Even gegoogled en een foto gevonden. Die zat hier op het forum. Heb 'm wel eens op een meeting gesproken. Ik herken de velgen. <https://www.ford-forum.de/threads/zeigt-euren-focus-mk3-fotothread.107449/page-293> hoppa: <https://www.focusclub.nl/index.php?threads/nieuwe-velgen-18-inch-pag-3.93917/page-3> Als je zelf een fotootje had gepost hadden veel mensen 'm zo gevonden denk ik.
Die velgen zaten er al niet meer onder. Wel mooi trouwens. Nou hopen dat ie hier weer eens komt. Bedankt voor het zoeken berry!
Ik ben nog wel steeds benieuwd wat je van m te weten denkt te komen. Hij gaat sowieso zeggen dat de auto geen problemen had toen ie m verkocht. Tenminste, dat zou ik in zijn situatie doen...
Je zegt afgebroken hoe moet ik dat zien? Is de zuiger van de zuigerstang afgebroken of is er een deel van de zuiger gebroken bv aan de zijkant. Dat laatste is iets wat wel vaker voorkomt. Laat ik het anders zeggen zelf heb ik het bij een 1.6 Ecoboost uit 2011 twee keer mogen ervaren, kortom twee blokken versleten binnen 95K kilometer. Verder weet ik dat er op het forum meer zijn die hier mee te maken hebben gehad. Over de oorzaak van deze problematiek lopen de meningen uiteen maar zaken als tuning, slechte inspuiting (te arm of veel te rijk) en koelings problemen behoren wel tot de categorie van boosdoeners.
Zolang de oververhitting niet daadwerkelijk heeft plaatsgevonden is er niets aan de hand. De terugroepacties zijn acties die de autofabrikant zelf uitzet omdat ze weten dat er iets is waardoor er mogelijk een probleem kan optreden. De eerste generatie Ecoboost motoren had issues met o.a. het koelvloeistof reservoir en de daaraan gekoppelde slangen. Hiervoor is destijds een terugroepactie opgezet. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er in dit geval wel degelijke sprake zou kunnen zijn van een oververhittings probleem met alle gevolgen van dien.
https://www.focusclub.nl/index.php?...-software-182pk.111921/page-6#post-1821804759 Welkom trouwens en mooi prut dat het blok in de soep is gelopen zeg.
Heeft de standaard 182PK software van Ford een koppel van 304NM? Quote uit de vorige post: Toevallig heb ik afgelopen vrijdag mijn 1.6 150pk van aangepaste software laten voorzien. Voor de tuning had ik maar 132pk maar wel 240nm koppel. Met de nieuwe software kwam de meting op 180pk en 304nm. Blokje heeft 123000 gelopen en er zat euro 95 in. Op aanraden van de tuner ga ik nu over op 98 (V-power). Dat had ik overigens al eens eerder een paar keer getankt maar ik merkte geen verschil. Dat was wel voor het e10 tijdperk, misschien heeft dat ook nog invloed.
nee, alleen de pk's nemen toe waardoor die na 400 toeren niet "inkakt" koppel blijft volgens mij gewoon 240 en in boost 270
Kan er mee te maken hebben maar hoeft natuurlijk niet zo te zijn, er lopen ook genoeg motoren in de soep die niet getuned zijn. Persoonlijk denk ik dat hij voor het tunen al niet helemaal "lekker" was omdat hij maar 132pk had.