1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

motor flushen focus 2 2008

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door lvklaveren, 29 mrt 2017.

Tags:
  1. mijn focus gebruikt extreem veel olie, dus wil ik een aantal dingen proberen om dit terug te dringen, een aantal dingen die ik wil proberen is o.a atf olie onder de bougies, maar ik weet niet hoeveel, hoelang, en wat daarna?
    wie kan mij meer info geven, en misschien wel meer trucjes om het olieverbruik terug te kunnen brengen?
    het verbruik is nu ongeveer 1 liter op de 600 km
     
  2. #2 Nickski, 29 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2017
    1 liter op de 600km is wel heel extreem. Zal haast denken dat er iets anders aan het handje is:). Je kan je motor wel gaan flushen met Forte/ATF of andere lapmiddelen, maar gaat je probleem niet oplossen...
     
  3. Een vastgekoekte zuigerveer kan anders veel olieverbruik veroorzaken.
    Wellicht is een keer spoelen met Forte nog niet de hele oplossing, maar wel een groot gedeelte.
    Ik meen dat [MENTION=12951]Don van der Deijl[/MENTION] een truc gebruikt heeft met behulp van Diesel, maar of dat ook gaat terwijl de kop er nog op zit...
     
  4. Forte motorflush werkt ook wel. Naderhand Forte Top end treatment gebruiken.
    Hebben wij goeie resultaten mee bereikt.
     
  5. #5 Don van der Deijl, 29 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2017
    Flushen in wat voor vorm dan ook helpt wel degelijk maar zo is mijn ervaring, het lost het olieverbruik niet geheel op.
    Elders zei ik al dat ik op een liter olie op 400 km zat. Div middelen gebruikt , alleen Forte niet. Hielp allemaal wel iets maar waar ik de beste ervaring mee had was een halve liter ATF in de olie, dan ca 100 km rustig rijden, dan ATF op de zuigers en een nacht laten " weken" Ik deed dit eerder met diesel op aanraden van iemand die beweerde dat sommige ook echt hun hele blok vol diesel zetten om zodoende alles er af te weken van aankoeksel. Dit heb ik niet gedaan. Probleem met die diesel was dat ik er wat te gortig mee was en dat gaf startproblemen en echt ontzettende rookontwikkelingen. De tweede keer met ATF was ik een stuk voorzichtiger, gewoon genoeg op de zuigers zodat het langs de zuigers kan gaan en zo nog beter bij de veren kan komen. Het olieverbruik nam af naar 1 op 2000 km waarbij opgemerkt dient te worden dat na gebruik van ATF de auto absoluut veel beter reed , sneller, rustiger , zuiniger. Dat is hij nu nog steeds maar het olieverbruik begint weer toe te nemen. Erg vind ik dat niet want ik heb het toch een dikke 40 K kunnen rekken of zelfs meer. Het zit er wel aan te komen dat ik de zuigerveren ga vervangen zodra ik meer dan een liter op de 1000 gebruik
     
  6. Kan het kwaad als er diesel langs de zuigerveren het blok in loopt en daar vermengt met de motorolie?
     
  7. De Diesel lost heel goed op in de motorolie Er zijn dus geen dieselbellen die zich ergens bevinden en waar de smering dus weg is.
    Diesel verdunt wel de motorolie wel iets waardoor de smerende eigenschappen iets minder worden. Zolang het blijft bij 5cl Diesel zal de motor daar geen last van hebben.
    Bij een warme motor zal de Diesel verdampen en via de carterventilatie verdwijnen
     
  8. inmiddels heb ik nog meer info, heb vanmorgen de bougies vervangen, bij cilinder 1 en 3 zat de bougie helemaal vol met (schone) motorolie, bij cilinder 3 zag ik olie in de cilinderkop staan, de olie die aan mijn peilstok zit is gewoon zwart, nadat ik de bougies vervangen heb heb ik de motor gestart, waarna ik de hele straat zo'n beetje vol rook had staan (er zat geen olie in de bougiegaten, het rubber van de bougiedop was droog).
    wie heeft er een suggestie??
     

Deel Deze Pagina