Hallo jongens, Ik heb een tijdje geleden geplaatst dat de spanner van de distributie riem lawaai maakte. Nu blijkt het de spanner van de multiriem te zijn. De garage waar ik maandag een afspraak bij heb wil de riem plus spanner vervangen voor 300 euro. Nu vraag ik me af of ik niet afgezet wordt of is dit een reële prijs voor het vervangen van de multiriem? Gr Gianpaolo Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk
Ik snap dat zelf doen goedkoper is. Ik kan het alleen niet zelf. Is het veel werk? En daardoor logisch dat het 300 euro kost? Of wordt ik hier genaaid? Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk
Nee, je wordt niet genaaid, met de huidige werkplaatstarieven (~1,5 uur) en ook nog wat winst op de onderdelen is 300€ een normale prijs Zelf doen is veel leuker en natuurlijk minder duur, maar als je dat niet kunt houdt het op
Ik heb bij mijn auto Focus station MK2.5 samen met @Tigershark gedaan het was niet makkelijk, het heeft 3 - 4 uur geduurd eer wij klaar waren
Ik weet niet om wat voor auto/motor t gaat. Maar heb afgelopen week 6 keer mn multi riem gewisseld (zoekende welke lengte ik nodig had). Op bokken duurt langer. Zolang t een riem is met een spanner. En niet rekriem. Zal t niet moeilijk moeten zijn. Volledig setje van bv gates kost denk max 100 euro. Even afhankelijk of t 1 lange riem is, of dat je ac een eigen korte riem heeft.
Topic hijack; van je 2.0 Duratec? En wat heb je veranderd dat je de riem niet op kenteken kon bestellen? Vraag dit voor een vriend.
Een stretch belt hoeft toch niet veel langer te duren hebt alleen het goede opleg gereedschap nodig er hoeft zelfs niets los genomen te worden, of mis ik iets ?