Motorkap Focus type 1 vervangen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door brinkie, 25 sep 2011.

  1. Goedendag, ik ben nieuw op dit forum en val gelijk met de deur in huis met een technische vraag.

    De Focus van mijn vrouw (een type 1 phase 1 uit 1998, een van de eerste lichting dus) heeft een vervelend probleem met de lak op de motorkap. Waarschijnlijk is deze in het verleden niet al te professioneel overgespoten en vertoont een lelijk craquelé. Op een afstandje lijkt 'ie alleen maar dof:

    [​IMG]

    van dichtbij ziet het er echt niet uit.

    [​IMG]

    Valt in ieder geval niet weg te poetsen ;)

    Ik zat er daarom aan te denken om op de sloop een motorkap in dezelfde kleur te halen (O8 volgens typeplaatje = Moondust Silver) en die erop te zetten. Nu vind ik die wel op onderdelenlijn.nl, maar alleen voor diesels. Maakt dat veel uit, met de isolatie die onder de kap zit? Is het veel werk om die kap eraf te schroeven en er een ander op te zetten? Het zal wel met 2 personen gedaan moeten worden i.v.m. het gewicht, en uiteraard moeten de slangetjes voor de ruitensproeier losgehaald en weer vastgezet worden, is er verder nog iets waar ik op moet letten?

    Dank bij voorbaat voor de tips :)
     
  2. volgens mij moet je ff contact opnemen met JPboerhof die heeft nog een lading moondust silver spul liggen ;)
     
  3. En wisselen is kwartiertje werk met z,n tweeen ;)
     
  4. Dank voor de tip, ik ga 'm een berichtje sturen. :)
     
  5. Oeps! :(

    De volgende fouten zijn opgetreden tijdens het versturen van dit bericht:

    1. jpboerhof heeft zijn/haar limiet voor opgeslagen privéberichten overschreden en kan pas berichten ontvangen nadat ruimte is vrijgemaakt.
     
  6. even via me email graag. ;) jp-cougar@live.nl

    motorkapje heb ik trouwens niet ;)

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  7. dan zit zijn inbox vol
     
  8. Heb ik denk de laatste mail verzonden net nog :mrgreen:
     
  9. het is juist een plus dat die isolatie eronder zit!:D
     
  10. Mmmm dus niet ;)
     
  11. waarom niet..?
     
  12. Zijn diverse auto,s geweest waar de gehele voorkant is van uitgebrand door die zooi, Word te warm onder de kap...;)
     
  13. Word een diesel minder warm dan?
     
  14. De isolatie onder de motorkap lijkt precies op maat gemaakt te zijn voor de motor die eronder zit, dus ik betwijfel of dat goed gaat als je een motorkap voor een diesel op die van een benzine-Focus zet...
     
  15. Dus als het goed begrijp zit er verschil tussen de isolatie van een benzine en een diesel;)
     
  16. Dat is wat ik me dus afvraag, omdat de isolatie uitsparingen heeft die precies om het motorblok en andere uitstekende delen heenvallen. Of ik moet behalve de motorkap ook de isolatie overzetten, mocht ik alleen motorkappen van een diesel vinden in de juiste kleur...
     
  17. Als de isolatie van je eigen motorkap nog goed is kan je deze toch overzetten op de "nieuwe" motorkap
     
  18. Maar nu weet ik dus nog steeds niet of er veschil zit in de isolatie van een diesel en een benzine.
    Ik heb een 1.6 benzine en past hierin een isolatie van een diesel?
     
  19. Geen idee, Iemand met toegang tot e-cat die dat misschien even voor je kan uitzoeken?

    Ik ben een weekje vrij dus ik kan er even niet bij:D
     
  20. Ik heb het even opgezocht in E-cat. Er is maar 1 soort motorkapisolatie voor de focus 1. De isolatie is dus voor zowel benzine als diesel uitvoeringen hetzelfde. Het Finis nummer hiervan is 1136361 (en kost €82,55 voor de geinteresseerden).

    Dat bij de benzine uitvoeringen door de hogere motortemperatuur brand ontstaat in de isolatie valt denk ik wel mee. Diverse benzinemodellen werden af fabriek ook met deze isolatie geleverd. In mijn 1.6 Ghia uit 1999 zat het ook af fabriek gemonteerd. Als dit een veel voorkomend probleem zou zijn lijkt het mij dat ford hier al lang wat aan had gedaan.
     

Deel Deze Pagina