Mr Bullet (Sietze) Verkocht!...

Discussion in 'Mijn Focus' started by Mr Bullet (Sietze), Sep 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mooie auto.. veel plezier ermeej
     
  2. Ik nog steeds mijn xenonlampen inbouwen dus maak dan wel gelijk een foto voor je.
     
  3. Dat is idd de kabel voor de afl lamp, ik dacht voor de hoogte regeling, sturing zit hem in de grote stekker. Je afl computer zit achter de lichtschakelaar, die zit alleen in voertuigen met origineel afl
     
  4. Dat is idd de stekker van de afl.
    En van een eventuele hoogteregeling zit vaak tegen de chassisbalk getaped naast de stuurpomp.
     
  5. Is het nog gelukt met de Turbodruk ed ?
     
  6. Na het draaien van de recirculation valve is de druk wel beter. Bij gas los wil ie nog wel af en toe omhoog schieten.... Is dit normaal [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION] ? Ik twijfel nog een beetje namelijk.
     
  7. #247 dutchguy, Feb 2, 2015
    Last edited by a moderator: Feb 2, 2015
    Of dat goed is kan ik moeilijk beoordelen; maar wat ik wel weet is dat zo'n recirc valve een soort dood punt kan hebben. Een originele recirc heeft dit probleem niet.
    Dit kan je merken door een korte piek bij gas-los

    Het 'probleem' wordt kleiner naarmate je de turbodruk verhoogt.
    Dus.... dikke tjoening d'r op!
     
  8. Dat doet die bij soms ook idd, is hooguit een 0.1

    Nu niet meer zoveel op de meter kijken maar gewoon lekker rijden met het beest, Enjoy the power :rock:
     
  9. Je verhaal stelt me gerust [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] ik had gister ook al even via de app contact met [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION] die was ook wel redelijk zelfverzekerd over de prestaties. Had hem een filmpje gestuurd met de beweging van de turbometer. En nee die ga ik hier niet posten ;)

    Eerst de remmerij nog aanpassen voor er tuning op komt. Er moeten nog nieuwe schijfjes op en mooie HELL rvs remleidingen.
     
  10. #250 Mr Bullet (Sietze), Feb 10, 2015
    Last edited by a moderator: Feb 10, 2015
    Zondag weer even samen bezig geweest met [MENTION=69]jpboerhof[/MENTION] en [MENTION=2758]Dark Angel[/MENTION] . Beide heren hebben zich ontfermd over mijn aandrijfas. Ik had een scheur zitten in één van de rubbers. Het olie liep er nogal snel uit dus hier kon ik niet lang mee doorrijden.

    Omdat je niet met drie man bezig kan met een aandrijfas ben ik begonnen met het monteren van de tweeters in de achterdeuren aangezien die kabels mooi voorbereid waren.

    JP en Freddie waren ondertussen flink aan het vloeken en schelden op de aandrijfas maar uiteindelijk is het de heren geluk de hoesen te vervangen en kon ie terug geplaatst worden. Gelijk is de bakkeering ook vervangen en bakolie bijgevuld. Foto's zeggen meer dan woorden....

    Vraagje aan de kenners? Is dit een nieuwere versie aandrijfas? [MENTION=551]dutchguy[/MENTION]
    [​IMG]

    Zootje hing er allemaal wat zielig bij ;)
    [​IMG]

    De boel loshalen...
    [​IMG]

    De chirurgen
    [​IMG]

    De tweeters ingebouwd in het achterscherm
    [​IMG]

    Alles weer op z'n plaats
    [​IMG]

    Volgende update zal de remmerij worden... Nieuwe schijven en remleidingen.
    Ben erg blij met de hulp van de mannen. Zonder hen had ik het niet gekund!
     
  11. Goed bezig heren :thumbs:
     
  12. altijd fijn, met z'n allen aan de klus :thumbs:
     
  13. Was weer een "leuk" klusje :lol:
    Nu maar weer lekker skeuren met dat hok :schater: ;)
     
  14. [MENTION=1030]Mr Bullet (Sietze)[/MENTION]

    ik heb even wat nagezocht en het schijnt zo te zijn dat dit idd een nieuwere aandrijfas is. De eerste gemodificeerde, want de -XG had nog dat probleem.
     
  15. #255 dutchguy, Feb 10, 2015
    Last edited by a moderator: Feb 10, 2015
    De laatste revisie eindigt op XK
    Volgens de berichten zijn de verbeterde assen er pas in 2007 gekomen.
    Sommigen zeggen dat het ergens in 2006 is geweest.....

    zeg het maar
     
  16. Lekkere klus, ik heb hetzelfde probleem gehad. Gelukkig is het opgelost!
     
  17. Zover ik heb kunnen lezen op internet moet dit inderdaad de eerste lichting zijn van de verbeterde aandrijfassen maar ja ik denk ik vraag hier nog even voor de zekerheid na. Voor ik überhaupt ga denken aan verlagen ;)
     
  18. :cool:

    en nooit weer :schater: of toch :mrgreen:
     
  19. Wattan ? Het is overigens makkelijke om de fuseekogel onder los te halen, dan is het met een uurtje te doen tripode afstrepen, borgclipje los en de tripode kogel loshalen. Nieuwe hoezen erop inclusief vet, tripode weer met de streepjes gelijk in elkaar schuiven en klaar .

    Mooie klusjes om te doen, het is wel vrij snel kapot die hoezen bij een ST heb bij mijn oude toen de hoezen ook vervangen en al meerdere keren gelezen hier op het forum.
     
  20. precies zo gedaan alleen dan wel onder de auto weg ;)

    ook de bakkering vervangen :thumbs:
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page