Motor ford focus 1.6 tdci 2006 valt uit!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Rico, 14 dec 2014.

  1. #1 Rico, 14 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2014
    Ik heb sinds 2 weken problemen met mijn ford. Hij viel spontaan uit, kreeg een storing stuurbekrachtiging. Wegenwacht langs geweest en heeft het uitgelezen. Naast melding stuurbekrachtiging constateerde hij foutcode bij aandrijfas. Volgens deze ligt het waarschijnlijk aan krukassensor. Langs de garage geweest, deze gaf aan dat het een kwaal is bij ford. Netjes vervangen in de hoop dat het hieraan ligt. Een dag later in de binnenstad na 15 km rijden, begon het in te houden en sloeg vervolgens af. Na 5 minuten kon k weer starten en de weg baar huis vervolgen. Maar nu zit ik met mijn ganden in mn haar. Garage kan alleen gissen en daar heb ik dus geen zin om dingen te vervangen waar het waarschijnlijk aan zou kunnen liggen. Iemand advies? Ford dealer die hanteren woekerprijzen. Wellicht alleen laten onderzoeken waar het aan ligt?

    Schrijf commentaar
     
  2. Ford dealers hanteren woeker prijzen? Maar mischien wordt ie dan wel gemaakt!
     
  3. Tja, persoonlijk vind ik het te duur, maar heb het wel voor over. Maar dan moet ie wel gemaakt worden en niet misschien....
     
  4. #4 kolere, 14 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2014
    Foutcode aandrijfas? Wat is "het" voor kwaal dan?
    Tja zaken vervangen die niet kapot zijn is nog duurder. Je zal toch moeten beginnen met het uit (laten) lezen van de auto en de foutcodes dan hier plaatsen. Dit kan echt van alles zijn: egr, raildruksensor, kortsluiting in stuurbekrachtigingspompstekker, etc.
     
  5. #5 Rico, 14 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2014
    De garage heeft alle codes gereset, blijvende storing geeft hij niet aan. Alleen als het uitvalt, dan geeft ie stuurbekrachtiging storing. Foutcodes geeft hij niet aan, alleen een keer maar dat is er ook niet meer!
     
  6. Dan heeft jouw garage waardeloze uitleesapparatuur. Je geeft ook geen antwoord, wat is "het", je teksten worden er erg onbepaald door.
     
  7. De foutcode heeft alleen de anwb geconstateerd, het enige wat hij vertelde is dat het iets met aandrijfas te maken heeft. Na doorvragen, vertelde hij dat het waarschijnlijk krukas sensor vervangen moet worden. Helaas heb ik geen printje gehad ofzo, voor mij is het ook zeer onduidelijk.
     
  8. Ik denk dat een keer uit laten lezen bij dealer uitkomst bied. Inhouden kan in dit geval door heel veel dingen veroorzaakt worden.
     
  9. Zou kunnen die zit bij je krukaspoulie dacht ik, al zou ik toch liever eerst uitlezen.
     
  10. Woekerprijzen wil ik niet zeggen, duur is het wel ja. Mja, dat is dealer. Als je geen connecties hebt wordt het wat lastiger allemaal. Ik heb hier toevallig een D.H.Z garage zitten met een gecertificeerd monteur. die rekent 25,- per uur. Dus wat ik zou doen is bij de dealer laten uitlezen en hem bij de D.H.Z monteur laten maken. Echter als je dat niet hebt, kun je echt beter naar de dealer i.v.m vertrouwen.
     
  11. Foutcode op de aandrijfas? Dat kan helaas niet.
     
  12. #12 Rico, 26 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 dec 2014
    Een ander dealer opgebeld en die vertelde dat het geen zin heeft om het uit te laten lezen. Simpelweg omdat k geen blijvende storing heb. Advies van hen is om brandstoffilter te vervangen die ik tot heden niet heb vervangen. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Inmiddels 60 km snel gepakt en de binnenstad, geen problemen gehad. Maar het blijft billen knijpen, vooral als de kids mee rijden!!!
     
  13. Er zijn codes die langer blijven staan in de computer. Uitlezen kost meestal iets van 50-60 euro.
     
  14. Gisteren viel de auto weer uit, anwb langs geweest. Nu blijkt dat de druk van brandstof toevoer sterk schommelt. Conclusie: brandstofpomp of brandstofpomp "regelaar" is aan het stuk gaan. Ik baal enorm, rij met veel plezier in deze auto. Twijfel om het te maken of inruilen.
     
  15. ik weet niet waar je vandaan komt, maar je mag morgen bij mij in lelystad langsrijden om hem even goed door te lichten.
     
  16. #16 kolere, 27 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2014
    Ik word persoonlijk zo moe van dit soort topics:

    Als ik het goed begrijp:
    - Paar keer ANWB laten komen de constatering die zij doen wordt hier ernstig in twijfel gebracht, maar dat boeit je niet?
    - Nog niet naar een dealer geweest of iemand anders met gedegen kennis van de 1.6tdci, maar je vindt het onprettig om nog met kinderen in de auto te rijden?
    - Je hebt wel een dealer gebeld en hun advies niet opgevolgd? Het uitvallen kan namelijk heel goed door het brandstoffilter komen. Wanneer het filter verstopt is kan het voorkomen dat de ecu het drukverlies probeert te compenseren als er waardes worden bereikt die veel te hoog zijn valt de motor ter bescherming uit.
    - Pomp komt bijna nooit voor bij deze motor en als die zo schommelt lijkt me dat het een kwestie van meten is om dit uit te sluiten.
    - Is de raildruksensor uit gesloten, die geeft namelijk wel is problemen?

    Om nog even dit nadrukkelijk te noemen: je bent ervan op de hoogte dat het van groot belang is dat je het voorgeschreven onderhoud op tijd uitvoert bij dit blok en het verstandig is de olie en het oliefilter om de 15.000km te verversen?

    Doe er mee wat je wil, je zal mij toch nu niet meer vriendelijk vinden:baeh:.
     
    Dieselvink vindt dit leuk.
  17. hahhahahahahaha....
     
  18. Ik vind je nog vrij genuanceerd. :mrgreen:
     
  19. :thumbs: Zelf kom ik uit Den Haag, maar het zou inderdaad een optie kunnen zijn. In ieder geval waardeer ik het enorm, dat je een helpende hand biedt.
     
  20. Ik vind je reactie niet meer dan terecht, maar ik heb een maand geledne een beurt eggeven aan mijn auto. Daarbij zijn alle filters vervangen, op brandstoffilter na. Achteraf stom geweest, maar dat is de kont in de koe kijken. Filter wordt vervangen, heb ik een afspraak lopen. Wat beterft ANWB, daar zou je inderdaad gelijk in hebben. De eerste keer was het zeeer waarschijnlijk de krukassensor zijn, deze "onnodig" vervangen. Bij de 2e keer, heeft hij niets kunnen vinden bij het uitlezen. Wel dat de druk van brandstoftoevoer pieken en dalen vertoont, gepaard met de toerental. En hij gaf aan dat brandstofpomp is of iets dat dit bestuurt.
    Ik heb zelfs contact opgenomen met een diagonesecentrum in Hardwijk, egspecialiseerd in dieselmotoren. Deze geven aan dat het geen zin heeft als het geen blijvende storing heeft. Voorstel was om de auto daar achter te laten, zodat ze rondjes kunnen rijden totdat ze een storing krijgen. Dit zie ik echter niet zitten. Efin, eerst de brandstoffilter vervangen!
     

Deel Deze Pagina