Motorsteun Focus mk3 + trillingen stuur

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Milanvo, 9 jan 2021.

  1. 2500 volgas in zo'n hoge versnelling is een hele hoge belasting voor de motor, zowieso niet echt aan te raden. Ik had flinke trillingen vanaf de 3e versnellingen na m'n tune met hogere turbodruk ,dat lag aan (oude) bougies.
     
  2. Het is niet persee in volgas maar ook als je gewoon ff gas geeft als je moet inhalen op de snelweg ofzo


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  3. Trillingen in het stuur kan ook door verschillende oorzaken komen.
     
  4. Enige wat ik ooit heb vernomen van iemand met een tune op een 1.6 was dat het vliegwiel deze trillingen doorgaf.

    @Mpothoven Dat had jij toch?

    Mogelijk dat er teveel koppel op komt? Hoeveel NM zou hij moeten hebben? 2500 toeren zit ongeveer wel de max koppel van deze motoren.
     
  5. Klopt daarom tuning eraf laten halen. Had trillingen tussen 2250-2500tpm als ik het nog kan herinneren.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  6. Ik heb 372nm maar heb nu minstens 20 mensen gesproken met dezelfde auto die over de 400 zitten en nergens last van hebben dus blijf het toch raar vinden


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  7. Kijk het nog even aan. Het rubber van de Hardrace steun moet ook nog settelen en wordt nog ietsje zachter. Hoewel ik met de Hardrace op de mk3 ST nooit trillingen heb gehad, heb ik bij m'n mk2 ST bij een Vibratechnics steun wel ruim een weekje moeten wachten totdat ie wat softer werd. Dat neemt niet weg dat Ik ook denk dat de trilling waarschijnlijk door iets anders wordt veroorzaakt...
     
  8. Deze bougies zitten er 20.000 km in ofzo en zijn van die denso iridium die lang meer horen te gaan dus lijkt me niet dat het daar vandaan komt. Heb met forscan de auto uitgelezen waarbij je een misfire ook kan zien in een van de cilinders maar die zijn er niet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    VinRS vindt dit leuk.
  9. Ik weet dat de ST met hoge turbodruk gevoelig is voor bougies met een (te) grote gap, dan krijg je flinke trilling en schudden onder last. Weet niet hoe dit zit bij jou tuning
     
  10. Weet je nog voor welke bougies zijn deze des tijd vervangen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  11. Er is ongeveer 12.000 km geleden een nieuwe koppeling set gemonteerd bij Ford dus hij is niet oud ofzo.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  12. Mijne had 306Nm met een piek. Met OEM 182 software geen problemen gehad.
     
  13. Denso itv22 en dan de gap nagekeken / aangepast (mijne zaten al aardig in de richting) :

    https://www.stratifiedauto.com/blog/spark-plug-tech/
     
  14. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn toenmalige 1.6. Na de tuning lag het koppel rond de 365 Nm, iets wat de bak niet fijn vond als je onder de 3000 toeren zat en gas gaf. Na het koppel te hebben laten aanpassen naar iets meer dan 330 Nm waren alle issues mbt trillingen verdwenen.
    Ik kan me overigens niet voorstellen dat er mensen zijn die meer dan 400 Nm probleemloos los kunnen laten op de standaard bak van de Focus 1.6 ecoboost. Zijn dat gemeten waarden of speelt stoere praat hier een rol?
     
    PhoenixNLx en gerardTDCI vinden dit leuk.
  15. dat vroeg ik mij ook al af :shrug:
     
  16. Koppeling staat los van vliegwiel he ;-)
     
  17. Het word waarschijnlijk inderdaad even naar de tuner om het koppel te laten aanpassen. Ik heb even de bougies gecontroleerd en de een is wel donkerder dan de andere is er een monteur die er meer van weet?[​IMG]
    [​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  18. Ik denk dat de flits niet mee helpt, het lijkt er nu op dat je eentje rijk, 2 goed en 1 arm hebt.
     
  19. Met de flits zie je ze het beste wat je zegt klopt inderdaad, hoe je ze op de foto ziet zien ze er zeg maar met het blote oog ook uit


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     


  20. als ik zo naar de bougie's kijk, heeft 1 cil een te rijk mengsel, een andere weer te arm, 1 cillinder is de verbranding zelfs te warm en de laatste op de foto ziet er netjes uit.

    maar uit al je berichten die ik lees op het forum frees ik dat deze motor die nu in je auto zit ook geen lang leven zou gaan houden,

    de meeste berichten die je lees over vermogen is in engeland, naar mijn mening rijden ze daar met andere brandstoffen mengsels dan hier in nederland.


    je koppel is veels te hoog je draait je vliegwiel en versnellingsbak nog volledig naar de schroothoop.
    je wil veels te veel vermogen uit de 1.6 halen, koop dan een 2.0 st

    heb zelf 1,5 maand met de rica tuning gereden met mijn auto, ervaarde toen ook trillingen met rijden, kort nadat er in nedrland een 1.6 ecoboost naar de schroothoop verdween gelijk weer terug gegaan naar 182 pk. nu draai ik de mountune software voor de 1.6 ecoboost ( onder het motto ik leef maar 1x en als de motor naar de schroothoop wil verdwijnen succes nu 175.*** km ) en deze software bevalt me wel eigenlijk
     
    Iodokus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina