Motor controlelamp focus 1.8 16V / G3 2001

Discussion in 'Electronica' started by Jurgen_van_Heesch, Nov 22, 2009.

  1. Hallo,

    wij hebben dus gisteren een Focus gekocht zoals in de titel omschreven. Auto eerst grondig bekeken en een proefrit gemaakt. Alles goed en dus de auto gekocht. Onderweg naar huis ging het motor controlelampje dus aan.

    Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn????


    Gr Jurgen
     
  2. Kan vanalles zijn.
    Als je hem laat uitlezen weet je het zeker wat het probleem is.

    Bij mij was het destijd de catalysator. Maar goed. Zoals ik zei, het kan van alles zijn.
     
  3. zojuist de accu los gehaald ff gewacht en daarna de auto opnieuw "ingereden" zoals de handleiding zegt. Lampje is uit!!:dance::dance: ff afwachten wat er gebeurd
     
  4. Voor de rest merkte je niks? Dan is er niks zinnigs over te zeggen. Een lampje kan door eindeloos veel factoren gaan branden. Als het aan het gas systeem ligt is het heel vaak de verdamper die niet meer goed is.
     
  5. Ik neem toch aan dat dit wel LPI is toch?
    Anders dan dat kunnen de Ford motoren niet echt goed tegen.
     
  6. Zoals gezegd een G3 installatie, wel met een extra reservoir voor smering van de kleppen. Auto rijdt nog steeds zonder het lampje aangaat. Ben wel heel erg nieuwsgierig wat de oorzaak is geweest. We willen de auto binnenkort toch graag laten checken bij de dealer wie weet wat er dan uitkomt.
    Als iemand nog iets te binnen schiet dan hoor ik het graag.
    Bedankt voor jullie reacties.
     
  7. Lampje is nog steeds uit.......
     
  8. Kan nooit kwaad om langs een lpg specialist te gaan en het gassysteem een onderhoudsbeurt te geven. De LPI installaties hebben in ieder geval een eigen computer waar ook fout codes worden opgeslagen.
    Als de auto zwaar beladen is of een aanhanger trekt, rijd dan gewoon op benzine!! Voorkomt heel veel eventuele problemen.

    Hoeveel km heeft de auto gereden? (gewoon nieuwsgierig)
     
  9. De auto heeft 130000 km gelopen. Wel leuk dat je het aanhaalt van die belasting, ik had de auto kort van te voren even aan de tand gevoeld door de zwaartekracht van mijn rechtervoet zijn gang te laten gaan.

    Edit: Leuke bij kopmstigheid is dat de auto een extra "olie" reservoir heeft wat voor extra smering zorgt. Ik heb zoiets al vaker gezien en mede om die reden de auto gekocht.
     
  10. LPI (prince) is echt goed. G3 met smering is leuk:-P.
     
  11. Heb je ook een foto van je auto? Ik heb zelf een tijdje terug onze Focus 1.8 op gas ingeruild. Zeker zonder storing hoor, maar ben wel nieuwesgierig of je niet de mijne hebt gevonden.
     
  12. Vroeger zou ik zeggen dat Ford en gas een prima match is, maar de Focus MKI kan er niet zo best tegen.

    Hopelijk heb je er veel plezier van.
     
  13. @ BlueFocus: 14-HL-DS, geloof ik......(staat op t moment niet voor de deur)
     
  14. Okee, dat is hem dus niet.
    Met mijn FF heb ik destijds 50.000 KM. probleemloos op gas gereden, ook met toevoeging van Flashlube.
    Ik heb in die tijd twee maal de kleppen laten stellen, waarvan de laatste maal weinig aan de hand was. De eerste maal, na 110.000 KM. en 20.000 KM. op gas waren de kleppen wel aan stellen toe. 110.000 KM. was wel de eerste keer kleppen stellen van die auto.
     
  15. De auto rijdt nog steeds zonder dat het lampje is aan gegaan. Zal wel loslopen denk ik zo.
     

Share This Page