1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TI-VCT 125pk motor houdt af en toe in.

Discussie in 'Performance' gestart door CandyRedWagon, 17 jan 2012.

  1. Net bij de dealer geweest om een afspraak te maken om de :focus3: eens door te lichten. Ik merk al een paar maanden dat af en toe de motor zichzelf inhoudt, en niet het volle vermogen biedt.

    Bij de dealer wisten ze niks van dit probleem, en helaas had ik ook weinig specifieke informatie (gebeurt vrij willekeurig, ik heb nog geen oorzaak/aanleiding gevonden)

    Ik vond het wel een aardig idee om de uitkomst hier te posten, misschien heeft iemand er wat aan.

    Volgende week woensdag dus meer, als ie terug is van de dealer.
     
  2. Welke motor praten we over?
     
  3. De 1.6 ti-vct;) staat in het voorvoegsel van de titel.
     
  4. Overheen gelezen, maar ik ben ook benieuw want de mijne doet het ook. In de Fiesta dan.
    http://vimeo.com/34805239
    Klinkt die bij jou ook zo?
     
  5. Wat wij de laatste tijd veel constateren is dat de bougies vroegtijdig de geest geven doordat er steeds meer bio rommel bij de benzine gemengd word.

    laat ze daar iig naar kijken. Je ziet dan duidelijk streepjes rond de electrode.

    Als dat zo is kun je van merk brandstof veranderen, maar aangezien het overal 5 procent bio is..... zou je nog ander merk bougies kunnen proberen.

    In ieder geval succes ermee.
     
  6. Die heb ik inderdaad ook al gehad met mijn ti-vct...
     
  7. Ik heb er nu pakweg 10.000 km opzitten met de focus, dat lijkt me wel erg vroegtijdig voor de bougies, maar ik zal het ze melden. Overigens is het zo dat op het moment dat ie vermogen kwijt is, dat ook een goed tijdje duurt.
     
  8. Ik weet dat Edsfocus ook zoiets heeft gehad, volgens mij is het bij hem met een software update verholpen.
    Waarschijnlijk staat er wel e.e.a. in zijn topic hierover.
     
  9. yep áls je dealer contact op neemt met ford nederland want daar is het euvel bekent en met een nieuwe motorupdate is het probleem verholpen.
    Vorige week in duitsland geweest en het is nu een genot om met deze motor te rijden en zelfs in de bergen blijft de motor trekken dus geen vermogen verlies.:thumbs:
     
  10. Ik neem aan dat mijn motor fabrieks af op 12-12-2011 voorzien is van de laatste updates. Maar ik hou deze informatie even in m'n achterhoofd :)
     
  11. Die van ons is gebouwd op 2 sept 2011 en rijdt als een zonnetje, echt heerlijk. Ik zou me dus niet teveel zorgen maken.
     
  12. Bij welke km stand is het begonnen?
     
  13. Ik zal het eens melden, gisteren keek de kerel achter de werkplaatsreceptie nog in de computer, maar kon geen updates vinden.

    Poeh, ik gok ergens rond de 5-6000
     
  14. Bij mij begon het bij 2500km.We waren lekker in duitsland geweest en het ging lekker maar op de terugweg had ik geen vermogen meer en moest flink in de toeren komen om nog iets snelheid te maken laat staan snel inhalen.Topsnelheid net geen 140km/h.
    Bij de dealer op de computer gezet maar bleken geen fouten in te zitten maar de auto's van hun zelf hadden dezelfde problemen.Het schijnt dat de motoren uiterst zuinig te zijn afgesteld en er moest een nieuw programma worden gemaakt.Dit heeft een paar weken geduurd en na wat testen bij hun zelf is het er bij mij opgezet.Nu kan ik met gemak snel even inhalen en zit zo op de 180km/h en wil zo doorgaan,dit nog niet uitgeprobeerd.
    Hij is nog wel zuinig maar verbruikt wel meer als hiervoor. Was 5,2/100 nu 6,8/100.
    Ik ben zeer tevreden en heb er nu 8000km opzitten. Gebruik de focus alleen voor plezier en niet voor woon/werk verkeer.
     
  15. Update, net de auto van de dealer opgehaald, conclusie: ze konden niks vinden tijdens de proefrit, en ook de examiner gaf niks aan, dus ze kunnen er niks aan doen.

    Voorlopig ga ik maar een logje bijhouden van het gedrag van de focus, kijken of ik een regelmaat kan ontdekken

    Ik baal er redelijk van, dit soort zaken zou je niet verwachten bij een nieuwe auto..
     
  16. #16 kolere, 25 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2012
    @CandyRedWagon
    Hoe vervelend het ook is, sinds je software kan updaten zitten er fouten in. Dit zie je in bijna elke branche (tv's, telefoons, etc). Juist bij nieuwe producten moet je rekenen met dit soort problemen.

    Denk bijvoorbeeld aan de Iphone 4s (erg dure telefoon), maar ook de Nokia Lumia 800 deze telefoons hadden problemen met de aansturing van de accu (software).

    Nog ergerlijker is dit in de gamewereld. Steeds vaker koop je een game die gereleased is, maar meer op een bèta product lijkt. Hier betaal je gewoon de volle prijs voor, terwijl je eigenlijk een semi bètatester bent!
     
  17. Ik ben zelf software ontwikkelaar, ik weet er alles van.

    Als ik realistich ben snap ik ook zeker wel dat dit soort dingen kunnen gebeuren, ik vind het gewoon frustrerend dat het toch gewoon kan gebeuren dat je 27k aan een auto uitgeeft (okee, lease in mijn geval, maar daar wordt de auto niet anders van), je alsnog dit soort problemen krijgt en je van ford te horen krijgt dat ze er niks aan doen.

    Anyway, ik ga het wel bijhouden, mochten er nog vorderingen zijn in de zaak dan post ik het hier.
     
  18. Update-je

    Begin van het jaar verdween het probleem weer, ik vermoed toch toen het weer warmer werd.

    Vanochtend (na de eerste sneeuw gisteren), was het weer raak. Vermogen compleet weg, geen acceleratie meer etc... Zo maar ff de dealer bellen.
     
  19. Ook gehad, welke benzine tank je?
    Sinds ik V-power ben gaan tanken zijn de problemen voorbij...
    Mijn vader heeft hetzelfde blok als jij en merkt ook dat de auto heel gevoelig is voor de goede soort benzine.
     

Deel Deze Pagina