Even een totaalplaatje idd op veler verzoek... Gister ook even mijn parrot geupdate nu gaat ie iets beter om met mijn iPhone 4
Kwam zojuist nog een plaatje tegen bij een bandenbedrijf van mijn auto... Was opzoek naar nieuwe bandjes en nu zie ik opeens dat ze vorig jaar mijn auto ook op de gevoelige plaat hebben gezet. Wel grappig om zo terug te zien...
Gisteravond even bezig geweest met een stukje onderhoud. Mijn K&N filter even schoongemaakt. Nou dat was ook wel weer nodig na een jaartje rond tuffen. Vies Schoon en ingespoten En weer in de auto En.... ik ben begonnen met een nieuw project! Hier een teaser...
Ik had al donkere achterlichten maar de montage is van plastic die breekt vaak af dus die ga ik nu definitief met epoxihars aanpakken en vast zetten. Dan blijft dat heel. Ook zit er een witter reflector in die in combinatie met mijn mistachterlicht en achteruitrijlamp die ook geen reflector hebben is dit afkeur bij APK. Daarom wou ik er rode reflectoren in zetten aan de hand van deze handleiding. http://forums.focaljet.com/exterior...oject-ford-racing-taillight-resurrection.html Helaas wil mijn lijm niet loslaten na een kuurtje in de oven. Daarom heb ik besloten dit achterweg te laten en 1x per jaar mijn originele mist en achteruitrijlicht te verwisselen voor de keuring. Blijft over dat ik de rubbers opnieuw ga bevestigen en de lamp nog even goed waterdicht maak met siliconenkit en natuurlijk de bevestiging verstevigen met epoxihars.
Vraagje.... waarom werk je met universele "meuk" ? Origineel kost niks meer en is vaak van betere kwaliteit....
Ik heb het bij Brezan gehaald en het is inderdaad universeel maar werkt prima. Papieren interieurfilter van Ford of universeel ga ik geen verschil mee merken hoor. Oliefilter kon ik ook geen verschil in ontdekken en de benzinefilter moet ik nog vervangen. De olie is gewoon van Kroon dus das heel goed spul! Alles bij elkaar voor net iets meer dan 80 euro... Bij de Ford dealer hier in Leeuwarden betaal je de hoofdprijs voor losse onderdelen! Ik zie de toegevoegde waarde niet. Groot onderhoud en dergelijk gebeurt netjes bij de Ford dealer zoals distributieriem, waterpomp, stuurbekrachtigingspomp, multiriem enz. enz. vorig jaar. Klein onderhoud is prima zelf te doen met universeel spul. Iets met een Ford logo erop is niet heilig
Papieren filter origineel: - Kost iets van 6 euro (zonder korting) Oliefilter origineel: - Iets van 8 euro (zonder korting) 5 liter 5w30 olie (origineel en van Castrol) - Iets van 43 euro (zonder korting) Dus hoezo de hoofdprijs?
Goh, aap 11 heeft ook een keer Castrol hoor Kroon is absoluut geen huismerk van de Brezan, dat is Brega... @ Sietze, hoe is het met de make-up lampjes ? al in zitten ?
jammer dat de lijm niet los wil laten ik wou het ook eens proberen met mijn mist lampen voor die zijn nog wat te zilver kleurig
Vanavond de achterlichten verder afgemaakt. Morgen volgen de foto's van het eindresultaat. Die hars word echt keihard! Die gaat niet zo snel meer breken.. Het ribbelbuisje heb ik opgevuld met epoxihars voor extra stevigheid. Daarna de rubbers weer op de lampen geplakt... Morgen even de lampen polijsten en dan kunnen ze er weer op!
Toffe klus,hoop toch dat het nu vast zit,bij het bevestigen . Deze lampen zijn nergens meer te vinden.