Hey, Sinds het schoonmaken van mijn egr klep met egr reiniger en het afdoppen van de egr met plaatje met 6mm gat doet de auto raar als hij warm is. Ik heb de egr schoon gemaakt omdat hij over de 2000 toeren niet vooruit te branden is, dat is ook non niet over, maar dat terzijde. Probleem is nu dat hij stotterd (bokt) bij constante toerental. Dit alleen boven de 2000 toeren en als hij op bedrijfstemperatuur is. Heb de vacuumslangen eerst van de egr gehad, toen dacht ik dat het daardoor kwam, vacuumslangen er dus weet op maar nog niet over. Als ik met constante snelheid rij met typen boven de 2000rpm dan gaat hij dus stotteren, taal Ik dan ineens het gas in dan schokt hij nog even snel een trekt dan zonder hikken op, totdat ik weer constant ga rijden dan begint het weer. Dus als hij koud is heb ik behalve het trage geen problemen. Moet er iets van de egr gereset worden ofzo? Of is et iets anders aan de hand?
Ik heb dezelfde soort klachten, de motor loopt niet mooi bij 2000 toeren. Geen idee waar het aan ligt, verder trekt hij echt goed.
Heb je eventueel de accu al losgehad? Of heb je er al ruim 300km op zitten na het reinigen? Het kan zijn dat de pcm er nog niet helemaal op ingesteld is.
Heb gisteren de accu los gehad om te resetten, toen stationair laten draaien. Testrit gemaakt en bij warme.motor weer hetzelfde, al heb ik het idee dat het bij meer km's beter werd?
Daarvoor nergens last van. Vanmorgen onderweg naar het werk was het weer raak. Temperatuur precies in het midden en weer stotteren. Dit weekend egr weer open maken en auto even uitlezen. Kom ik hopelijk een foutcode tegen zodat ik een richting krijg om in te zoeken..
hmmm Als ik dat zo lees weet ik nog een leuk klusje voor mijn Focus Klinkt toch als dat je egr wat moeite heeft met het afdoppen.
De egr is er niet af geweest. Heb zo'n spuitbus gebruikt die je erin moet spuiten terwijl de motor loopt. 2000rpm en met korte stoten spuiten zodat het toerental niet te hoog word. Ik ga eerst de auto uitlezen want nieuwe egr is een gigantische klus
Zou je niet eerst dat plaatje ervantussen halen. Als dat geen verschil maakt, is het iets anders. Of denk ik te simpel.
Ga ik straks ook doen, bevingen zal ik posten. Maar zal ik de 1e zijn bij wie de motor slechter loopt na het afdoppen? Auto's zijn soms raar, maar toch niet zo?
Heb de originele pakking er weer tussen en ga morgen kijken hoe het is. Wat me ook opviel trouwens is dat ik de turbo duidelijk hoor, dit is normaal toch niet bij de tdci motoren? Het komt niet boven de motor uit maar is duidelijk aanwezig. Bij de tddi van mijn schoonvader hoor de hem niet tot nauwelijks. Als turbo kapotis gaat de auto toch ook roken? Want dat doet hij totaal niet.
Nou, nog geen verbetering. Dit weekend maart even aan de computer leggen en kijken of er foutcodes uit te lezen zijn. Misschien (hopelijk) gewoon ergens een slang gescheurd ofzo want ik heb ook het gevoel dat de auto minder snel is. Hopen dat het niet de turbo is...
Even omdat je de turbo vrij duidelijk hoort. Als je voor de auto staat en er is iemand anders die even gas geeft, hoor je dan ook wat blazen? Kan natuurlijk stom toeval zijn dat er een slang gescheurd is.