Dat is ook het verwarrende. Zelf kijk ik altijd naar de instructies van de fabrikant (in dit geval Simota Taiwan) en pas daarna naar die van de importeur. Weet niet hoe stoffig de wegen bij jou zijn, maar het kan wel een x aantal jaren/kilometers duren voordat het inlegfilter echt dicht zit van de stof.
Beter doen dan maar, - Better safe than sorrow - of hoe zeggen ze dat xD Stoffig zijn de wegen niet echt maar ik kan nogal es vaak op landweggetjes.. Op de wegen hier zie ik meer everzwijnenzo dan stof en dergelijke
Vreemd voorval: Tijdens het rijden op de autobahn ging ik met een snelheid van 130/140km/h lichtjes bergaf om vervolgens een kleine klim te maken van een +-200à300m lang. Tijdens het oprijden van deze 'heuvel' / berg in de 5de versnelling liep met snelheid terug tot wel 90km/h terugschakelen helpt niet en airco afzetten vertoonde ook geen verandering in het teruglopen van de snelheid. Tijdens het hele voorval duwde ik het gaspedaal volledig in toen ik opmerkte dat ik weeral vertraagde. Dit heb ik bij alle bergjes/heuvels ondervonden die ik ben tegengekomen op de autostrades (Duitse en Belgische) dus aan het asfalt kan ook niet liggen :p Alvast bedankt voor jullie hulp
Indien lek, zou hij tegengekomen zijn zoals ik vroeger... Totaal geen power! Dus zoals een diesel zonder turbo... En enorm veel zwarte rook!
Wat een zin, is dat Vlaams? Onzin, ligt eraan hoe lek. Bij mij allemaal lek geweest. - Turbo naar intercooler: (merkte ik weinig van vooral erg vettig bij het lek). - Intercooler naar inlaat: Vermogensverlies, dit werd naarmate het gat groter werd erger, auto heeft nooit gerookt (heb geen roetfilter). Verder zijn er hier op het forum een aantal waar deze buis lek was en het niet zichtbaar was, bleek het achteraf toch aan deze buis te liggen.
Van ik was er enkel een kleine barst in Intercooler, volledige vermogensverlies en enorm veel zwarte rook!
Roy: heb jij een roetfilter op jouw wagen? Ik zit te denken aan een roetfilter, dan wel de EGR klep of regeneratie slangen die verstopt zitten/raken.
Hoi, Ik heb idd een roetfilter zitten... Volledige vermogens verlies hebt ik geen last van, enkel int weekend toen ik berg op ging elke keer.. Al moet ik zeggen dat ik ook redelijk slecht wegkom uit stilstand, juist een tractor, eenmaal in z'n 2 een boven 1300-1500toeren loopt ie lekker en trekt ie goed (vind ik persoonlijk) Zou dat ook te maken hebben met eventuele lekken of verstopping.
Klein ongelukje.... Bij het verlaten van de parking aan supermarkt toen ik nog wel geteld geen half uur aan de Belgische kust. Hoe het kwam koos mag het weten want het vrouwtje zei het niet of wat dan ook (ze had niet gedronken). Dus ja al een geluk tot al het papierwerk in orde was geraakt nadat ik de politie had moeten bellen omdat het vrouwtje niet mee werkte. foto's zeggen meer : Resulaat: bumper moet vervangen worden alsook de stootstang.. Ben aant kijken om em te vervangen door dit soort achterbumper
Jammer van de schade, vervangen voor een ST bumper is inderdaad een hele leuke optie!! succes met de afhandeling!