Met nog 1,5 jaar te gaan beginnen de gedachten aan een Mk 3 weer de kop op te steken. Alle prijzen stijgen. Van nieuw maar ook 2e hands. Kilometer vergoeding stijgt ook. Vanwege trekgewicht wordt het een 1.5 of 1.6. Distributie bij 2 Ton of 8 of 10 jaar (lees beide) Wetbelt dus juiste olie een issue. Maar vast beginnen oriënteren. Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
De 1.5 en 1.6 ECOboost hebben een conventionele (droge) distributieriem en geen wetbelt. Ondanks dat het ook bij deze motoren belangrijk is om de juiste olie toe te passen heeft dit niets met de distributieriem te maken. Het advies van de ANWB hierboven klopt (zoals zo vaak) van geen kanten en duid mijns inziens op een gebrek aan kennis van de ECOboost motoren. De distributieriem van de 1.5 en 1.6 ECOboost motoren is ook veel eenvoudiger (en dus ook veel goedkoper) te vervangen als de wetbelt van de 1.0 ECOboost. Tevens zijn er veel minder (dure) speciale gereedschappen nodig. HIER kan je op basis van kenteken de door Ford voorgeschreven onderhoudstarieven (waaonder het vervangen van de distributieriem) zien.
Ik weet niet wie de ANWB experts zijn maar er staan wel vaker tenenkrommende antwoord tussen die kant nog wal raken.
Na het invoeren van kenteken en kilometerstand en het selecteren van een Ford dealer krijg ik nog steeds gewoon de door Ford voorgeschreven prijzen te zien. Hierbij het overzicht van mijn Kuga.
Ik krijg ook geen prijzen te zien hoor, alleen bij apk staat 29€ en bij bandenwissel 85. De rest blijft leeg. Waarschijnlijk ben jij ingelogd, want ik zie ook geen winkelmand
Net nog even geprobeerd omdat ik een Mk 2.2 zie staan bij een dealer in de buurt. Maar niks hoor. Alleen afspraak Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
Ik had het eerst in het "op internet gespotte...." topic willen plaatsen maar aangezien de knoop vanmiddag is doorgehakt. https://www.autocentrumnissewaard.n...275156/ford-focus-wagon-1-8-limited-verkocht/ Het leek te mooi om waar te zijn maar motor loopt netjes, geen rare geluiden. Rijd goed. Wel wat cosmetische dingetjes zoals de lak; wat vogelpoep ingevreten en lakschade. En de coating van de koplampen. Maar het boekje van de dealer (heb er ook nog contact mee gehad) gaf de doorslag. Ik vind ook maar één vergelijkbare op gaspedaal. Die had ook een paar minder opties. Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
Ziet er netjes uit zeg! Aan details zoals knoppen airco zie je dat er zuinig op geweest is. Voor de leeftijd gezien zijn de minpuntjes te overzien toch? Zou gezien de km-stand eerste periode wel paar keer 98 tanken en dan even lekker snelwegkilometers maken. Even het blok wakker schudden zeg maar. Zesde versnelling ga je misschien wel missen dan, maar zeer degelijke bak. Gefeliciteerd!
Ja zeker. Ben niet zo'n snelle beslisser maar vond dat ik dit niet kon laten lopen. Zit de autosites al best een tijdje in de gaten te houden. Bedankt voor de tip van de benzine . Voor m'n werk maak ik straks best veel snelweg km's dus dat komt wel goed. Aangezien de lease er nog niet uit hoeft heb ik tijd om wat dingen op te knappen. De parafaan zit beetje los en troep er tussen. Die ingevreten vogelpoep zal wel niet op te lossen zijn zonder spuiten Ook ff foto erbij Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
Bedankt. Nu weer het forum afspeuren voor allerlei zaken zoals winterbanden en oplossingen voor de lak en de koplampen. Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
Ik heb hier nog 16inch staal met winterbanden liggen incl wieldoppen en heb de originele moeren er bij mag je zo hebben