1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. ik weet niet tot waneer je garantie hebt, maar ik zou het gewoon in de garantie periode doen voor het geval dat er de module vervangen moet worden of zo.
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  2. Yep idem hier. Zonder te beseffen in ene naar 3.4 gegaan. Kleuren lelijk (mijn persoonlijke mening), stabiiteit beter.
     
  3. Sinds kort zit ik ook op de 3.4 versie (legale via de Ford site). Als ik nu mijn VIN nummer achterlaat geeft de site aan dat ik de laatste versie hebt.
    Eerder werd er ook nog een controle op de kaarten gedaan. Nu niet meer.
    Ik draai nog F7 en ik begrijp dat Ford de F8 versie beschikbaar heeft.
    Enig idee hoe ik deze versie (legaal dus, want mijn auto zit nog in garantie), kan verkrijgen ???
     
  4. Via WiFi. Tergend langzaam, maar haalbaar. Ik ben al met al zeker 2 weken (!!!) bezig geweest, maar ook ik heb nu F9 kaarten er op staan:cheer:

    Greetz Emiel
     
  5. Dus 2 weken met draaiende motor op je eigen oprit, binnen bereik van je WiFi signaal, staan om een update binnen te halen. LoL !
     
    TWA en Gitzo vinden dit leuk.
  6. Hahahah nee dat gelukkig niet, maar wel elke keer het scherm aan drukken, wifi verbinden en dan update starten. Om dat na 60 min weer te moeten herhalen :jerry:
     
  7. Ik heb het zelfde. Update naar 20136 gedaan en daarna kwam ie op de WiFi met de kaart update. Duurt onwijs lang en heb nu de helft binnen. Vind het maar raar dat je deze niet kan downloaden via de site. Daar blijft ie maar melden dat er geen updates zijn, maar zodra ik in WiFi bereik sta download ie meteen kaarten. Dan ging het bij m'n Skoda toch een stuk makkelijker. Gewoon twee keer per jaar een update en deze met de computer downloaden en op de sd-kaart zetten weer in de unit in het dashboard kastje douwen en klaar.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
     
  8. wat is de stand van zaken @Christo ?
     
  9. Gein modus aan: hebben ze niet een v12 onder de kap gelegd? Wat een mooie roffel!

    Gein modus uit: dit klinkt idd niet goed. En bij de dealer geen gehoor?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

  10. Uiteindelijk ben ik in de buurt gaan proefrijden met een identieke auto. Die had hetzelfde geluid. Alleen minder aanwezig. Dat stelde me wel gerust. Maar de combinatie met het geluid van de motor. Krakende speakers en een trillende auto als je niet in de sportstand rijd en nog wat puntjes, maakte dat ik mij steeds meer irriteerde aan de Ford. Afgelopen woensdag de auto ingeruild en terug gegaan naar een Mini. Deze keer de clubman. Ben er erg blij mee. Bedankt voor je hulp. Ik heb nog een setje wintervelgen voor de MK4 met krik die ik deze op mp gooi. Zal het hier ook even doen.
     
    FW-FFSTLine en Gitzo vinden dit leuk.

  11. Wij beginnen ons nu ook te ergeren aan de mankementen van onze focus , aanstaande dinsdag gaat deze dan ook voor een aantal dingen naar de dealer terug .
    Ik kan je zeggen dat het lijstje met mankementen aardig aan het groeien is , hopelijk krijgen ze dit opgelost en kunnen wij gewoon weer rijden in de focus zonder dat we ons aan die dingen ergeren. Ik ben een echte Ford fan maar dit wordt steeds minder en minder, zo erg zelfs dat ik aan het kijken ben voor een nieuwe Leon mocht het niet verholpen worden.

    Hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.
     
  12. @DvanH Nou dan ben ik benieuwd wat er allemaal op het lijstje staat en hoe lang deze is
     
    OmeJoyo vindt dit leuk.
  13. Wij gaan in eerste instantie terug voor het tikken wat onderuit de bak komt tijdens het schakelen (1-2-3 versnelling ) , het schakelen gaat ook heel erg stroef, melding accu spanning te laag ook nadat je een groot stuk heb gereden , je zou denken dat de accu weer is bij geladen tijdens deze rit. De deur van de bijrijder kan je niet meer open en dicht met de deurklink, een raar geluid wat van achter het dashbord vandaan komt (het geluid gaat van hoog naar laag ) ,storing collision systeem , storing parkeer hulp assist. en het blikkerig geluid tijdens het in parkeren .

    Hopelijk blijft het hier bij en kunnen ze het bij de dealer oplossen .
     
  14. Pfff dat is wel een hele lange lijst [emoji848][emoji25]. Succes [emoji122]

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     

  15. Dank je wel , kan je nagaan dat onze vorige focus nog meer mankementen had :shock:
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  16. Bijna alle problemen die je noemt komen van de lage accu spanning :) het schakelen uiteraard niet, maar de andere meldingen wel. Dus dat is of BMS reset of een defecte accu.
     
  17. Wat hier boven staat, idd meeste te maken met de lage accu spanning (volgens Battery Monitoring System althans). Als tijdelijke oplossing zou je het stekkertje los kunnen halen van de BMS. Dealer zal of de accu vervangen of de accu goed opladen en reset uitvoeren van de BMS.

    [​IMG]
    *BMS sensor aangegeven door de pijl, stekkertje loshalen wat er boven de sensor op zit (niet de accu pool, maar gezien op de foto boven, op het blokje van de BMS).


    Zuur dat er zo'n lijst aan klachten is, hopelijk zal de dealer alles netjes op kunnen lossen, Succes.

    Greetz Emiel
     
  18. Vandaag is die c-klem geplaatst en geen verschil helaas. Wel heb ik een leen Focus mee gehad en deze klonk net zo, volgens de dealer klinken ze allemaal zo, vooral bij koude motor. Wel wat gerustgesteld..
    Telematica moduul voorzien van laatste software en ook als verrassing de F9 kaart erop gezet.
    Ook de nieuwe winterset zit erop.
    Klaar voor de winter...
     
  19.  
  20. Als nieuw forumlid zit ik mee te lezen met de berichten en het valt me op dat er relatief veel problemen door een lage accuspanning lijken te komen.
    Zou die lage accuspanning niet komen doordat we tegenwoordig worden gestimuleerd om snel naar een hogere versnelling te schakelen (meer koppel bij lage toeren, lager verbruik enz).
    Doordat de motor dan relatief weinig toeren maakt vraag ik me af of de dynamo wel voldoende energie kan leveren om de accu goed te laden.
    Het is maar een idee maar misschien wel een verklaring.
    Ik ben dan benieuwd of er ook mensen zijn met accuproblemen die de motor wel 'op toeren' houden.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.2 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina