Nee ik denk door het weglaten van het rubberen voetje loopt het water langs de sproeierkop zelf door het gatje het motorkap naar binnen, maar als die er is kan het water nergens weg lopen en loopt de hele motorkap naar beneden
Het loopt erlangs. Oké. Maar sproeit ie tegen de kap of is het nadruppelen? Sent from my iPhone using Tapatalk
sproeiertjes zoals Barry zegt Toen plassen pissen werd , is het gezeik begonnen.(is het volgens mij) Ik heb de sproeiertjes op mijn ST170 , dat beetje water op de kap valt dacht ik nogal mee , als je sproeit onder het rijden al helemaal . Anders een sponsje eromheen plakken , dan is het probleem opgelost!! GREETZ
Heb ze vandaag ook opgehaald en geinstalleerd waar de dealer bijstond.Ford venlo Geloofde mij ook niet dat ze zoudenpassen en toen hij hoorde dat men bij de club al meerdere focussen voorzien had van deze sproeiers werd zijn houding al een beetje vijandiger omdat wij toch een stelletje " amateurs" zouden zijn.Hem diverse wapenfeiten benoemd en hij bond al in.Toen ook nog het resultaat te zien was heb ik hem niet meer gehoord en is afgedropen als een hond met de staart tussen de benen. De sproeiers doen het goed en ik heb geen last van druipers oid. Nu nog zien hoe ze het met hogere snelheid doen
heb ze besteld wordt pas dinsdag dat ik er meer over weet en kan vertellen, tenzij ze zaterdag al binnen zijn dan rij ik misschien wel even langs, wie weet tevens 3.84ps was bij mij
Ik heb ze vandaag ook binnen gekregen en gemonteerd. En inderdaad, ook bij mijn auto na flink sproeien krijg je lange stralen die vanaf de sproeier helemaal terug naar de voorkant van de motorkap lopen. Echt geen mooi of net gezicht. Toen ben ik natuurlijk direct gaan kijken waar dit nu precies doorkomt. Door het soort sproeien, geen harde stralen maar eerder een grote spetterzone, komt er een hoop water op de motorkap ACHTER het rubberrandje terecht. Omdat de motorkap op dat punt ook licht omhoog loopt, loopt het water terug richting het rubbertje. Dit heeft echter een hoog opstaand randje, wat ervoor zorgt dat het water om de sproeierkop heen wordt geleid en dan naar beneden over de hele motorkap heen naar beneden. De sproeierkop sproeit dus NIET tegen de opstaande rand aan, maar spettert op dat punt nogal!! Goed, het rubbertje verwijderd en nogmaals getest. Dit levert een veel beter resultaat op. Dit, omdat het water wat dan terugloopt grotendeels onder de sproeierkop en dan onder de motorkap verdwijnt. Eigenlijk heb je dan niet veel meer over dan een klein plasje water nog bij de sproeierkop, niet veel meer dan bij de originele sproeier. Al met al lijkt me dit een aardige oplossing. Ikzelf ben niet erg kapot van de soort sproeinevel die deze kop geeft en ben meer te spreken over de originele 2 stralen. Dus bij mij blijven de originele erin. Maar de MK3 sproeiers krijgen een prima ander onderkomen en dan in de vorm wat een waterspray systeem voor de intercooler. Helaas moet ik zeggen door het vele in en uithalen van de sproeierkoppen dat mijn lak een beetje was beschadigd en ik dit heb bij moeten tippen. Dus let ook daarop om niet na een paar jaar vreselijke roestplekken te krijgen! Wim
Na al jullie verhalen te hebben gelezen hou ik het maar lekker bij de originele. Met de originele krijg ik met een stel goeie ruitenwissers de voorruit ook goed schoon. Daar heb ik geen nevelstraaltje voor nodig....Das mijn mening.
Ik was mijn auto toch 1 x per week dus die straaltjes water op me motorkap boeien me niet veel (Let op het is therapie)
Ik gebruik ze enkel tijdens het rijden en nu alst regent en me voorligger maakt voorruit vies, dus eigenlijk nie veel last dan van straal. Is enkel daarvoor bedoelt Heb wel opgemerkt dat straal in het begint niks raakt, maar als je stopt met sproeien, dan krijg je efkes, fractie van seconde, nog niet, een straal die zwakker wordt tot ie stopt en dan pas loopt er deel op motorkap
ik heb ze van de week er opgezet. mijn ervaring is. als je kort sproeit krijg je meer zooi dan als je even iets langer sproeit. op zich valt het nogel mee. voor die paar euro
Liever iets wat wel naar mijn zin werkt dan geld uitgeven, al is het niet veel, aan iets dat niet naar mijn zin werkt.
heb ze dr ook inzitten nu , maar ook ik heb de rubbers verwijdert zodat als ie knoeit t bij de kopjes de motorkap in loopt , maar omnou te zeggen dat t een mooie nevel is.. tis meer als of iemand over je ruit heen staat te zeveren
denk niet dat de rubbertjes verwijderen een goede optie is mensen, waar denken jullie waar de vloeistof terecht komt onder de motorkap? Op het motorblok, en er is al eens eerder een probleem bij de focus geweest, namelijk dat de sproeierkoppen lekker en dit water bij de bougies terechtkomt, en hier blijft staan waardoor de boegies beschadigd raken en de motor op 3 of minder cilinders gaat lopen, ikzelf heb ook wel iets lekkage, maar als je zoals ik de auto netjjes bijhoud hoef je ook niet veel te sproeien en de strepen die er dan achter blijven op de motorkap was je de eerst volgende keer er wel weer vanaf. Mijn inziens is het verwijderen van het rubbertje dus niet de juiste optie! kijk maar wat jullie ermee doen.... ik laat het rubertje in ieder geval lekker zitten, ook al heb ik een diesel!
terugslag kleppen hebben hier geen zin dmv van terugslagkleppen zal het lekken alleen maar erger worden er is bij deze sproeiers geen sprake van "overhevelen" de sproeiers van de focus2 hadden er wel last van, en met een terugslagklep kan je dat remmen