1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motor start (plots) niet en tellers slaan uit!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door elpd, 4 jul 2010.

  1. Dag allemaal,

    Sinds vandaag wil mijn Focus 1.8 TD van Feb 2000 niet meer aan slaan (starten). Bij het ontgrendelen van de portieren merkte ik al dat dit niet heel overtuigend ging. Toen ik de auto wilde starten lukte dit niet en sloegen alle tellers vol uit waarna ze langzaam weer terug gingen. Ik hoorde ook duidelijker dan anders relais schakelen.
    Natuurlijk dacht ik gelijk aan de accu maar dan zou deze in nog geen 20 uur zijn leeg getrokken door een nog onbekende oorzaak. De dag ervoor heb ik er nog een flinke rit mee gemaakt zonder problemen.
    Ik heb vervolgens met de diesel van mijn vader en startkabels geprobeerd de auto te straten maar dat maakte totaal geen verschil. De meters sloegen ook weer helemaal uit en het leek niet alsof er nu meer pit in startvermogen zat.

    Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik wil met veel plezier de accu vervangen maar weet eigenlijk niet zeker of daar het probleem zit. Wie heeft er suggesties?

    Alvast bedankt voor de hulp!

    Groeten Erik
     
  2. Ik heb hetzelfde eens gehad met een Xantia. Dat bleek na heeeeeeel lang zoeken een massa-probleem te zijn. In het linker-achterlicht.
     
  3. Zou een nieuwe/volle accu ervoor kunnen zorgen dat mijn auto wel start? Met behulp van de startkabels lukt dat namelijk niet? Zit daar enig verschil in of zou de auto in beide gevallen gewoon moeten starten?

    Als ik eerst maar weet of hij het uberhaupt nog doet. Mocht de accu dan 24 uur later weer leeg zijn kan ik verder gaan zoeken.
     
  4. Dit is normaal het teken dat je accu aan het overlijden/overleden is. Maar dan moet je 'm eigenlijk nog wel gewoon kunnen starten met startkabels :think:
     
  5. Wat is het punt hier?
     
  6. Misschien een raar antwoord,maar naar ik me goed herinnert was er op een Duitse uitzending op de sataliet,dat de min pool van de accuklem was weggerot inwendig of zo,maakte geen goede massa,daardoor.In de lood verbinding van de klem
     
  7. Probleem opgelost!

    Sorry voor de late reactie maar ik ging een dag na mijn laatste post op vakantie. Ik heb een paar uur voor mijn vertrek een goede nieuwe accu gekocht en het probleem was direct verholpen. In de vakantie heeft hij het uitstekend gedaan dus probleem opgelost.

    Bedankt voor jullie reacties!

    Groeten Erik
     

Deel Deze Pagina