1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Navigatie inbouwen FoFo II

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door Jeff, 18 okt 2009.

  1. Hoi,

    Ik heb hier gezocht en kon het niet vinden via google een aantal dingen gevonden en dacht wellicht kan ik er iemand mee helpen.

    Het schema van de zekering kast passagiers kant:

    http://www.pocketnavigation.de/board/attachment.php?attachmentid=1000525


    zekeringkast (CJB) 14-polige stekker rechtsboven positie 8. Stekker C98

    Je kunt het signaal amper zien met een led tester o.i.d maar gewoon aansluiten en het werkt. Let wel op bij mij zat daar dus geen draad standaard. Vrij dikke kabel gepakt gestript en erin gedrukt en een trek beveiliging gemaakt met een ty-wrap

    In dezelfde stekker zit ook de achteruit Ik meen pin5 (even nameten)

    +12V Constante voeding: contactslot rood. (of achter de radio)
    Geschakelde voeding (+15) contactslot groen/geel;of zekeringkast (CJB) grote lichtblauwe stekker (C102) positie 36 groen/geel.

    In de meeste gevallen is het dus niet niet nodig een dure can bus interface te kopen.

    Check wel even het nummer van je zekering kast:

    Van een duits forum.
    4M5T-14A073-Ax, -Fx erneuern
    3M5T-14A073-BF, -CF, -DF erneuern
    3M5T-14A073-BG, -CG, -DG programmierbar
    4M5T-14A073-Bx, -Cx, -Dx signal ist freigeschaltet

    Zo dus nu een mooie monitor navigatie VDO MS5500 incl TMC module.

    Ohh ja deze gebruikt als monitor steun past goed en beide luchtroosters blijven beschikbaar. Mochten er nog vragen zijn hoor ik het wel.

    http://www.handytreff.biz/bilder/shop/artikel/detail/WN.FOR085.jpg

    Verkrijgbaar in duitsland

    Gr,

    Jeff
     
  2. Hey Barry:st:,

    Geen probleem die link klopte niet meer deze zou klikbaar moeten zijn:

    http://forum.pocketnavigation.de/in...25&h=4d8d817694f00f5864b2996ce48d79046fa17a0f

    Anders staat hij hier bijna onderaan de pagina

    http://forum.pocketnavigation.de/forum1000028-ford/1008800-gal-signal-fuer-ford-focus-2005-model/

    bestand heet: cjb-vorn.pdf

    dan moet het lukken gewoon je navi aansluiten indien nodig draadje inprikken en een soort trek ontlasting maken met een tywrap o.i.d en testen. Ik kon het zien in het service menu ik weet niet of de avic dat ook heeft

    gr,

    Jeff
     
  3. Hey barry,

    Ik reageer hier ff op je PM, ik durf niet te zeggen dat de draadkleuren hetzelfde zijn in de diverse focussen. IK ben zo'n 7 jaar accessiores monteur geweest van beroep at leert je daar niet zomaar op te vertrouwen maar het te gebruiken als een soort guide line maar altijd zelf meten Komtie weer meten=weten.

    Heb je een led tester of een multi meter?

    Je maakt massa met de multie meter (zwarte kabel tegen een metalen deel van het chassis) en de rode steek je in de pin van bijvoorbeeld de achteruit. Op moment dat je hem in z'n achteruit zet meet je op de draad 12v als je hem er weer uit haalt valt ie weg. Zo kun je ook een stabiele 12V geschakeld vinden; contact uit 0 V contact aan 12V starten moet hij ook 12V blijven geven en niet "dippen" Dit vinden navigatie systemen wel zo prettig.

    Het blijft een computer en die vinden het niet fijn als je de stekker eruit trekt tijdens het opstarten.

    Ik hoop dat het lukt, ben van de posities in de stekkers zeker maar altijd zelf nameten!

    Let op dat snelheids signaal kun je niet meten (voltage is te laag) in je systeem zit in 9 van de 10 gevallen een soort pull up weerstand die het signaal opkrikt waardoor het voor de navi wel te zien is.

    Of je die unit daar kwijt kunt weet ik niet, ik heb geen flauw idee hoe groot die unit is ik stam nog uit de tijd van de eerste avic's en dat is zon 12 jaar geleden.

    suc6 als je me nog wat wil vragen stuur maar een pm! foto's van de zekering kast vind je iig in het topic over dag rijd verlichting!
     

Deel Deze Pagina