsbeurten EN de carrosserie-check erin staan.
    Dit is belangrijk bij eventuele garantie-claims;)
     
  4. Dank, dank.

    Ik ben benieuwd naar de focus van komend weekend, kan dan alles eens goed bekijken en we zijn met het gehele gezin (excl. hond) om eens te proef-passen.
    De accelleratie is ergens wel belangrijk omdat ik met woon-werkverkeer veel op landelijke weggetjes rijdt, waar een tractor of brommobiel vlot ingehaald moet kunnen worden. Ik zit dan wel alleen in de auto en dat scheelt een paar kilo's. Ritten met het gehele gezin zijn vaak met veel snelweg en dan is accelleratie minder belangrijk.

    M'n ouders zijn trouwens zo'n 6 jaar terug van een LPG Xantia op een Focus diesel overgestapt. Hier heb ik toen ook wel eens mee gereden en de auto beviel mij toen ook goed. Ik ondervond het toen als een van de meest comfortabel verende niet-Citroën.:lol:

    Wat zijn trouwens m'n opties qua radio als ik een focus vind met radio-cassette en stuurbediening, cassette's zijn zoooo 1980....:schater:

    Groetjes, Bart
     
  5. Welkom op 't forum,Bart :thumbs:
     
  6. Welkom!

    Er zijn regelmatig 6000CD's te koop hier voor onder de 100 euro, dus je zou 'm kunnen vervangen door zo'n exemplaar. Alternatief: een third party radio inbouwen, dan moet je alleen wel een los frontje halen voor je dashboard (het gat van de originele radio is te groot voor standaard 1 DIN radio).
     
  7. Hallo mensen,

    Die radio komt dus wel goed. De proefrit was goed gegaan. De auto beviel ons maar de motor was zeker in koude toestand te licht voor ons doeleind. Ik zie mezelf te vaak volgas rijden en als ik met een 1.6 dan een dergelijke versnelling wil dan hoeft dat niet en zal deze motor daarom zuiniger zijn.

    Vanwege dat ik zo'n 20000 km per jaar rijdt en eerder meer als minder dan dat, wilde ik eens kijken naar een Focus met LPG-G3 installatie. Als ik via de website van Gaspedaal zoek, dan krijg ik met minimale zoek-instellingen slechts 6 resultaten.
    Waarom zijn er niet meer Focussen met LPG-G3 installatie (te koop) ?

    Groetjes, Bart
     

Deel Deze Pagina