De titel zegt het eigenlijk al; de vraag is tot welke dikte de remschijven van een focus 1 1,6 16v benzine mogen afslijten alvorens vervangen te moeten worden.
Massief/Geventileerd: Geventileerd Diameter (mm): 258 Diam. Naafgat (mm): 63.5 Dikte (mm): 22.0 Min. Dikte (mm): 20.0 Aant. Wielbouten: 4 Hoogte (mm): 43.5
Zou je ook de cijfers voor een focus II fase I willen plaatsen(1.6 tdci schijven voor)? Die van mij zijn volgens mij erg dun, ga over een maand naar Zweden geen zin in kromme schijven.
Hieronder de gegevens uit Etis voor de Focus 2. Specificatie remschijf, voor Diameter remschijf - auto's met 2,0 l motor, 1,6 l/2,0 l dieselmotor = 300 mm Diameter remschijf - auto's met 1,4 l/1,6 l/1,8 l motor = 278 mm Nominale dikte nieuwe remschijf = 25 mm Minimale dikte remschijf = 23 mm Maximaal dikteverschil remschijven = 0,008 mm Minimale dikte remblok = 1,5 mm
heel simpel gezegd 2mm mag van de dikte af waarna het advies is ze vervangen moeten worden ze bedoelen hiermee als de blokken vervangen worden dan ook de schijf is de blok goed dan schijf ook goed dus niet dat je zegt na 20.000km je achter komt dat je schijf te dun is twerijl de blokken in perfecte staat zijn dit komt ongeveer uit op blok en schijf per 60.000km bij ene iets eerder als de ander maar de stadsmens zal remblokken moeten vervangen bij 45-50dkm en schijf nog net dik zat is