motorstoring p0420 katalysator

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door chris1973, 21 feb 2013.

  1. hoi luitjes

    begin februari motorstoringslampje aan; naar lokale dealer toe, uit laten lezen en bleek lambda sonde kapot te zijn (welke van de 2 geen idee)
    betreft een focus2 fase 2 1.6 benzine 100pk


    vervangen rekening 215 eurootjes.

    19 februari wederom motorstoring; dit vertrouwde ik niet dus naar een andere dealer toe om uit te lezen; hierbij gevraagd of er inderdaad een sonde gewisseld is of niet; dit is gelukkig wel gebeurd. kennelijk word er bij dealers ook gebruik gemaakt van imitatie sondes, daar deze een stuk goedkoper zijn dan het originele. (wel vreemd dat ze dit niet overleggen?)

    iig vanmorgen (21-2-13) motor door de andere dealer uitlaten lezen. hierbij storingscode p0420; volgens dealer duidt dit op een kapotte katalysator

    nu schijnt deze aan voorpijp/spuitstuk vast te zitten, dus moet hele voorpijp vervangen worden; kat met voorpijp 761 euro (ongeveer)
    met onderzetten kan je rekenen op 900-1000 euro.

    nog andere oplossingen zoals kat leegvegen, andere vervangingskits die betrouwbaar zijn?? sloopspul zit ik niet op te wachten.

    alle info is ff welkom gezien de prijs.
     
  2. Dat is naadje :nocheer: Het klopt dat bij de Focus II benzine motoren (1.4 t/m 2.0) de katalysator direct aan het uitlaatspruitstuk vast zit.

    Succes met de reparatie/vervanging.
     
  3. Katalysator op internet bestellen en dan zelf plaatsen. Zo moeilijk is dat niet. Wel veel werk.
     
  4. zelfde probeem maar dan de focus 1
     
  5. Hier ook dezelfde melding, maar dan met een focus RS 2, ben er nog niet achter wat het nu echt is, cat zou kunnen maar ook de O2 sensor heb ik begrepen
     
  6. Nee,deze code vrijwel altijd de katalysator, ik zou terug gaan naar die andere dealer voor het onnodig vervangen van de lambdasonde
     

Deel Deze Pagina