1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MS-Design veren

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door nielsicq, 22 jan 2008.

  1. Ik kan van iemand een set veren kopen van waarschijnlijk ms-design.

    Alleen heeft hij de veren onder een diesel zitten.
    Graag wil ik ze monteren onder mijn Focus I 1.6 Ambiente.

    Zelf kan ik alleen geen informatie vinden ofdeze veren ook geschikt zijn voor mijn Focus benzine.

    op de site van ms-design kan ik zoiezo geen informatie vinden over veren voor de diesel versies.

    http://www.msdesign-shop.de/shop/shop.php?wgl.html?FEDERN_FORD
     
  2. Zonder na te kijken kan ik je vertellen dat dit waarschijnlijk niet gaat lukken..... :roll:
    Er is altijd onderscheid tussen een diesel en benzine-uitvoering, zelfs met verlagingsveren. Pas hier ook al een topic over gelezen, heeft o.a. met het gewicht te maken.
     
  3. Ja iemand van het belgische forum zegt omdat ze gebruikt zijn onder een diesel voor 10.000km ze genoeg ingeveerd zijn voor een benzine :S .
     
  4. Mooi verhaal, dat dan weer wel maar zou er persoonlijk met een flinke boog omheen lopen. Ingeveerde veren, 't moet echt niet gekker worden... :schater: Zou lekker veren kopen die voor je auto ontwikkeld zijn.
     
  5. Ga dat ook maar doen denk ik :) .
     
  6. Waarschijnlijk zijn ze alleen iets stugger omdat een diesel (vooral op de vooras) zwaarder is als een benzine. Passen zal het zeker wel.
    Zelf heb ik in het verleden ook verlagingssets voor benzine onder diesels en andersom gereden en heb er nooit geen problemen mee gehad.
     
  7. Ingeveerde veren. Wacht ff dan kruip ik weer op mn stoel. Met zulke mensen blijf je lachen zeg. Hij wilde je zeker ook hamerstelen vet en bougie vonkjes aansmeren?


    Veerkarateristiek van een diesel is volkomen anders, ze maken daarom niet voor niets verschillende types. :lol: :wink:
     
  8. Euhmm... Ik zie dat van 10.000 KM niet staan op het forum :roll:

    Je reactie verbaasd me nogal...
    Lijkt me logisch dat veren inzakken, zeker in de eerste dagen na montage...
    (Dikgedrukte lijkt me overbodig om te vermelden) :wink:
     
  9. Belgische forum :)
     
  10. zeker geen diesel veren onder een benzine zetten........

    je auto gaat te hoog op zijn poten staan:

    A: het is geen gezicht
    B: het is zeer slecht voor de dempers
    C: het zal erg rammelen en stoterig zijn omdat hij telkens max uitveerd
    D: het is geen gezicht :wink:

    Het zou niet best zijn als de veren na 10.000km "ingeveerd zijn"
    dan zouden dus alle diesels een soort automatische verlaging hebben :?
    (en als je dus doorredeneert ook de benzine wagens)
    Het gewichtsverschil is wel ruim 100kilo.

    Dutchguy
     
  11. Aardig wat tegenspraak :)

    Maar ben wel aardig overtuigd dat dit geen goede keuze kan zijn :)

    Dus dan maar weer opzoek naar andere veren :)

    50 euro inc verzenden was natuurlijk niet duur voor ms-design veren :(
     
  12. Niels,

    Ik kan me niet voorstellen dat het een probleem oplevert.
    Ze zijn iets stugger (diesel is zwaarder) en korter (1-2cm lager).
    Als je verlagingsveren koopt zijn deze ook stugger (anders zit je te snel op het einde) en korter (logisch...).

    Focus 2 meldt dat het geen probleem is geweest in het verleden. Ik ga dus nog verder informeren voordat ik beslis of ik het wel/niet doe.

    :) TNT :)
     
  13. Passen doet het wel, maar er zijn niet voor niks twee verschillende sets, voor de benzine en de diesel. Ligt hem inderdaad aan het gewicht. Achter zou nog niet zo'n punt zijn, maar vanwege het gewicht gaat hij als het ware naar voren overhangen, dan is hij aan de voorkant veel lager dan achter en dat is echt geen gezicht
     
  14. Dat is als je "benzineveren" op een diesel legt. Het gaat zich om het omgekeerde, diesel op benzine.

    Kunnen hatchback veren ook onder een wagon?

    :) TNT :)
     
  15. Ford doet heel erg zijn best om "onze" auto's een goede wegligging mee te geven. Een van de dingen die ze doen en waardoor er een voorsprong is op andere merken, is het afstemmen van dempers en veren van elk type en uitvoering apart.
    Je kunt dus wel nagaan dat de keuze van verlagingsveren erg belangrijk is. Je kunt er de wegligging door verpesten.
     
  16. Dat bedoelde ik...
    Staat hier ook niet op!

    @ TNT: Lijkt me ook verschil in te zitten...
    Anders verkochten de winkels wel dezelfde veren voor hatch als een wagon.
     
  17. Ik wil mijn wagon niet 40mm verlagen, maar er Trend veren onder leggen zodat hij net iets lager (1-2cm) en stugger wordt. De dempers verschillen volgens mij niet tussen de slapper geveerde Ambient/Cool Edition en een Trend.
    Ik heb ook een Hatchback in Trend uitvoering en deze gaat net wat lekkerder de bocht om (helt minder over, minder onderstuur).
    Het gewichtsverschil tussen een hatchback en wagon is niet veel (30-40kg), dus ik kan me heel goed voorstellen dat deze veren gelijk zijn.

    Aan de andere kant belast je de achterveren van een wagon meer door de extra bagage die je mee kunt nemen.

    Wat ik dus zoek is een antwoord (geen mening) op de vraag of je zonder problemen Trendveren van een hatchback onder een wagon kan zetten, én of je Trendveren van een diesel zonder problemen onder een benzine kan leggen.

    :) TNT :)
     
  18. Dat vroeg ik mij dus ook al af. Op de website van Eibach vind ik het volgende:

    Eibach Pro-Kit
    Verlaging 30 mm
    1.4, 1.6, 1.6 Ti Stationwagon
    E10-35-016-03-22

    Eibach Pro-Kit
    Verlaging 30 mm
    1.4, 1.6 Sedan
    E3587-140

    Er staat Sedan of Stationwagon, nergens Hatchback.
    Zoals ik het interpreteer heb je dus voor de 1.4, 1.6 (Ti) al dan niet Station de eerste set nodig. Voor de Sedan aparte. Of niet??

    :) TNT :)
     

Deel Deze Pagina