1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Niet opstarten af-fabriek xenon verlichting.

Discussie in 'Electronica' gestart door wetnose, 13 dec 2009.

  1. De laatste maanden heb ik het probleem dat één van de xenon koplampen (Af-fabriek) af en toe niet wil op starten. Verlichting staat wel in stand automatisch. Door de verlichting uit en weer aan te zetten start deze wel op. Ik heb nu zelf het voorschakel apparaat in koplamp van links naar recht gewisseld en het probleem van van het niet opstarten is nu verplaats naar de andere koplamp. Mijn conclusie is dan ook dat het voorschakel apparaat kapot is. Aangezien ik vier jaar garantie heb op mijn wagen ben ik met dit probleem naar mijn dealer gegaan. Voordat de dealer de module mag vervangen van Ford Nederland moet deze eerst worden getest door de dealer. Na de auto een dag kwijt te zijn geweest was de eindconclusie van de dealer. Geen storing gevonden dus we mogen niet vervangen. Ik heb zelfs foto's gemaakt van de keren dat koplamp niet opstart. Vanzelfsprekend heb ik aangeven dat ik niet accoord ben met dit antwoord zodat we de volgende afspraak hebben gemaakt. Alle niet originele lampen verwijderen uit koplampen/mistlampen zoals led stadlichtjes en xenon mistlampen en dit even voor twee weken proberen. Ik heb nu alles terug in originele staat gebracht en ga het nu voor twee weken proberen. Gisteren was het probleem weer net zo snel terug zoals ik verwacht had.
    Weet iemand een oplossing voor het probleem van de xenon. Het lijkt mij toch logisch om de module te vervangen voor een nieuwe of snap ik het nu helemaal niet meer. Blijkbaar moet Ford tegenwoordig ook op de kleintjes letten. Koop je een auto van dik € 30.000 met vier jaar garantie krijg je dit gezeur. Weet iemand zo wat zo,n module kost van Osram (XENAELECTRON 35XT5-D1/12V) of heeft een ander idee van de oorzaak. Ik heb zelf n.m.geen flauw idee. Ik ga er nog steeds vanuit dat Ford de module gratis vervangt.

    Alvast bedankt
     
  2. Jij was toch degene de zijn OEM Osram heeft vervangen door 6000k Pilot lampen? Wie weet heeft dit de ballast geen goed gedaan?
     
  3. Gewoon weer terug gaan en blijven volhouden.
    Anders een brief schrijven naar Ford Nederland dat je het niet eens bent met de werkwijze van de dealer.
    Als het stuk is zal het gewoon moeten worden vervangen door de dealer.
    Succes
     
  4. Die lampen zijn toen de zelfde week retour gegaan. De koplamp waar ik nu problemen mee heb vertoonde toen hetzelfde probleem. Na de originele osram lampen weer terug te hebben geplaats was het probleem opgelost. Nu begint het probleem zich ook voor te doen met de origine lampen. Module werkte toen blijkbaar al niet naar behoren. Je moet in principe toch vervangingslampen kunnen plaatsen bij een defecte D1S lamp.
     
  5. Mee eens, maar als er op de ballast staat dat alleen Osram lampen erin mogen.. Dan heeft de dealer in principe een punt.
     
  6. Dat die ballast niet helemaal meer meewerkt is 't begin van het einde.
    Als je lang genoeg afwacht doet de ballast het helemaal niet meer. En dan is het zo klaar als een klontje en dan hoeft de dealer niet eens meer te testen om te concluderen dat de ballast defect is. En dat zal nog binnen je garantietermijn zijn ;)
     
  7. Dat is altijd het fijne van dit soort af en toe storingen. Hij kan inderdaad beter helemaal stuk zijn. Is er tenminste geen discussie van wel of niet vervangen.
     
  8. #8 kolere, 13 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 dec 2009
    Dat van die osram lampen. Ik geloog er niks van dat dit de ballast kapot laat gaan. Ik neem aan dat je met module de ballast bedoelt. Is gewoon het teken van een ballast die het gaat begeven, kan ook een lamp zijn die kapot gaat maar je hebt ze zelf verplaatst dus dat kan het niet zijn.

    Zou toch even voet bij stuk houden. Zeker met foto moeten ze er toch iets aan doen. Doorgaans is veel aan en uit gaan van de lampen slecht voor de balasten (vergelijk het met een spaarlamp die gaat dan ook snel kapot). Ik zou hem daarom nadat de ballast is vervangen gewoon met de hand bedienen.

    Van welk merk zijn de ballasten (philips of osram). Ik heb ervaring met Philips die gaan niet vaak kapot! Die ballasten zijn als particulier niet te koop. Alleen OEM te koop. Hoe duur weet ik niet maar gaat richting de 400 euro per ballast of meer!
     
  9. Vandaag heeft de dealer gebeld dat er een nieuwe module klaar ligt om in te bouwen. Komt het toch nog goed. :dance:
     
  10. De module (ballast) is vervangen en heb tot nu toe geen problemen meer ondervonden. Daarom maar meteen nieuwe xenon lampen gekocht D1S 5000K Pilot. Ik heb ze vanmorgen geplaatst en ze doen het goed. Geeft een stuk mooier en witter licht dan de originele. Ik ben blij dat ik niet voor de 6000K ben gegaan. Deze geven toch minder licht.
    De Xenon mistlampen had ik vorige week al terug geplaats. Ik moest deze nm. verwijderen van de dealer om de auto in originele staat te kunnen doormeten waar het probleem zat.

    Allemaal een goede jaarwisseling en tot volgend jaar, Martin :cheer:
     
  11. Fotootje ???????
     
  12. De Fotooooooooos.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    :thumbs:
     

Deel Deze Pagina