1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motor valt uit na starten

Discussie in 'Performance' gestart door BlackFocus99, 13 apr 2009.

  1. #1 BlackFocus99, 13 apr 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2009
    Sinds kort komt het wel eens voor dat als ik de auto (focus uit 1999) heb gestart, de moter loopt dus even, hij meteen weer uit valt.

    Na enkele pogingen of soms even wachten draait hij wel gewoon en kan ik zonder problemen rijden. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

    GRoeten!
     
  2. Wat voor motor zit erin???
     
  3. Er ligt een 1.6 benzine moter in, is een trend model uit 99. Het vreemde is ook dat het slecht sporadisch voorkomt.
     
  4. HI, zelfde euvel had ik voornamelijk in de winter periode ;), maar toch vreemd voor een moderne auto, zo koud was nu ook weer niet.
     
  5. Dit zou misschien het gasklephuis kunnen zijn, keer laten reinigen!
    Let op dat deze dan in sommige gevallen wel opnieuw ingeleerd moet worden.
     
  6. Na weer een keer stil gestaan te hebben heb ik onze grote vrienden van de ANWB gebeld. Dit was gelukkig een erg ervaren man, die eigenlijk meteen door had dat de moter te weinig brandstof kreeg. In eerste instantie dacht hij dat mijn tank leeg was, omdat het lampje brandde, maar dit was zeker niet het geval.
    Toen pakte hij een houten hamer en tikte tegen te brandstof tank aan. En meteen startte de moter. Hij zei dat de brandstof pomp die in de benzine tank hangt erg slecht was.

    Heeft iemand ervaring met het vervange van deze? Ik heb enkele garages gebeld en zij kwamen met enorme bedragen als 600 euro voor vervanging.
     
  7. Heeft hij tegen de pomp onder de motorkap een mep gegeven of tegen de benzinetank?

    Het pompje in de benzinetank gaat wel eens vaker stuk, maar het is een hele klus om deze te vervangen (althans volgens originele instructie).
    Wat je kan doen is de bekleding onder de rechterachterkant (onder de zitting) wat weg-trekken en daar gaat door een rubber-stop wat bedrading naar dat pompje. Als je nu een creatief bent met een blikschaar of iets dergelijks (geen slijptol of iets wat vonkt), dan kan je er op die manier goed bij.
    Haal dan op de sloop voor 4 tientjes zo'n opwerkpompje en zet die er zelf in.

    De brandstofpomp onder de motorkap heb ik geen ervaring/tips over.
     
  8. Ik heb bij mijn vrige focus ook ooit eens problemen gehad met de brandstofpomp in de tank. Na lang zoeken kwam ik er achter dat er in de bedrading naar de brandstofpomp een draadbreuk zat ter hoogte van het doorvoerrubber. Ik heb toen de bedrading gesoldeerd en opnieuw geisoleerd. Ik kwam er gelukkig achter vlak voordat ik de pomp wilde vervangen (ik wilde de tank er al onder uit halen). Veel andere merken hebben boven de tank een soort inspektiedeksel om bij de vlotter en de pomp te komen. Bij mijn oude VW Polo was de pomp binnen een kwartier vervangen.
     

Deel Deze Pagina